Autoforhandler, Gislinge
Dårlig rådgivning og diagnose
Kontaktede Mbiler som skulle være BMW specialister. Bilens automatgear fungerede ikke korrekt, Mbiler stillede diagnosen: Skift aut.gearolie og filtre + bundkar. Det blev gjort, desværre var resultatet at bilen nu kørte dårligere. Efterfølgende kunne vi ikke opnå kontakt til Morten fra Mbiler, mails mv. blev ikke besvaret.
Ved et alternativt besøg hos en mekaniker kunne det konstateres at der manglede 2,5 liter gearolie.
Nu er det resulteret i en ødelagt Transfergearkasse som en specialist mener er den fejl der hele tiden har været.
Samme uge som Mbiler havde haft vor BMW fik de vor VW Golf 2,0 tdi Plus på værksted pga. utæthed i diesel systemet, Mbiler fandt fejlen ( sagde de ) og udbedrede. Bilen sviner stadig med dieselolie.
Sommeren 2010 købte jeg en peugeot 307 hos mbiler fra 2004 til 114.000 og jeg har følgende oplevelse med købet. En meget smilende og venlig sælger som giver os nøglerne og efter en prøvetur spørger han om vi har lagt mærke til en tikkende lyd fra motoren når vi kører, hvilket jeg svarer nej til. Han fortæller at der er en lille tikkende lyd og det er tændrørende som skal skiftes men han ville bare lige sige det fordi tingende "skulle bare være vi orden på de biler han sælger". Godt så og det virker meget troværdigt. Inden købet aftaler vi at der er en lille bule på venstre bagskærm som skal rettes ud. Da vi har betalt og skal hente bilen kan jeg se at bulen er blevet rettet ud men da de har gjort det har de flækket lakken ca 10 cm om som et desperat forsøg på at rette skaden har de forsøgt at lave det med en stift og det ser forfærdeligt amatøragtigt ud. Sælger siger intet om sjusket og først da jeg gør ham opmærksom på det amatøragtige arbejde bliver han irriteret men det ender med at han går med til at få en prof autolakerer til at male hele bagskærmen. Da jeg havde haft bilen i 2 dage havde jeg en liste med 8 punkter som ikke var iorden. Bagpotten var næsten gennemtæret og yderste lag metal var lige ved at falde af. Han nægtede at skifte potten da den ikke var gennemtæret men hvis den blev gennemtæret inden for 2 år ville han skifte den. Efter 4 måneder måtte han skifte den da den var HELT gennemtæret. Hvorfor skiftede han ikke bare potten med det samme da han udemærket vidste at den ikke ville holde i 2 år. Det var den absolut billigste uorginale potte som larmer meget pga manglende indmad med den blev dog skiftet! Sædevarmen i fører sædet virkede heller ikke da vi fik den og da han ringer og fortæller bilen er færdig efter udbedringen af fejl og mangler og den er klar til afhentning spørger jeg ind til sædevarmen, men den har han ikke tænkt sig at lave? Vi snakker frem og tilbage og hans argument for ikke at lave det er at sædevarmen er enorm følsom og det vil alligevel gå i stykker i løbet af kort tid (det har nu virket i næsten 2 år). Efter en længere diskusion om forventninger mm går han med til at lave sædevarmen. Info skærmen med tid og temp virker ikke når det er varmt og argumentet for ikke at lave det er at det er et kendt peugeot problem. Jeg kontakter peugeot og de fortæller mig at det er korrekt men de infodisplays som man kan få som reservedel ikke har det problem og det sagtens kan udbedres. Han nægter at skifte det men påstår at det kan laves af en mekaniker ved at skifte nogle stik og ledninger i systemet. Det har efterfølgende IKKE virket ordentligt siden men jeg magter ikke at gøre mere ved det. Så meget for at tingene skal bare være i orden når man køber bil hos MBiler. Min sidste kommentar er at sælger er MEGET sød og flink men når han skal udbedre fejl og mangler kniber det med smilet og venligheden og der skal kæmpes og argumenteres inden der bliver lavet fejl og mangler!
Min kæreste og jeg havde udset os en Peugeot 206. Da vi prøvede den, lugtede den voldsomt af kemi. Vi spurgte om det var for at "dække" over en anden lugt, f.eks. hund. Det svarede de klart nej til, så vi besluttede os for at købe den. Da vi så hentede bilen ugen efter, var den kemiske lugt aftaget, men der gik ikke længe før en ulækker lugt af hund tiltog. Desuden kunne vi se markante spor af hundehår flere steder i bilen - under bagsæder, under håndbremsen, og flere steder omkring instrumentbrættet, dvs. at klargøringen heller ikke var i orden. Vi kørte tilbage med den, og de havde intet imod at give den ordentlig gang rengøring med vådstøvsugning og det hele. Da vi så henter den, er det eneste de har gjort, at sprøjte mere kemi ind i bilen for "det kan ikke gøres på andre måder". Det har intet hjulpet, og vi har stadig en bil der lugter af hund. Nu må vi selv betale for en professionel rengøring af bilen.
