Jens Arends
Hvilke krav kan man stille til en fabriksny bil til over 300.000? Hos Knud Nielsen kan man ikke tillade sig at stille nogle. Første år medførte 12 værkstedbesøg. Ved første års service fortalte vi at klimaanlægget larmede, dette brugte de de næste 2,5 år på IKKE at udbedre, dog fik vi udskiftet kompressoren ikke færre end 4 gange. Efter lang behandlingstid i ankenævnet for bilklager, (firmaet udnytter svartider til det yderste, ikke sidste dag i arbejdstiden, men sidste dag om aftenen.) Fik vi medhold og Knud Nielsen skulle tage bilen tilbage og købet hæves. Hele forløbet var præget af stor arrogance, samt kreativ hukommelse fra firmaets side, bla. har de gentagne gange fortalt os at: Vi ikke kan forvente at de skal reparere bilen hvis ikke vi kan fortælle hvilken del der er i stykker, da vi begge arbejder indenfor sundhedsvæsenet og ikke er mekanikere, faldt det os noget svært. Da vi på et tidspunkt, som forlig, ønsker at købe en anden bil samme sted, må vi opgive, efter de først har regnet 100.000 forkert i deres favør, og derefter glemmer at fortælle ejeren at vi er intereserede i en anden bil.