Jonas K.
Jeg har efterfølgende fået en forklaring på hvorfor røntgenundersøgelsen blev foretaget og svarer derfor på min egen bedømmelse.
Som skrevet tidligere er servicen god og omgivelserne er behagelige. Det at jeg så efterfølgende får feedback på min tidligere bedømmelse synes jeg vidner om, at Tandlægerne på Frederiksberg mener det når siger at de vil give deres kunder den bedst mulige oplevelse ved at gå til tandlæge!
Dejligt sted og søde og professionelle tandlæger.
Dog har jeg den kritik at jeg synes, at de bør være bedre til på forhånd at informere om prisen på de indgreb de foretager. Fx blev jeg spurgt om ikke det ville være en god idé at få lavet et røntgen i det tilfælde at jeg skulle have opereret en visdomstand ud. Jeg siger naturligvis ja, da tandlægen vel ved bedst, men da jeg efterfølgende får regningen, bliver jeg ærgerligt overrasket over prisen på 550 kr.! Havde jeg vidst det på forhånd, havde jeg naturligvis takket nej til denne lidt overflødige "service".
Kære Jonas,
Jeg beklager meget, at du ikke føler, du er blevet vejledt godt nok, inden du fik taget det røntgenbillede du omtaler.
Det røntgenbillede du har fået taget er det man kalder et panorama-røntgen. Dette billede tager vi inden vi fjerner en visdomstand i underkæben, når vi mistænker at tanden ligger i kontakt med den nerve, som giver følelse til en stor del af underansigtet, tænder, tandkød. Dette er en uhyre vigtig nerve som er vigtig at beskytte. Vi bruger røntgenbilledet til at kunne se at det er sikkert for dig, at vi opererer din tand ud, samt at planlægge nøjagtig hvordan vi skal gribe operationen an. Konsekvenserne ved at fjerne en visdomstand, hvor tandens rødder kan være "viklet" ind i nerven, kan være store, hvis man ikke ved dette på forhånd. Dette kan medføre permanente nerveskader, der kan påvirke én resten af livet. Derfor har vi også valgt at sætte prisen ned på disse billeder til næsten halv pris, da de behandlingplanlægningsmæssigt er så utrolig vigtige.
Da vi på klinikken ikke kan acceptere utilfredse patienter, får du naturligvis dine penge retur. Vi ønsker ikke honorar for noget vores patienter ikke føler er rimeligt. Vi tillader os at kontakte dig herom i morgen.
Vi håber dog i det mindste at denne udredning kan give dig en følelse af, at du ikke har fået udført noget "unødvendigt", samt en stor undskyldning for at du ikke føler at du er blevet vejledt tilstrækkeligt.
Med venlig hilsen
Søren Sehested
Tandlægerne på Frederiksberg
Jeg har efterfølgende fået en forklaring på hvorfor røntgenundersøgelsen blev foretaget og svarer derfor på min egen bedømmelse.
Som skrevet tidligere er servicen god og omgivelserne er behagelige. Det at jeg så efterfølgende får feedback på min tidligere bedømmelse synes jeg vidner om, at Tandlægerne på Frederiksberg mener det når siger at de vil give deres kunder den bedst mulige oplevelse ved at gå til tandlæge!