Planteskolen

Diverse, Holstebro

1,9/10
#6
Niels H.
1 bedømmelse
26.04.2016

[..] Sender ordre medio februar. Aflyser ordre via mail og tlf. ultimo marts og får bekræftet at det er ok! Alligevel sendes varen 1 uge efter uden at de sender faktura via e-mail, hvilket er aftalen ud fra ordrekvitteringen. Finder derfor posen med varen 3 uger efter med faktura i postkassen! Dette klager jeg over og meddeler at de selv må hente deres vare på adressen. De tilbyder ikke at dække for returporto. Ubehagelig samtale og frække svar om rykker osv.

Hold Jer fra at handle med PLANTESKOLER.dk.

0
0
Del | Svar | Rapportér
#5
Jens Christensen
1 bedømmelse
18.11.2015

Købte 40 efeu planter som ankom efter nogen uger. Planter var ca 1/3 af den aftalte størrelse, havde næsten ingen grene og var iøvrigt næsten døde. Tog straks billeder af dem og skrev til [..] som efter et par dage ringede mig op. Og nu bliver det sjovt: han hævdede hårdnakket at bare alle grenene på en plante tilsammen måler den aftalt længde så det iorden... Yderst mærkværdig historie at diske op med. Iøvrigt kunne disse planter heller ikke holde disse mål. Han kom med flere andre historier og jeg gjorde opmærksom på at de planter ville jeg ikke betale for og de ville blive sendt retur og handlen ophævet.

Nu kunne jeg pludseligt godt få en ny sending planter som sammen med de første tilsammen skulle udgøre min samlede ordre. Han prøvede dog dog først at platte sig til at jeg skulle betale den ekstra transport. Men det nægtede jeg: vær opmærksom på at planteskolen skal holde kunden skadefri og ikke opkræve ekstra transport når de leverer varer med fejl og mangler.

De nye planter ankom og de nye planter var endnu mere visne, endnu kortere og havde endnu færre grene. Og de overholdt ingen mål heller ikke planteskolens egne formler.

Har du allerede handlet hos denne planteskole så husk følgende:

Det er ikke dig der skal betale for ekstra leveringer der skyldes fejl og mangler. Porto/fragtomkostninger påhviler planteskolen alene.

Du kan altid levere planter med alvorlige fejl og mangler tilbage på sælgers regning.

0
0
Del | Svar | Rapportér
#4
Marianne Jonsbo
1 bedømmelse
26.06.2013

Modtog 200 visne slåen pinde, samt nogle sommerfuglebuske som skulle være 20-40 cm - de var max. 5 cm, nøddebuske som skulle være buske og ikke visne pinde, hyldbuske som skulle være buske og ikke visne pinde. Intet i min levering modsvarede hvad der var blevet lovet, hvilket betyder at jeg har betalt en overpris samt spildt penge og tid.

Planteskolen er meget uforskammet ved henvendelser.

Jeg afventer stadig en behandling af min reklamation, men vil absolut fraråde alle at handle med denne planteskole.

1
0
Del | Svar | Rapportér
#3
Lene Højmark
1 bedømmelse
26.06.2012

Uforskammet og tvær behandling efter jeg klagede over buske der var visne ved modtagelsen. Dem handler jeg aldrig med igen. Jeg skulle have læst de kommentarer der var om planteskolen førend jeg handlede, så havde jeg aldrigt lagt 7300 kr. hos dem.

Buskene har jeg opgivet at få erstattet, de fandt på alle mulige påskud til at kommentere alt andet end indholdet i min email henvendelse. Jeg havde på fornemmelsen at de blot ønskede at jeg skulle blive rigtigt gal, så jeg opgav, hvilket jeg jo også gjorde!

Jeg vil fraråde andre at komme i samme situation ved at handle med dem.

2
0
Del | Svar | Rapportér
#2
Jette Tremmer
2 bedømmelser
27.02.2012

Levering af planter, der ikke var bestilt.

Vi står i foråret og skal have lavet indkørsel, bla renoveret et bed. Jeg kontakter Planteskolen for at høre om kan levere buskroser, så de er fremme til weekenden, vi skal bruge dem. [..] spørger, hvilke det drejer sig om, og det fortæller jeg. [Planteskolen] vil undersøge sagen og ringe mig op, hvis [..] kan skaffe dem. [..] beder mig lægge ind på deres hjemmeside, hvilke roser og hvor mange, for "det er meget nemmere at huske og meget smartere".

Jeg hører intet nu før 1/2 år efter, da der pludselig lander en sæk med nogle tørre pinde, som er fra Planteskolen. Jeg kontakter dem og siger det er en misforståelse. Jeg skal ikke bruge noget nu, da det skulle være fremme den weekend i foråret efter aftale, og jeg intet havde hørt fra dem. Jeg købte i stedet hos en lokal. Nu hagler de mig til med rykkere og vil tage mig i Fogedretten. Jeg har selvfølglig sagt de kan hente deres pinde igen, men de vil have jeg skal betale fragten retur. De siger jo så nu, at der jo ligger en ordre. "det var jo meget nemmere og smartere"

Pas på med dem derude.

1
0
Del | Svar | Rapportér
#1
Jan Christiansen
1 bedømmelse
17.08.2011

Sommerfuglebusk.
Efter køb af 100 stk planter i marts gjord jeg straks sælger opmærksom på at de så mejet ring ud og jeg troede at der ingen liv er i dem, med [Planteskolen] sagde at de nok skulle komme. Jeg ring igen i April men fik igen at vide at de nok skulle komme til maj/juni men det gjorde de ikke, hvorpå jeg ring til Planteskolen igen for at få min planter byttet. Det var det ikke noget galt i så det var ok, men efter jeg hade modtaget planter kom der også en regning på dem Kr. 3000-, nu påstår de at jeg også skal betale for de ny planter også.

Forbrugerombudsmanden har nu sagen.

Så lad være med at handle med det firma de holder ikke hvad de siger.

1
1
Del | Svar | Rapportér

Del dine oplevelser og erfaringer med Planteskolen til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Planteskolen det rette omdømme.

Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.