Jack Nielsen

#1
Jack Nielsen
1 bedømmelse
16.04.2012

Sommeren 2010 købte jeg en peugeot 307 hos mbiler fra 2004 til 114.000 og jeg har følgende oplevelse med købet. En meget smilende og venlig sælger som giver os nøglerne og efter en prøvetur spørger han om vi har lagt mærke til en tikkende lyd fra motoren når vi kører, hvilket jeg svarer nej til. Han fortæller at der er en lille tikkende lyd og det er tændrørende som skal skiftes men han ville bare lige sige det fordi tingende "skulle bare være vi orden på de biler han sælger". Godt så og det virker meget troværdigt. Inden købet aftaler vi at der er en lille bule på venstre bagskærm som skal rettes ud. Da vi har betalt og skal hente bilen kan jeg se at bulen er blevet rettet ud men da de har gjort det har de flækket lakken ca 10 cm om som et desperat forsøg på at rette skaden har de forsøgt at lave det med en stift og det ser forfærdeligt amatøragtigt ud. Sælger siger intet om sjusket og først da jeg gør ham opmærksom på det amatøragtige arbejde bliver han irriteret men det ender med at han går med til at få en prof autolakerer til at male hele bagskærmen. Da jeg havde haft bilen i 2 dage havde jeg en liste med 8 punkter som ikke var iorden. Bagpotten var næsten gennemtæret og yderste lag metal var lige ved at falde af. Han nægtede at skifte potten da den ikke var gennemtæret men hvis den blev gennemtæret inden for 2 år ville han skifte den. Efter 4 måneder måtte han skifte den da den var HELT gennemtæret. Hvorfor skiftede han ikke bare potten med det samme da han udemærket vidste at den ikke ville holde i 2 år. Det var den absolut billigste uorginale potte som larmer meget pga manglende indmad med den blev dog skiftet! Sædevarmen i fører sædet virkede heller ikke da vi fik den og da han ringer og fortæller bilen er færdig efter udbedringen af fejl og mangler og den er klar til afhentning spørger jeg ind til sædevarmen, men den har han ikke tænkt sig at lave? Vi snakker frem og tilbage og hans argument for ikke at lave det er at sædevarmen er enorm følsom og det vil alligevel gå i stykker i løbet af kort tid (det har nu virket i næsten 2 år). Efter en længere diskusion om forventninger mm går han med til at lave sædevarmen. Info skærmen med tid og temp virker ikke når det er varmt og argumentet for ikke at lave det er at det er et kendt peugeot problem. Jeg kontakter peugeot og de fortæller mig at det er korrekt men de infodisplays som man kan få som reservedel ikke har det problem og det sagtens kan udbedres. Han nægter at skifte det men påstår at det kan laves af en mekaniker ved at skifte nogle stik og ledninger i systemet. Det har efterfølgende IKKE virket ordentligt siden men jeg magter ikke at gøre mere ved det. Så meget for at tingene skal bare være i orden når man køber bil hos MBiler. Min sidste kommentar er at sælger er MEGET sød og flink men når han skal udbedre fejl og mangler kniber det med smilet og venligheden og der skal kæmpes og argumenteres inden der bliver lavet fejl og mangler!