Heino H. Nielsen
Rejse til Fuerteventura.
Varighed: 1 uge
Ved ankomsten til destinations lufthavnen d. 6 marts 2011, blev vi af rejseguiden informeret om at vores hotel var overbooket og at vi derfor skulle overnatte på et andet(Bahia Playa) og først d. 7 kunne tjekke ind på det hotel vi rent faktisk havde bestilt.
Ikke at Bahia Playa var et dårligt hotel, men vi kunne ikke få pakket ud og falde til ro oven på rejsen da vi vidste, at vi skulle rejse til vores "rigtige" hotel næste dag og der går en masse tid som vi ellers ville have benyttet på det vi kom efter - at nyde og slappe af.
Vi ankom til Pajara Beach Hotel d. 7 marts kl 14.10, fik at vide vores værelser først var klar kl 14.40, mere ventetid, hvorefter vi skulle vente 25 minutter bare på at få udleveret vores nøgler som vi fik kl 15.05.
Kl. 16.00 sharp - d. 7 marts - altså mere end 24 timer efter vi ankom til lufthavnen lå vi endelig ved ved poolen og kunne slappe af på det hotel vi oprindeligt havde booket.
I vores øjne spildte vi en hel dag på ingenting. Feriens pris var på 15076 (2153 pr dag).
Ovenstående resulterer naturligvis i en forventning om en kompensation, for den tabte dag, vi ikke fik noget ud af. Det var ikke den vare vi havde bestilt og betalt for.
Apollos vurdering af kompensationen var symbolske 1.200,- som er under halvdelen af hvad vi synes var rimelige, og de er hverken til at hukke eller stikke i og siger de følger gældende regler i pakkerejseloven.
Jeg vil hermed ikke kunne anbefale nogen at rejse med Apollo i tilfælde af at man skal til at søge kompensation efterfølgende, hvis noget går galt.