Autoværksted, Hillerød
Jeg har købt en brugt Opel Frontera 2,2 Sport, diesel med 4 hjulstræk. Dagen efter jeg havde købt den var jeg på en tur til Tyskland. En lille lampe med aftegning af en motor begynder at lyse når jeg kommer op på en hastighed af ca. 110 km/t. og det er lige som om ventilerne ikke kan følge med, og farten går af bilen.
Jeg kører ned til Knud Nielsen da jeg kommer hjem for, at få at vide hvad det betyder, og for eventuelt, at få det repareret. Jeg fik fortalt, at det var et vakumaggregat der skulle udskiftes og, at det var dyrt. Jeg hentede bilen da de var færdige, fik at vide, at det var i orden. Fik en regning som jeg synes var meget passende fordi, der er jo en form for garanti og reklamationsret selv om det er en brugt bil. På daværende tidspunkt arbejdede jeg i Ringsted, og kunne ikke bare sådan undvære bilen. Så jeg fik bilen igen, og opdagede, at bilen stadig gjorde det samme når jeg kom op på de 110 km/t. Tilbage til Knud Nielsens værksted, og meddelte dem, at det stadig ikke var i orden. Det er stadig ikke iorden så, jeg vurderer, at de ikke aner hvad det er de laver når det er mekanik. De kan måske kun skifte olie og kølervæske. Da det blev vinter kunne bilen ikke starte. Her oplyste værkstedet mig om, at mine brændstofrør var perforerede hvorfor der kom luft ind så der ikke var brændstof til starten. Det skulle vel være det samme om sommeren ik'? Og jeg har aldrig hørt om perforerede brændstofrør. Men det korte af det lange er, at jeg ikke mener, at Knud Nielsen's værksted kan lave mekaniske reparationer så derfor får jeg det lavet andetsted.
Hvilke krav kan man stille til en fabriksny bil til over 300.000? Hos Knud Nielsen kan man ikke tillade sig at stille nogle. Første år medførte 12 værkstedbesøg. Ved første års service fortalte vi at klimaanlægget larmede, dette brugte de de næste 2,5 år på IKKE at udbedre, dog fik vi udskiftet kompressoren ikke færre end 4 gange. Efter lang behandlingstid i ankenævnet for bilklager, (firmaet udnytter svartider til det yderste, ikke sidste dag i arbejdstiden, men sidste dag om aftenen.) Fik vi medhold og Knud Nielsen skulle tage bilen tilbage og købet hæves. Hele forløbet var præget af stor arrogance, samt kreativ hukommelse fra firmaets side, bla. har de gentagne gange fortalt os at: Vi ikke kan forvente at de skal reparere bilen hvis ikke vi kan fortælle hvilken del der er i stykker, da vi begge arbejder indenfor sundhedsvæsenet og ikke er mekanikere, faldt det os noget svært. Da vi på et tidspunkt, som forlig, ønsker at købe en anden bil samme sted, må vi opgive, efter de først har regnet 100.000 forkert i deres favør, og derefter glemmer at fortælle ejeren at vi er intereserede i en anden bil.
Del dine oplevelser og erfaringer med Knud Nielsen til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Knud Nielsen det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.