Finlow VVS

VVS, København

2,5/10
#7
David K.
1 bedømmelse
24.01.2015

Ved overtagelse af hus henvender vi os til det firma, der 3 år tidligere havde opsat Gasfyr, Finlow VVS.

Der foreligger ikke dokumentation på, at der er service på fyret og derfor spørger vi om der kan laves en Serviceaftale med Finlow. Hvilket de siger ja til, hvis vi betaler for et manuelt eftersyn, og fyret er i en ordentlig stand.

En montør konstaterer at det er i tilpas stand til at vi godt kan få en serviceaftale, hvilket vi takker ja til både til montør og ved opkald til deres kontor.

Efter et par måneder står fyret af en lørdag aften, hvorefter vi tilkalder Finlow VVS hvor vi har serviceaftale.

Deres montør kommer ud, skifter en dims og konstaterer at han må komme tilbage mandag, og låner os 2 el-radiatorer. Mandag kan han stadig ikke løse problemet. I samme ombæring nævner han da han skal til at gå, at vi jo ikke har en serviceaftale og derfor skal betale for udført arbejde. 2 besøg af en inkompetent montør som ikke løser problemet. Pris: DKK 4.680,-

Vi er naturligvis meget forundrede over dette og forelægger overfor Finlows administration, at der må være sket en fejl, som de afviser.

Paradoksalt nok så fik vi tidligere af vide, at Finlow VVS ikke rykker ud til husstande der IKKE har en serviceaftale.

Jeg kan se at vi ikke er de eneste, der har fået en denne behandling. "Installatørernes Organisation" som Finlow reklamerer med burde tage dette seriøst.

0
0
Del | Svar | Rapportér
#6
Jan B.
1 bedømmelse
08.10.2014

Vi har serviceabonnement for vores gasfyr hos Finlow.

Fornylig virkede centralvarmen ikke, mens varmtvandsforsyningen stadig var i orden. Fyret (et nyere kondenserende gasfyr fra Bosch) viste dog ingen fejl på displayet.

Første gang kom montoren og skiftede cirkulationspumpen ud med en ny (selvom den gamle virkede endnu, men, som han sagde: ikke så godt mere ...). Udskiftningen gjorde dog ingen forskel; vi havde stadig ikke varme.

Anden gang udskiftede montøren den ene del efter den anden og fyret begyndte at melde fejl, sikringer blev slået, manometret blev beskadiget; der sprøjtede vand ud og det måtte udskiftes. En anden pumpe blev udskiftet, men intet hjalp.

Til sidst ringede montøren til firmaet Veltec, (som er Bosch-specialister) og beskrev misèren for dem. De fortalte ham så, at det højst sandsynligt var et (billigt) knækket plastikrør i varmtvandsbeholderen, der havde været årsagen til vores problem.

Hvis montøren havde haft bedre kendskab til fyret, havde han klaret sagen på en halv time og det havde kostet os under 1000 kr.

Nu fik vi en regning på over 7000 kr!

Vi klagede til firmaet og foreslog at mødes på halvvejen, men de har ikke engang reageret på det.

Under al kritik!
Så lad være med at bruge dem!

0
0
Del | Svar | Rapportér
#5
Jim Vagt-Andersen
1 bedømmelse
10.03.2013

Kort før jul gav mit gas fyr op efter 15 år, da dette er bygget sammen med solvarme i en unit, skulle det lige undersøges med Valiant om dette kunne lade sig gøre, hvilket Finlow VVS klarede, og da det var sidst på året med håndværker fradrag, var der masser af arbejde, så Finlow VVS stillede op en week-end og nyt fyr var installeret og har bare kørt uden problemer.

0
0
Del | Svar | Rapportér
#4
Helge Rudbeck
1 bedømmelse
07.01.2013

Finlow har installeret mit gasanlæg. De har også haft service på det.

Jeg var på ferie i tre uger, i den forgangne sommer. Da jeg kom hjem, var fyret gået i stå. Jeg kunne se, at der ikke var tryk på anlægget, hvorfor jeg fyldte vand på. Et par dage efter, skulle jeg efterfylde igen. Jeg bad Finlow om at komme og kigge på det. Man fortalte, at det var fordi trykekspansionsbeholderen ikke virkede. Det eneste man kunne gøre, var at lave en ekstern ekspansionsbeholder. Det ville koste ca. kr. 3500.

Jeg var i forvejen ikke tilfreds med firmaet, og opsagde aftalen.

Jeg har nu fået et andet firma, som servicerer anlægget.

Det første håndværkeren sagde, var at anlægget ikke var tæt. Det udbedrede han. Jeg nævnte det med ekspansionsbeholderen, hvortil han sagde, at vi kunne jo prøve at fylde noget kvælstof på. Det gjorde han og anlægget har holdt trykket lige siden. Det er godt tre måneder.

Kedlen blev renset som jeg aldrig har set Finlow gøre det. Så nu er jeg glad.

0
0
Del | Svar | Rapportér
#3
Dennis Lehnert
1 bedømmelse
15.11.2012

Finlow vvs udførte kloak arbejde i år 2011 hos mine forældre for over 100.000 kr og kloak og teknik har aldrig virket rotter har gnavet ledninger over som de glemte at sikre med panserarmering og efterfølgende fremsendt nye regninger på arbejde de har udført på ulovlig vis i flg eu regler om beskyttelse af vare produkter har de lave konstruktive ændringer.. samt sat en forkert kloak i forkerte dimensionerende rørføring. Regningen er betalt.. og finlow fortælle at det er normalt hvorfor skal kloak så oprenses 1 gang i måneden for sort spildevand. Nu er det sådan at sagen er ved at havne i ankeklagestyrelsens samt miljø og teknik. Vi måtte opgive at snakke med firmaet da de bare gentog sig selv gang på gang skræftligt at alt var som det skulle være så nu er sagen blevet indgivet og der forefindes dokumentation for alt film og billeder og på skrift.. tænk at snyde gamle mennesker i det hele taget snyde og være totalt uduelige.

0
0
Del | Svar | Rapportér
#2
Laurits S. Laursen
1 bedømmelse
17.10.2010
20
10
Del | Svar | Rapportér
#1
Henrik Grønnemose
3 bedømmelser
22.12.2009

Efter gasinstallation (udskiftning af gaskeddel) trykprøvede Finlow VVS åbenbart ikke installationen for utætheder, hvorfor en gastekniker fra HNG efterfølgende ved tilsyn fandt en alvorlig utæthed ved gasapparat i køkkenet. Fejlen var entreprenørfejl og skulle rettes hurtigt. Selv om det var en entreprenørfejl forlangte Finlow VVS betaling for udbedring af fejlen.

10
17
Del | Svar | Rapportér
Finlow VVS
Frank Jensen
04.05.2011
 

Hændelsesforløbet er ikke korrekt.

Efter montage af gaskedel, udskiftede Henrik Grønnemose eller en ven selv hans gaskomfur. Ved efterfølgende syn/kontrol fra HMN's side var komfuret utæt. HMN bad Finlow VVS om at udbedre utætheden hvilket Henrik Grønnemose naturligvis skulle betale for. For verifikation henvises til HMN serviceafd./servicechef Per Persson.

PS. Forventer med at "bedømmelse.dk" godkender dette indlæg.

Del dine oplevelser og erfaringer med Finlow VVS til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Finlow VVS det rette omdømme.

Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.