Inge Sloth
Efter at have mistet et døgn af min 4-dages vandretur i Pyrenæerne pga. flyaflysning ved stopover i Frankurt og det efterfølgende kaos, det medførte, hvor kundeservicen fra Lufthansas side var meget ringe, er jeg ikke sikker på, at jeg vælger Lufthansa en anden gang medmindre de kompenserer mig for det tabte døgn og alt det besvær, jeg efterfølgende havde med selv at få mig selv transporteret op til destinationen i Pyrenæerne.
Engang var Lufthansa et hæderkronet flyselskab. Nu opfører det sig som ethvert andet discountselskab, der bevidst overbooker, så der er frivillige, der skal melde sig til at vente på en anden afgang, typisk næste dag. Disse frivillige bliver dog kompenseret med 250 Euro og et hotelværelse. Når flyet så aflyses helt og man må overnatte på lufthavnshotel, lader til, at man ikke får sin klage behandlet retmæssigt og derfor kan se langt efter en kompensation. Det er trist og urimeligt.