Jens Christensen
Købte 40 efeu planter som ankom efter nogen uger. Planter var ca 1/3 af den aftalte størrelse, havde næsten ingen grene og var iøvrigt næsten døde. Tog straks billeder af dem og skrev til [..] som efter et par dage ringede mig op. Og nu bliver det sjovt: han hævdede hårdnakket at bare alle grenene på en plante tilsammen måler den aftalt længde så det iorden... Yderst mærkværdig historie at diske op med. Iøvrigt kunne disse planter heller ikke holde disse mål. Han kom med flere andre historier og jeg gjorde opmærksom på at de planter ville jeg ikke betale for og de ville blive sendt retur og handlen ophævet.
Nu kunne jeg pludseligt godt få en ny sending planter som sammen med de første tilsammen skulle udgøre min samlede ordre. Han prøvede dog dog først at platte sig til at jeg skulle betale den ekstra transport. Men det nægtede jeg: vær opmærksom på at planteskolen skal holde kunden skadefri og ikke opkræve ekstra transport når de leverer varer med fejl og mangler.
De nye planter ankom og de nye planter var endnu mere visne, endnu kortere og havde endnu færre grene. Og de overholdt ingen mål heller ikke planteskolens egne formler.
Har du allerede handlet hos denne planteskole så husk følgende:
Det er ikke dig der skal betale for ekstra leveringer der skyldes fejl og mangler. Porto/fragtomkostninger påhviler planteskolen alene.
Du kan altid levere planter med alvorlige fejl og mangler tilbage på sælgers regning.