Jan B.

#1
Jan B.
1 bedømmelse
08.10.2014

Vi har serviceabonnement for vores gasfyr hos Finlow.

Fornylig virkede centralvarmen ikke, mens varmtvandsforsyningen stadig var i orden. Fyret (et nyere kondenserende gasfyr fra Bosch) viste dog ingen fejl på displayet.

Første gang kom montoren og skiftede cirkulationspumpen ud med en ny (selvom den gamle virkede endnu, men, som han sagde: ikke så godt mere ...). Udskiftningen gjorde dog ingen forskel; vi havde stadig ikke varme.

Anden gang udskiftede montøren den ene del efter den anden og fyret begyndte at melde fejl, sikringer blev slået, manometret blev beskadiget; der sprøjtede vand ud og det måtte udskiftes. En anden pumpe blev udskiftet, men intet hjalp.

Til sidst ringede montøren til firmaet Veltec, (som er Bosch-specialister) og beskrev misèren for dem. De fortalte ham så, at det højst sandsynligt var et (billigt) knækket plastikrør i varmtvandsbeholderen, der havde været årsagen til vores problem.

Hvis montøren havde haft bedre kendskab til fyret, havde han klaret sagen på en halv time og det havde kostet os under 1000 kr.

Nu fik vi en regning på over 7000 kr!

Vi klagede til firmaet og foreslog at mødes på halvvejen, men de har ikke engang reageret på det.

Under al kritik!
Så lad være med at bruge dem!