Flyselskab
Vi har fløjet med selskabet af flere omgange og ad flere ruter, Aalborg-CPH-London, Aalborg-London, Aalborg-Malaga og retur. Der har aldrig været problemer. Vi blev dog lidt forsinket i afgangen fra Malaga, da noget bagage skulle af igen, men vi ankom rettidig til Aalborg. Vi flyver på lowcost og forventer ikke mere end det.
Jeg har haft den glæde at flyve med Norwegian flere gange. denne gan i april , hvor jeg skulle have rollator med. Mage til flot service findes ikke! Vi var målløse. Tusinde tak fordi I gjorde vores rejse til Allicante til en god oplevelse. Alt fungerede til perfektion. Vi forsøger gerne igen, med hjælpemiddel. I har vist, st det kan lade sig gøre.
3. april skulle jeg flyve fra Gatwick til Aalborg. På forhånd var der ugler i mosen. To dage før sendte Norwegian en SMS, der fortalte, at flyvningen ville blive gennemført af en anden operatør, og at man kunne få refunderet billetprisen, hvis man foretrak ikke at flyve.
Flyet ankom meget sent til Gatwick, og timerne gik med yderst sparsom information til os. Meget sent kom vi af sted og landede med over 7 timers forsinkelse, dvs. omkring klokken et om natten.
Norwegian bekender sig til EC Regulation 261/2004 på sin hjemmeside, der bl.a. udtaler sig om økonomisk kompensation til passagerer, der bliver forsinket. I mit tilfælde er beløbet 250 euro.
Jeg indsendte mit krav, der efter lang tid forløb blev besvaret med en afvisning på grund af årsager udenfor Norwegians kontrol, først med henvisning til tekniske årsager, siden med pludselig sygdom blandt besætningen og sikkerhedsproblemer i lufthavnen.
Det var jeg ikke tilfreds med. Som man skal, klagede jeg til organet CAA i England, der behandler den slags, og fik 7. juli en mail, der fortalte, at Norwegian havde revurderet sin stilling og ville kontakte mig mht. betaling. Da der ikke skete noget, rykkede jeg 5. september. Norwegians medarbejder afviser med begrundelsen at kravet ikke kan behandles, fordi jeg har løftet det til en national klagemyndighed!
Dette er en fuldkommen uacceptabel måde at agere på!
Aflyser bare fly som det passer dem og lover, at man kan få erstatning, men lukker bare kassen i - det er nu sket 2 gange for os. Første gang da vi for 2 år siden var i Barcelona og skulle hjem derfra. Da aflyste de med begrundelsen at der var dårligt vejr, men vi kunne ikke få en vejrrapport fra dem. Desuden var aflysningen skyld i, at vi ikke nåede vores fly fra København til Aalborg (samme selskab hele vejen). Måttte overnatte på hotel i København. Den 2. april i år skulle vi afsted med en gruppe på 12 personer fra Aalborg til Alicante, her blev flyet aflyst - ingen begrundelse herfor, blot blev vi oplyst om et telefonnummer, som vi skulle ringe til for at høre, hvornår vi så kunne komme afsted. Dagen efter kl. 13.55 til København, herfra til Oslo og endelig fra Oslo til Alicante. Vi kom frem over 1 døgn forsinket, for alle flyene i de forskellige destinationer som vi skulle med, var ligeledes forsinket. Da vi kom hjem sendte vi en klage og bad om at få penge for overnatningen + hvad vi ellers er berettiget til. Klagen har de modtaget, men det kan vare op til 3 måneder og man må ikke rykke, for så forsinker det behandlingen af klagen. DET KAN MAN DA BARE IKKE GØRE VED SINE KUNDER.
Du får den dårligste service i verden.
Jeg har en beskadiget kuffert, og ingen vil tage ansvar og hjælpe mig videre.
Efter 30 minutters opkald til Norge har jeg talt med SEKS medarbejdere! FEM der bare sagde at det ikke havde noget med dem at gøre - på trods af, at jeg lige var blevet stillet om til vedkommende af en af hans/hendes kollegaer, og den 6. medarbejder sagde at de havde modtaget sagen (for 2 måneder siden), og jeg ville få svar på mail, når de havde kigget på den. Jeg kan ikke få en tidshorisont!
Når du køber billet til usa, tror du du skal med den dreamliner du sidst var med og som de reklamerer med, men så kommer man op i et fly fra portugal,
HI-FLY der ikke er langt fra skrot pladsen og meget beskidt og intet virker.
