Ingrid Otterdahl
Den 24. juli købte jeg, som bor i Nordsjælland en Audi3, 2006. Bilen blev afhentet af min mand og en ven. I annoncen fra Bilbasen står "service OK". Ved prøvekørslen gjorde min mand opmærksom på at symbolet som indikerer at bilen skal have service lyste. Sælgeren forklarede at det var fordi et ikke autoriseret værksted havde udført service. Næste dag da min mand var hjemme nærlæste jeg servicebogen som viste, at bilen skal have service for hver 30.000 km og olieskift for hver 15.000 km. Bilen har kørt 65.000 km og fået et serviceeftersyn ved 30.000 og et olieskift ved 46.000, men intet siden. Jeg kontaktede Novabil samme dag, og har ført en mailkorrespondance i flere dage. Novabils konklusion var, at service var som det skulle være, og hvis jeg ville have en ekstra måtte jeg selv betale det. Jeg sendte derfor fotokopier af servicebogen [..] hvoraf det fremgår at bilen skriger efter service. Ved sidste olieskift havde værkstedet skrevet: Næste service ved 60.000 km. Dette havde nogen imidlertid streget over.