Flyselskab
Jeg rejste med lufthanse for 3 måneder siden til swiss.
De aflyste fly fra frankfurt og min baggage kom ikke.
Jeg lejede en bil og tog direkte til swiss.
Min baggage er stadig væk. Jeg får en besked at de har fundet den og sendt til danmark. Jeg efter spørger min baggage, og den er ikke modtaget.
De har gjort min baggage væk. Jeg afventer nu 1-2 måneder på svar for kompensation og ingen svar indtil nu.
Der var værdi for over 15.000kr i den baggage, og de er ligeglad og får ingen svar fra dem.
Oversat fra engelsk:
Jeg er ked af at sige det, men det er den værste kundeservice, jeg nogensinde har oplevet!
Jeg tog til Tegel lufthavn i Berlin i går fra München uden min bagage. Jeg talte med kundeservice i lufthavnen. Jeg sagde, at de havde begået en fejl, og hans løsning var, at jeg ville få min bagage i dag. Jeg fortalte ham, at jeg havde haft en dårlig oplevelse på min rejse med Lufthansa. En aflyst flyafgang og fire ud af fire forsinkede afgange. Jeg fortalte ham, at jeg kunne vente yderligere fire timer, så jeg kunne få min bagage, men de skulle betale for mine busbillet, fordi den jeg allerede havde ikke kunne refunderes. Det ville have kostet jer 20 euro fra Berlin til Flensburg. Men nej, han insisterede og sagde, at jeg skulle tage bussen til tiden. Jeg skal på ferie i Malaga i morgen, som jeg fortalte ham, UDEN MIT TØJ! Min forsikring betaler ikke for nyt tøj, fordi jeg er på vej hjem. Jeg ringede til jer i morges, og I lovede stadig, at jeg fik det i dag. Kl. 17 modtager jeg en sms med besked om, at jeg får det i morgen. Fantastisk. Det er for sent! Jeg er så skuffet! Jeres kundeservice er sølle! Jeg benytter aldrig Lufthansa igen. Frygteligt!
Original bedømmelse:
I'm sorry to say it. But the worst costumer service i ever experience!
I went to Tegel airport in Berlin yesterday from Munich with out my baggage. I talk with the service in the airport. I said they had made a mistake, and his solution to was that i will have my baggage today. I told him that i had some bad experience on my journey with Lufthansa. A cancel flight and four out of four delayed flights. I told him that i could wait for another 4 hours so i could get my baggage, but they had to pay for my bus tickets, that the one i paid for not will be refund, it will have cost you 20 euros from Berlin to Flensburg. But no he insisted and said that i should take the bus on time. I have a vacation in Malaga tomorrow as i told him WITH OUT ANY CLOTHES! My insurances will not pay my to get some new clothes because, it's on my way home. I called you this morning and you still promise me, that i will have it today. 17 o'clock i got a text massage it said that it will be delivered tomorrow. Excellent. It's to late! I'm so dissapointed! Your costumer sucks! I will never choice Lufthansa again! Terrible!
Aldrig mere Lufthansa.
Vores famile på fem står i JFK og skal flyve retur til Danmark efter en ferie. Da vi står ved check ind meddeler Lufthansa at min søns returrejse er annuleret!
Velvidende at Lufthansa har begået en fejl kan de intet gøre da alle sæder i flyet er fuldt booket. De kan dog tilbyde os at lade min søn stå "standby" hvis en åbning skulle vise sig. Vel og mærke mens vi andre 4 familiemedlemmer flyver hjem og efterlader vores søn i lufthavnen med et kreditkort.
45 min senere finder damen ved skranken sørme en plads til München... til 20.000,- kr.
Ellers tak... her er det så at vi finder lidt internet, finder vi en hjemrejse hos Norwegian til 2500,- kr så vores søn kan flyve hjem alene 9 timer efter os andre men hvad gør man.
Alt dette ville jeg meget sende en mail omkring til Lufthansa men sjovt nok er det umuligt at finde en mailadresse til kundeservice.
Ingen stjerner fra os.
Efter at have mistet et døgn af min 4-dages vandretur i Pyrenæerne pga. flyaflysning ved stopover i Frankurt og det efterfølgende kaos, det medførte, hvor kundeservicen fra Lufthansas side var meget ringe, er jeg ikke sikker på, at jeg vælger Lufthansa en anden gang medmindre de kompenserer mig for det tabte døgn og alt det besvær, jeg efterfølgende havde med selv at få mig selv transporteret op til destinationen i Pyrenæerne.
Engang var Lufthansa et hæderkronet flyselskab. Nu opfører det sig som ethvert andet discountselskab, der bevidst overbooker, så der er frivillige, der skal melde sig til at vente på en anden afgang, typisk næste dag. Disse frivillige bliver dog kompenseret med 250 Euro og et hotelværelse. Når flyet så aflyses helt og man må overnatte på lufthavnshotel, lader til, at man ikke får sin klage behandlet retmæssigt og derfor kan se langt efter en kompensation. Det er trist og urimeligt.
