Henning Friis
Efter endt ferie i Firenze skulle vi hjem med Cimber Air. Det er en hjemrejse jeg sent vil glemme. Vi skulle flyve kl. 09.55. Efter flere og flere udskydelser, uden nogen form for forklaring m.m, skulle vi pludselig først lette kl. 22.00. Da vi på dette tidspunkt fik af vide, at de slet ikke havde sendt et nyt fly fra København grundet at de stadig manglede reservedele til det oprindelige fly var vi mange der følte os godt og grundigt røvrendt. Jeg kan kun konkludere dette, at Cimber åbenbart mener at det økonomiske aspekt var/er langt højere end det menneskelige. Der var både børnefamilier samt ældre som blot måtte sidde/ligge i Firenze lufthavn. For mig virker det som en bevist handling at man kun udskød forsinkelsen med 2-3 timer hver gang for at undgå at de skulle indkvartere, os passagere, på et hotel.
Vi fløj hjem kl. 01.50 og landede i Københavns lufthavn klokken ca. 05.00. Det er en forsinkelse på 17 timer. Jeg vil ikke anbefale Cimber Air til nogen som helst.