Henrik Gregersen

#1
Henrik Gregersen
1 bedømmelse
13.04.2011

Sidst i februar rejste min søn og en kammerat med Condor Airlines fra Franfurt til Salvador De

Bahia in Brasilien. De er begge uerfarne rejsende. Kort før afgang blev de kaldt til flyselskabets skranke og gjort opmærksom på, at de ikke havde gyldig returrejse fra Brasilien. De havde imidlertid gyldig returrejse med et andet selskab fra Quito i Ecuador to måneder senere og ville aldrig komme i konflikt med de brasilianske indrejsebestemmelser. Alligevel overbeviste personalet fra Condor Airlines de to drenge om, at der skulle købes returbilleter og foreslog, at der blevet udfærdiget en proforma billetter, der ville blive annuleret allerede næste dag m.h.p. at overbevise de brasilianske immigrationsmyndigheder. Det kostede de to drenge 200 euro hver.

Dette unødvendige salg af en proforma returbillet er ikke acceptabelt. Efterfølgende har flyselskabet afvist at tilbagebetale udgiften. Det er derfor vigtigt at være forberedt på den type henvendelser fra Condor personalet, hvis returbilletten ikke er købt hos Condor Airlines, og der er en risko for fordyrelse af enkeltbilletter hos Condor Airlines.