Har lige bestilt en billet online, de har hævet pengene men jeg har ingen billet fået. De siger jeg skal bestille en ny billet før jeg får pengene retur, hvilket jeg selvfølgelig ikke tør... Er det overhovedet lovligt. Det er sket en fejl så mit navn ikke står på billetten men min adresse er god nok, men de kan på mystikvis ikke rette på billetten så den bliver korrekt. Hvad skal jeg gøre? Jeg kan ikke anbefale lufthansa.
Har fløjet med Lufthansa et ukendt antal af gange. Men nu for sidste gang.
Tidligere har jeg været ret tilfreds, indtil en rejse gik galt. Lufthansa vedkendte sig faktisk deres fejl pr. mail, og at der skulle refunderes penge. Her 3 mdr. efter klagen er intet sket.
Så flyv ikke med Lufthansa. Så længe det går godt, er det ok. Men når de begår fejl, gemmer de sig bag fax maskiner og på kontorer uden telefoner.
Udover vores kedelige oplevelse med Lufthansa i Frankfurt Lufthavn 2010 og deres manglende klagebehandling har min familie og jeg også har dårlig erfaring med Lufthansa i Moskva i 2008.
Situationen var kort fortalt, at vi skulle med fly fra Kazan, Rusland til Moskva. Moskva til Tyskland og fra Tyskland til Kbh. Check in personalet i Kazan fik ved en fejl ikke givet min kone og jeg en af vores billetter tilbage da vi havde afleveret vores bagage. Da vi checkede ind i Moskva for at komme til Tyskland med Lufthansa manglede billetten pludselig. Katastrofe. Men vi tænkte at, hvis vi viste Lufthansa i Moskva vores reservationsnr og billetnr samt kvittering for at vi jo havde betalt for vores pladser, så ville trygge og på det tidspunkt fejlfri Lufthansa selvfølgelig hjælpe.
Men nej, det ville de sådan set ikke. Selvom vi havde alle beviser på en betalt flyrejse og egentlig bare skulle have noget vi kunne vise i check in, så kunne vi da få lov at betale en helt ny billet til 5-6.000,- dkr. (normalpris ca. 1200-1500).
Argumentet var at billetten hos Lufthansa var booket gennem SAS. Og Lufthansa ville ikke besvære sig med at ringe til SAS i Kbh for at få nødvendige bekræftelser på købet. Desuden var det ikke en elektronisk billet men en papirbillet der var gået tabt, hvilket var afgørende.
I en hel time skulle jeg mundhugges med Lufthansa i Moskva og min kone stortude med en datter på armen som på det tidspunkt kun var ca 1 år, før Lufthansa pludselig måtte medgive, at hvis bare SAS lavede billetten om fra papir til elektronisk, så var alt i skønneste orden(!)
Dette var den første dårlige oplevelse med Lufthansa.
Det er muligt at selve flyveturen er spækket med god komfort og service. Men der er andet som også skal være i orden, hvilket f.eks. er behandlingen af kunden i selve lufthavnen fra lufthansapersonalets side samt dine klagemuligheder, hvis nu noget skulle gå galt. Og her scorer Lufthansa dumpekarakter. Min kone, lille 3 årige datter og jeg havde en absolut grotesk oplevelse i sommeren 2010 i Frankfurt Lufthavn.
En klage fra os til en flight manager vedrørende Lufthansas baggagefejl og manglende conduite i denne forbindelse bevirkede at vi blev nægtet adgang til vores betalte flyafgang således at vi skulle ombooke.
Da vi ombookede til et fly 4 timer senere via Lufthansa KBH (som er et callcenter i Asien talende ret dårligt engelsk og uden empati for kunderne) blev vores betaling til ombookingen ikke registreret og vi blev så også nægtet adgang til dén afgang.
Lufthansa ville ikke hjælpe med at finde ud af hvad der var sket og de ville ikke hjælpe os med at sikre vores hjemrejse skønt vi stod med et lille barn.
Da vi efterfølgende har ville klage over hele forløbet opdager vi at det næsten ikke er muligt at klage over Lufthansa. For skriver du en klage og faxer eller mailer er der ingen der bekræfter at de har modtaget din mail og du kan slet ikke få at vide et tel-nr eller en mere brugbar mailadresse til Lufthansas klagekontor så du kan tjekke op. Og bruger du Lufthansa KBH's kundeservice kommer du i kontakt med et callcenter i Asien som taler dårligt engelsk, ikke har forståelse for din sag og ingen som helst info kan give dig om, hvad der sker med din evt klage og hvordan du kan kommunikere med den del af Lufthansa som behandler klager.
Kun ved større research og mails til Lufthavnschefer og luftfartsblade gav kontakten til Lufthansas landechef i DK og så åbenbarredes pludselig en klageafdeling på Amager og som Lufthansa intet gør for at du skal kende til.
Lufthansa har naturligvis ikke givet os kompensation eller erstatning for Lufthansas fejlbehandling af os og det er tydeligt på deres svar på klagen at de knapt har læst den.
Derfor dumper Lufthansa i en samlet bedømmelse rigtigt meget. Det er simpelthen ikke sikkert og trygt når det kommer til fejl.
Del dine oplevelser og erfaringer med Lufthansa til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Lufthansa det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.