Karsten Skov
Min oplevelse hos Amager Billand er den mest rystende jeg nogensinde har haft hos en forretningsdrivende.
Jeg køber en Peugeot 406 Coupé 2.2 (2003), der kun havde kørt 75.000 km, og stod derfor umiddelbart i en rimelig stand. Det viser sig imidlertid (efter en FDM undersøgelse) at der skal gøres en hel del ved bilen. Sælger [..] tilbyder at udbedre disse mangler, der er store + nogle store kosmetiske ting. Det var meget mere end jeg regnede med kunne lade sig gøre, så jeg var glad. :0)
Hele vejen til salget var alt lutter idyl, men så snart bilen stod i mit navn, gik det galt.
Jeg er blevet skældt ud, latterliggjort og kaldt navne ved den sidste samtale.
Mekanikerne på stedet er rare og imødekommende, og meget løsningsorienteret. Desværre kan man diskutere den valgte løsning, og det er somregel i den klasse der i bedste tilfælde kan kaldes tvivlsom / lapning.
Den konkrete viden er også mangelfuld, f.eks. vidste man ikke at Peugeot giver 200.000 km garanti på motoren, så man skiftede tandremmen og brød derfor garantien, blot ét af mange eksempler.
Jeg skal ikke påtvinge læsere af denne side al min galde, men blot på det anstændigste advare nogen mod at købe bil hos Amager Billand.
Det kan ikke anbefales!