Hans P.
3. april skulle jeg flyve fra Gatwick til Aalborg. På forhånd var der ugler i mosen. To dage før sendte Norwegian en SMS, der fortalte, at flyvningen ville blive gennemført af en anden operatør, og at man kunne få refunderet billetprisen, hvis man foretrak ikke at flyve.
Flyet ankom meget sent til Gatwick, og timerne gik med yderst sparsom information til os. Meget sent kom vi af sted og landede med over 7 timers forsinkelse, dvs. omkring klokken et om natten.
Norwegian bekender sig til EC Regulation 261/2004 på sin hjemmeside, der bl.a. udtaler sig om økonomisk kompensation til passagerer, der bliver forsinket. I mit tilfælde er beløbet 250 euro.
Jeg indsendte mit krav, der efter lang tid forløb blev besvaret med en afvisning på grund af årsager udenfor Norwegians kontrol, først med henvisning til tekniske årsager, siden med pludselig sygdom blandt besætningen og sikkerhedsproblemer i lufthavnen.
Det var jeg ikke tilfreds med. Som man skal, klagede jeg til organet CAA i England, der behandler den slags, og fik 7. juli en mail, der fortalte, at Norwegian havde revurderet sin stilling og ville kontakte mig mht. betaling. Da der ikke skete noget, rykkede jeg 5. september. Norwegians medarbejder afviser med begrundelsen at kravet ikke kan behandles, fordi jeg har løftet det til en national klagemyndighed!
Dette er en fuldkommen uacceptabel måde at agere på!