Super service - super imødekommende personale og utrolig behagelig stemning når man træder ind i butikken.
Havde indhentet pris på udskiftning af tandrem hos flere værksteder: MBILER havde klart den bedste pris.
Da jeg afleverede bilen om morgenen, blev jeg uheldigvis pludselig i tidsnød pga. døende familiemedlem og der er overhovedet ingen tvivl om, at de prioriterede min bil højt pga min situation. De skiftede tandremmen så hurtigt de kunne... Stor tak fra en MEGET tilfreds kunde.
Købte for 100.000 kr. nærmest ubeset bil hos MBiler og tog fra Århus for at hente den. Alt har været som lovet og jeg har efterfølgende haft løbende kontakt med sælger som har ydet en service og hjælp langt ud over hvad jeg havde troet mulig fra en forhandlers side.
Skal jeg en dag skifte bil kontakter jeg helt sikkert MBiler først. De kan varmt anbefales. og så bliver man sku hentet ved færgen.
Et flot 10 tal fra Århus.
Vi købte i 2007 vores Peugeut 306 hos M-biler. Den er fra år 2000, så der var lige et par småting, der skulle udbedres. Det blev straks ordnet, og da et andet problem opstod, indenfor den lange garantiperiode, blev det også lavet uden det mindste problem.
Efter 3 år, hvor vi intet har haft at udsætte på bilen, opstår der selvfølgelig noget almindelig slidtage. Vi valgte at sende bilen til M-biler, og dagen efter fik vi bilen leveret tilbage, med alt repareret, til en meget rimelig pris.
Næste gang vi handler bil, bliver det hos M-biler og vi kan kun anbefale dem til andre.
Min mor har handlet med M biler, en handel der er under al kritik. Hun solgte sin Opel Vectra til dem, og købte en Opel Astra. I annoncen stod der Astraen fremstod som ny, og aldrig har jeg set en bil der fremstår som ny, som skal have lavet så meget, ej heller et arbejde der er udført så sjusket! Dårlig kundeservice [..]. Jeg måtte tage affære og tage en snak med [MBiler], da min mor ikke kom nogle vegne med sin FDM rapport. [MBiler] lovede mig, handlen kunne gå tilbage, til min mor påstod [MBiler], at det havde [de] aldrig sagt. Forsædet i føresiden blev skiftet, min mor fik en bil tilbage hvor sædet var fyldt med glasskår og låsen til sikkerhedsselen var ikke monteret, de monterer centrallås som stadig ikke virker. Liste med ting der var galt med bilen fyldte en A4 side! Og det er altså en bil der fremstår som ny, tænk sig at købe en ældre bil hos dem. Jeg har ikke andet end minus point til M biler, det kan godt være de er søde og rare til at starte med, hvor de skal sælge dig en bil, men det er ikke andet end facade, sælger trick. Deres navn fortjener ikke mindre end at blive sværtet til, fuldstændig som min mors handel.
Vi har købt en Opel Vectra B st. car af M-biler og har intet at brokke os over. Vi er blevet behandlet rigtigt godt af M-Biler og virkelig fået en super service, da vi valgte at handle med dem..
Havde lavet en lang liste med ting, vi gerne vil ha lavet efter købet og kørte ud og satte bilen mandag aften. Vi havde ikke forventet alle ting på listen blev lavet, men da vi ringetde til dem tirsdag eftermiddag og spurgte hvordan det stod til med vores bil, fik vi at vide de var i gang med den sidste ting på listen.
Mit første ord var What! Jeg var lige ved at falde ned af stolen, eftersom vi slet ikke havde forventet den service, så min karakter ender med et kæmpe flot 10 tal.
Købte en bil hos MBiler til omkring 50,000. Bilen blev sat i rigtig god stand og synet og på nær et par småproblemer har bilen kørt rigtig godt. De to problemer der var blev efterfølgende lavet uden beregning, og meget hurtigt. Den ene gang blev jeg tilbudt en lånebil mens min bil blev repareret. Flinke mennesker og rigtig god service.
Min vurdering af Mbiler er uden for skalaen. Hvis muligt skulle de have -10
Indehaveren af MBiler er en personlig "bekendt" og jeg har kun handlet bil 1 gang i deres firma. Efter problem med nedslidt gearkassen (kørt 135000km v. køb), ridser på dør, manglende cartec behandling, og reklamation i henhold til købeloven, er der intet positivt at skrive fra mig. Jeg siger bare, er det sådan de behandler en bilkøber som de kender, ja så vil jeg nødig handle bil hos Mbiler, som ukendt/fremmed...
Historien kan læses på www.123hjemmeside.dk/mbiler
Del dine oplevelser og erfaringer med MBiler til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give MBiler det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.