Henny Knudsen
Jeg har en Fiat Grande Punto termostat. Virker ikke i bilen. Jeg kører til Koch på Viborgvej. De kikker på det. De skifter termostat. En time efter ankomst betaler jeg og kører glad derfra.
Da jeg skal hjem fra arbejde ligger pilen på temperaturmåleren hel død i bund. Jeg raser ud til dem igen. Der bliver kikket. Mekanikeren siger, ja, du skal nok have nyt instrument sat i, 2200 kr. Men hvad med termostaten i har sat i. Den virker godt nok. Motoren varmer fint. Du skal bare vide at temperaturmåleren viser lavere temperatur. Ja, men jeg skal da kunne se om motoren blive overophedet. Det er det lovlig at køre med. Da svarer mekanikeren, ja, det er set ved andre biler. Jeg kører hjem. Næste morgen ringer jeg derud. De skal have bilen igen nu et par dage, fra mandag morgen til tirsdag eftermiddag. Jeg henter bilen, som de påstår er hel ok nu. At den bliver varm, som den skal, det må være en luftlomme sagde de på værkstedet. Jeg kører hjem. Der er ikke meget forandring. Bilen bliver langsom lidt varm. Jeg kører en omvej nu. Vil jeg se, hvor lang tid der går. 30 min så er der varme blandet med kold luft. Tvivler på at ruden kan afises. Men en ting er sikker efter at være kunde hos Fiat [..] i 19 år er det nu hel slut. Jeg har haft regning på 10.000 siden første august på min fire år gamle bil, en rigtig dårlig behandling, ligegyldig holdning til sikkerhed. Vil finde andet væksted.