Flyselskab
Sådan Cimber! I tider med hård konkurrence (og måske usikker jobsituation) formår man stadig at levere en rigtig god service.
Her er et flyselskab, som hele Danmark kan være stolt af. De mangler den gode mad fra Jettime, men til gengæld er flyene det bedre. Og personalet er meget profesionelle og høflige. Der er endda plads til humor.
Jeg vil foretrække Cimber næste gang igen.
Når Cimber Sterling reklamerer med at være hele Danmarks flyselskab er det efter min opfattelse en fejlagtig varebetegnelse.
Cimber Sterling flyver udenrigs med de tidligere fly fra det hedengangene Sterling Airways og alle alarmklokker burde nok have ringet men det er et dansk flyselskab og skulle selvfølgelig prøves på turen til Palma.
Servicen er vel okay selvom den gratis kaffe smagte så jeg ikke ville servere den for nogen og jeg forstår ikke ideen med gratis aviser når det på grund af pladsen er umuligt at læse den når personen som sidder foran skal have sit sæde lænet helt tilbage.
Billeterne var billige men ikke de billigste på markedet og pris, service og fly har jeg oplevet en hel del bedre hos Air Berlin.
Jeg har fløjet to gange med Cimber Sterling nemlig første og sidste, det vil jeg ikke udsætte mig selv for igen.
Efter endt ferie i Firenze skulle vi hjem med Cimber Air. Det er en hjemrejse jeg sent vil glemme. Vi skulle flyve kl. 09.55. Efter flere og flere udskydelser, uden nogen form for forklaring m.m, skulle vi pludselig først lette kl. 22.00. Da vi på dette tidspunkt fik af vide, at de slet ikke havde sendt et nyt fly fra København grundet at de stadig manglede reservedele til det oprindelige fly var vi mange der følte os godt og grundigt røvrendt. Jeg kan kun konkludere dette, at Cimber åbenbart mener at det økonomiske aspekt var/er langt højere end det menneskelige. Der var både børnefamilier samt ældre som blot måtte sidde/ligge i Firenze lufthavn. For mig virker det som en bevist handling at man kun udskød forsinkelsen med 2-3 timer hver gang for at undgå at de skulle indkvartere, os passagere, på et hotel.
Vi fløj hjem kl. 01.50 og landede i Københavns lufthavn klokken ca. 05.00. Det er en forsinkelse på 17 timer. Jeg vil ikke anbefale Cimber Air til nogen som helst.
Et mindre flyselskab som bruger mindre flymaskiner. De har den gode gamle betjening ombord, med et lille måltid gratis kaffe m.v.
et godt alternativ til lavprisselskaberne, men er som regel også lidt dyrere. Man kan dog være heldig at finde nogle billige flybilletter hvis man rejser lidt udenfor de store højtider og bestiller i god tid.
Har tidligere fløjet en del med Cimber, men oplevede et par gange at deres afgange var helt aflyst. Den ene gang blev vi stuvet sammen i et Spanair fly, og fløjet til Aarhus (skulle fra København til Aalborg) og transporteret med bus mod Aalborg. Alt i alt en rigtigt dårlig oplevelse og det tog vel godt 4-5 timer at komme fra København til Aalborg den dag.
Deres fly er også lige i det "små" for sådan en "voksen" mand som mig :-)
Del dine oplevelser og erfaringer med Cimber Air til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Cimber Air det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.