Henrik Kristensen
God mad men ekstrem dårlig håndtering af gæsterne!
Vi ser et tilbudsskilt udenfor restauranten, hvor der står 208,- for forret buffet og valgfri hovedmenu. Vi siger specifikt til tjeneren (som har første arbejdsdag), at vi gerne vil bestille tilbuddet, og ordrer vores mad ud fra et menukort hvor der er vist nogle hovedretter. Efter vi har spist, kommer regningen på over 1.600,- for mad samt 4 sodavand. Jeg betaler pr refleks med visa kort, men undrer mig ikke over beløbet før umiddelbart efter betalingen. Tjeneren tilkalder ejeren af restauranten, og vi snakker roligt om hvad der er sket.
Ejeren fortæller, at vi jo godt kan forstå at han selvfølgelig ikke kan sælge de hovedretter vi har fået til den pris. Han kigger på tjenerens ordreblok, og kan godt se fejlen - men henviser til at det kun er nogle få udvalgte hovedretter dette tilbud gælder. Vi diskuterer stadig roligt, og efter nogle minutter betaler han sur og modvilligt overprisen retur. Efterfølgende kommer så hans store amatøragtige fejl. Han siger til os, at vi aldrig mere er velkommen i hans restaurant! Magen til fræk og tåbelig bemærkning skal man lede længe efter - fra selve ejeren af en restaurant. Selvom maden er okay, er der masser af restauranter i byen i samme kaliber. Så han kan være helt rolig, den betjening er ikke glemt og jeg kunne personligt aldrig finde på at sætte mine ben der igen!