Hans Henrik Jessen

#1
Hans Henrik Jessen
1 bedømmelse
22.02.2010
 

Køber bil den 13-5-2009 hos Kaj C, bilen er fra 26-6-2006 knap 3 år. Den 24. august lyser der en lampe abs), 27. august lyser den igen. Vi kører på autoriseret værksted [og] får bilens bremser system testet. (G-Sensor defekt) har det på skrift (Diagram). Pris: G-sensor+montering+moms 14500,-kr.

Vi kontakter Kaj C. [De] siger det er vores egen skyld, vi skulle ha været på værksted noget før med bilen, for nu er det jo lige pludselig ikke fabriksgaranti mere på den. Lampen lyste jo først den 24. august ca. 3 mdr. efter garantiden udløb. [Kaj Christensen Automobiler] siger at der ikke er garanti på bilen kun 2 års reklamationsret. Vi får fat i Forbrugernævnet [og] får at vide vi skal ha bilen lavet på Kaj C.'s regning, da det er en skjult fejl, så er der lige pludselig 12 mdr. garanti. Jeg kontakter igen Kaj C. Men kunne ikke snakke med [dem]. [De] var så ubehøvlede, så det halve kunne være nok. Så vi kunne ikke kommer videre, så jeg kontakter min advokat.

Min advokat har fået at vide af Kaj C. at vi skulle køre på aut. værksted og fået den lavet på garanti.

Til det har min advokat svaret: Mine klienter kunne ikke få bilen lavet uden omkostninger. Det er nu 5 måneder siden.

Nu har jeg en bil som skal repareres for 14500,-kr. [og en] advokat regning for 5000,-kr.

Men vi går videre til Basta og Bilankenævnet.

Og vi anbefaler på det kraftigste ikke at købe bil hos Kaj Christersen.