Den ene vej virkede skærmen i 4 timer med 5 film 2 til børn 1 fransk 2 voksen og ingen andre funktioner og ingen wi-fi, ingen fly info, små sæder man får ondt i rumpen af efter 30 min,
alt skiltning er på arabisk/portugisisk og personalet serdeles u-øvet/uerfaren men meget søde og venlige.
Vil lige advare andre at hvis man har headset på så vær klar til at hive stikket straks da dine trommehinner er ved at explodere hver gang de bruger microfonen da det også er defect.
Ja jeg tør kun gætte på hvor mange kunder de mister før de vågner op.
Skulle det ske en dag køber jeg gerne billet der igen da det er en super service på dreamlinerne +wi-fi +rent +pænt +gode sæder +masser af film og spil og fly info etc etc.
Jeg fløj med min kæreste til Madrid, og det var en virkeligt dårlig oplevelse. Vi startede med at stå i kø i over 1 time, da der kun var to medarbejdere til at checke ind, og fik blot at vide, at det var en meget travl rejsedag.
Derefter fik vi at vide, at vores fly blev halvanden time forsinket. Dette holdt dog ikke stik, da vi først lettede efter kl. 12 (skulle have været kl. 10). I luften blev vi så yderligere 30 min. forsinket.
Da toget allerede var afgået kunne vi ikke få vores penge tilbage eller ændre billetterne, så vi måtte bestille to nye togbilletter (72€ per styk), og der var ikke plads før kl. 21.
I efterfølgende korrespondance med Norwegians kundeservice (hvor der gik mere end 3½ uge, inden jeg fik svar), fik vi at vide, at de ikke ville refundere noget som helst, da forsinkelsen var pga. "ekstraordinære omstændigheder", og jeg fik et svar, som ikke havde noget som helst med min sag at gøre, og som åbenlyst var blevet glemt i en "copy-paste".
Vi kommer aldrig til at flyve med Norwegian igen, og jeg opfordrer alle til at finde andre lavprisselskaber.
Den dårligste service nogen sinde oplevet på en flyvning, har Norwegian stået for idag. Vi skulle fra København til Luleå over Stockholm - booket som en rejse med afgang fra København kl 19. Flyet var 2,5 timer forsinket fra København og vi kunne se, at der ikke var en chance for at nå forbindelsen i Stockholm. Vi ringede 2 gange til Norwegian fra Københavns lufthavn, oplyste det både ved bagage tjek ind og ombordstigning. Alle steder fik vi besked om at det ville de tage sig af i Stockholm. At vi under alle omstændigheder ville få tilbudt et hotelværelse i Stockholm, hvis vi ikke kunne komme videre. Vi har ikke fået en eneste melding fra Norwegian, som de beskriver i ovenstående. Nu sidder vi 6 personer i Arlanda Airport Stockholm kl er 02. Ingen service, ingen hotel. Ingen vidste vi kom og havde misset forbindelsen. Vi har brugt 1,5 time i kø - uden der kom noget som helst ud af det, andet end personale der fralagde sig ethvert ansvar. Madbilletter måtte vi selv be om. Dette er min første oplevelse med dette flyselskab og temmelig sikkert også den sidste. Det kan helt sikkert IKKE anbefales.
Forleden (13. okt. 2012) fløj min kone og jeg med Norwegian fra Sicilien til København. Norwegian havde sendt et fly fra Jet Time til Catania som fuldt lastet med passagerer, bagage og brændstof kræver en startbane på min. 2500 m. Desværre er der kun 2400 m i Catania. For at klare det problem efterlod man ca. 150 passagerers bagage i Catania, tankede mindre brændstof og mellemlandede i Rom. Flyets kaptajn gjorde sig umage med at hindre os i at se at bagagen atter blev fjernet fra flyet (nogle få kufferter nåede København). Forsinkelsen var dog kun ialt 2 timer og 40 min., lige under de 3 timer der kræves for at få kompensation.Til lykke Norwegian, der sparede I de penge! I var heller ikke storsindede nok til at byde på gratis mad og drikke i flyet. Synes I virkelig at I kan være dette bekendt? I må da have vidst på forhånd at det ville gå sådan, eller var det en lige så stor overraskelse for jer som for os?
Jeg ringede for noget tid siden og ville booke en flybillet fra Danmark til Gran Canaria. - Jeg ønskede at flyve fra Billund eller Aalborg, som jeg plejer, men det lod sig ikke gøre. "Vi flyver kun fra København nu, og har ikke planer om andet foreløbigt", var svaret!
Senere finder jeg ud af, at de fra november alligevel er begyndt at flyve fra Billund og Aalborg, men til halvdelen af prisen!
