Autoværksted, Brønderslev
Købte en Avensis 2006 2,0 126hk diesel for 3 måneder siden, brugt bil med 150.000km på klokken. Bilen har i vintermånederne startet rigtig dårligt, og gearskiftet har gået dårligt. Udover det bruger bilen meget olie. Bilen blev kørt til novabil, og hvad der skulle have været taget over brugtvognsgarantien har de været så flabet at sende en 1600kr's regning på justering af gearforbindelser og udlæsning med diagnosetester.
De har haft bilen en gang hvor den ikke har kunnet starte ordentligt og siger derfor den skal komme igen for at få skiftet nogle dele. Anden gang bilen kommer for at få skiftet nogle dele, starter bilen normalt, og de vil derfor pludselig ikke skifte delene.
Magen til amatøragtigt foretagende, føj!
Sælger har også tilladt sig at være flabet i samme ombæring.
Jeg står uforstående over den kritik. Vi har købt 3 biler og resten af familien har købt 6 biler. Værkstedet er i top og de har altid ringet når bilen har været til eftersyn ang. ektra ting som skulle laves. Og de er ikke i den dyre ende. Måske er det fordi man ikke lige laver en aftale med dem omkring tingende. Top værksted.
Den 24. juli købte jeg, som bor i Nordsjælland en Audi3, 2006. Bilen blev afhentet af min mand og en ven. I annoncen fra Bilbasen står "service OK". Ved prøvekørslen gjorde min mand opmærksom på at symbolet som indikerer at bilen skal have service lyste. Sælgeren forklarede at det var fordi et ikke autoriseret værksted havde udført service. Næste dag da min mand var hjemme nærlæste jeg servicebogen som viste, at bilen skal have service for hver 30.000 km og olieskift for hver 15.000 km. Bilen har kørt 65.000 km og fået et serviceeftersyn ved 30.000 og et olieskift ved 46.000, men intet siden. Jeg kontaktede Novabil samme dag, og har ført en mailkorrespondance i flere dage. Novabils konklusion var, at service var som det skulle være, og hvis jeg ville have en ekstra måtte jeg selv betale det. Jeg sendte derfor fotokopier af servicebogen [..] hvoraf det fremgår at bilen skriger efter service. Ved sidste olieskift havde værkstedet skrevet: Næste service ved 60.000 km. Dette havde nogen imidlertid streget over.
Jeg må sige at jeg ikke kan ta Novabil i Brønderslev særlig seriøst efter min seneste oplevelse hos firmaet. For to uger siden havde jeg min bil til service plus reparation af det ene lys og det var en ok modtagelse da jeg afleverede bilen og de bekendtgjorde at de ville lave bilen samme dag. Jeg kommer til Novabil sidst på bilen og finder så ud af at de ikke har nået at servicere min bil den dag. Jeg tænkte at en aftale er en aftale men jeg fik ved samme lejlighed lavet en ny tid den efterfølgende dag. Da jeg så kommer den efterfølgende dag for at afhente bilen er servicen udført men lyset var ikke blevet lavet. Jeg mener hvis man betaler i dyre domme for at få lavet sin bil hos et autoriseret værksted så skal det dæleme også være i orden... NOVABIL kan ikke anbefales til nogen af mig.
NOVABIL A/S har været en bilforretning, som jeg skiftede bekendtskab sidste år da jeg købte ny bil. En fire årige gammel Toyota Yaris. Det var også fint indtil jeg opdagede de første fejl og kørte til NOVABIL i Brønderslev og forklarede dem sammenhængen. Først følte jeg ikke at jeg blev taget alvorligt da jeg kom ind første gang efter jeg havde afhentet bilen hos forhandleren og foreklarede dem, at der var en mærkelig lyd i motoren og at den ene dør knirkede. Jeg synes selv at det var rimeligt at det bliver udbedret på den halvårlige brugtvogngaranti man har når bilen er købt brugt. Efter den første og anden gang på værkstedet følte jeg ikke at der var nogen forskel og jeg forklarede udtrykkeligt værkføreren hvad det handlede om, men det var som at jeg snakkede for døve øre. Det blev aldrig lavet... Jeg fortæller denne historie fordi jeg aldrig har oplevet så dårlig service før noget sted og da jeg så mistede tålmodigheden med NOVABIL i Brønderslev, så kørte jeg til SDK Biler i Ålborg og der fik de lavet fejlene med det samme... Håbløst tilfælde med Toyota i Brønderslev. Det er som Carlsberg reklamerne udtrykker det. Det er en ommer!!!
Jeg må konstatere efter at have haft bilen til service hos NOVABIL i Brønderslev så bliver det min sidste oplevelse der. For det første fik jeg en kæmpe regning uden at jeg blev ringet op og forespurgt om jeg ville have lavet den pågældende reparation. Det kostede mig over 5000 kr ekstra på regningen. For det næste var værkføreren så ubehøvlet at han ikke engang undskyldte for forseenelse og mente at det var hvad man kunne påregne, når der var tale om en 9 årige gammel bil... Magen til uforskammelighed. Det er useriøs service af værste skuffe. Der kommer jeg ikke igen.
Hos Novabil har vi ikke haft grund til at klage.
Det er rimelig nemt at få en tid, og de tilpasser gerne arbejdstiden, så den passer til, hvornår og hvordan vi ønsker arbejdet udført.
Priserne er tilforladelige, og det virker som om de rent faktisk udfører det arbejde, de skriver på regningen.
Del dine oplevelser og erfaringer med Novabil A/S til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Novabil A/S det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.