- Dette blev jeg på ingen måde informeret om, og disse rejser kunne på ingen måde bookes eller bestilles da jeg ringede!
Med hund og bagage er T/R - prisen fra KBH kr. 4197,- og fra Aalborg eller Billund er T/R - prisen kr. 2200,-
Jeg ringer, og får at vide at det koster kr. 600 at booke rejsen om, og jeg kan ikke få en krone refunderet!!
Jeg har sendt dem en klage. Jeg skal rejse en del, og vil ikke benytte dem mere, hvis sagen ikke får et positivt udfald.
Ved ændring af booking er omkostningen ca. 700 d. kr, og man får ikke den pris der er billigst. Prisaftale over tlf. viser sig ikke at holde. Kundecenter kan kun kontaktes over telefon, og det er meget svært at komme igennem. Man kan ikke sende mail til Norwegian, man skal sende et brev til Norge.
Blev forsinket 2 timer 20 min i Genev lufthavn fordi besætningen til flyet to døgn tidligere var kommet for sent. Det er bare ikke i orden. Så er flyet overbooket med hensyn til ture, eller selskabet udnytter sin flykapacitet i for høj grad, siden der ikke er plads til selv små uforudsete hændelser.
Fløj med Norwegian d. 29/6-2011 med et splinter nyt Boeing 737-800, det var det bedste flyvetur hidtil med meget benplads og ren luksus. Hjemturen forløb ganske godt, men ikke nær så nyt fly som det første. Personalet var venlige og høflige. En super oplevelse at flyve med Norwegian.
Det er frygtelig synd, at et ellers godt koncept bliver rodet sammen til noget juks.
1. man bestiller og betaler for siddepladser 2 ved siden af hinanden
2. man får dagen før afrejse en meddelelse om at hjemrejsetidspunket er rykket, og tydeligt gjort opmærksom på, at der ikke er ændret ved de øvrige bestillinger. Ved ankomsten til Malaga går det op for os, at vi på hjemrejsen er blevet tildelt 2 helt nye pladser, og langt fra hinanden. (det er jo ikke det man betaler for v. bestilling/betaling), forsøg på at komme igennem på tlf. (kr. 218,-), opgiver vi så, og får noget familie i Danmark til at ordne sagen for os.
Da vi ankommer til gaten, bliver vi frataget vores håndbagage, fordi der er for meget med flyet? Vi havde ikke engang så meget med som vi ellers måtte. Den håndbagage indeholdt medicin (bl.a. næsedråber /øreproblemer v. start og landing) penge og gaver. Der var ikke mærkater ell. lås på, da den var pakket til at have ved hånden. Desuden havde ganske mange af vore medrejsende væsentlig for store tasker/kufferter med. Vi fandt det meget uretfærdigt, da vores specielt ikke fyldte en brøkdel af det der er tilladt.
Ved hjemkomsten ville vi sende dokumentation for den dårlige behandling, og gøre opmærksom på, at man skulle se at få orden på disse ting. Vi kan desværre ikke finde nogen adresse hvortil vi kan rette henvendelse. Derfor synes vi nu i vor afmagt, at vi i hvert fald på denne måde vil markere vores store utilfredshed.
Trods flere skækhistorier om mistet bagage lod jeg mig lokke af de billige billetter. På en lille flyvning til Holland skulle alle historierne dog vise sig rigtige. Jeg kom frem men det gjorde min bagage ikke. Og hjælp med at lokalisere den, var det ikke meget af. Efter en masse dyre opkald til DK fik jeg "bevilget" 300 norske kr. men kun til køb af toilet artikler. Al bagage var tjekket ind, så 300 nkr. rækker ikke langt. Bagagen kom aldrig frem men blev efter min tilbagekomst til DK fundet i København, hvor den åbenbart aldrig var blevet afsendt fra. Morale: Skal man købe billig billet hos Norwegian så tjek din rejseforsikring inden afrejsen!
En ganske simpel returbillet fra Aalborg til London blev over en måned efter bestillingen ændret for 2. gang. I modsætning til 1. gang var 2. ændring drastisk: I stedet for at vende hjem den bestilte dag kunne jeg komme hjem næste dag kl. 23.25. Jeg stod med hotelreservation, billetter til NFL-kamp, men uden en brugbar flybillet.
Ganske simpelt: FLYV IKKE MED NORWEGIAN. Du kan ikke regne med dem. Heldigvis havde Ryanair biletter på dagene.
Del dine oplevelser og erfaringer med Norwegian til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Norwegian det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.