Autoforhandler, København
[..] De havde tilsyneladende lavet en fejl i deres netannonce, hvor de havde skrevet, at metallak var inklusiv ved køb af en mitsubishi space star. Den rabat nægtede de så bare at give, da vi mødte op, og ændrede annoncen MENS vi sad og talte med sælger, for at slette beviset, og optrådte i det hele taget arrogante og nedladende.
En ærgerlig oplevelse, som vi ikke efterfølgende har oplevet hos nogen anden bilforhandler.
Min bedre halvdel og jeg var så absolut brændt varm på den nye Chevy Cruze med den skønne 2.0 Commenrail Diesel motor og det lækre udstyr og den SKULLE være hvid! Lige præcis den havde de hos Amager Billand på Englandsvej 51, i København. :)Den eneste hvide i landet og den havde de!
Vi ankom, søndag den 25. Januar 2015 og blev mødt allerede på pladsen af en gut ved [..], som var i færd med at fjerne sne fra bilerne da der var faldet en hel del i nattens løb. Hvilket humør og energi han havde i kulden. Super fyr. Han viste os hurtigt ind til Kaffe/Lattémaskinen hvor vi snakkede om løst og fast i nogle minutter. Da sælgeren [..] havde en kunde sludrede vi videre med [..], som svarede på alle de spørgsmål vi måtte have til bilen, vi nu var kommet for at se og prøve. [..] vi blev bedt om at tage den ud på en god lang tur, så vi var helt sikre på at den indfriede vores ønsker. Vi kørte i 30 min, både på landevej, motorvej og i byen, og hvilken maskine! Wow. Importørens nypris var 262.000 og efter 1 times tid fik vi den nye bil til små 250.000 og blev budt 40.000 for vores gamle, dog nysynet, Opel Corsa fra 2000! Det sidste op til de 20% man skal ligge i udbetaling, lagde vi kontant!
Resten finansierede vi hos Amager Billand til en meget flot rente! Hvilket fantastisk stykke arbejde [..]. :)
Vil anbefale Amager Billand til alle!
Har i dag talt med FDM igen, da vi stadig ikke har modtaget den erstatning Amager Billand er dømt til at betale.
Opfordringen er at alle os der har været uheldige med Amager Billand skriver til forbrugerombudsmanden på: forbrugerombudsmanden@kfst.dk og forklarer hvordan Amager Billand behandler deres kunder.
Jeg er igang med at tale med bladet Motor som pt overvejer at bringe en historie om forhandleren og hans metoder.
At skrive til Forbrugerombudsmanden vil ikke hjælpe den enkelte, men derimod vil de tage fat i forhandleren gennem en offentlig sag og få ham til at rette ind.
For at der kan ske en reaktion skal der være nogle stykker som med kort mellemrum (nogle måneder) skriver om den samme forhandler og am hans uetiske måde at behandle os forbrugere på.
Nu er Amager Billand pænt blevet bedt om at betale os 20.000 kr i erstatning for deres mangler både hos Bilklage.dk og nu er de så dømt i retten til at betale.
De har ikke engang gidet at deltage i sagen. De har ikke svaret på én eneste henvendelse fra FDM, Bilklage.dk og gad ikke engang at møde op i retten. Nu har de så valgt heller ikke at betale inden for fristen givet fra retten, og en rykker fra FDM har heller ikke hjulpet - så nu må fogeden igang.
Vi har kæmpet i over 2 år for at få det udstyr og de reperationer udført som vi har betalt for da vi købte bilen.
Vi kan på ingen måde anbefale Amager Billand - man kan kun på det kraftigste fraråde at handle hos dem.
Forhandleren er heller ikke længere medlem af DAF, som heller ikke har kunnet få ham i tale - det burde være advarsel nok til alle.
Firmaet er siden vi købte bil gået fra at være Amager Billand ApS til at være A/S - dette reklamerer man på hjemmesiden med som at Amager Billand A/S er grundlagt i 1995 - det er i følge erhvervs- og selskabstyrelsen ukorrekt - A/S er startet i efteråret 2009.
Så end ikke her viser firmaet andet end deres sande jeg.
Pas på og find et andet sted at køb jeres bil, medmindre i ønsker at kæmpe for at få jeres ret hvis problemer opstår i en uendelighed.
Min oplevelse hos Amager Billand er den mest rystende jeg nogensinde har haft hos en forretningsdrivende.
Jeg køber en Peugeot 406 Coupé 2.2 (2003), der kun havde kørt 75.000 km, og stod derfor umiddelbart i en rimelig stand. Det viser sig imidlertid (efter en FDM undersøgelse) at der skal gøres en hel del ved bilen. Sælger [..] tilbyder at udbedre disse mangler, der er store + nogle store kosmetiske ting. Det var meget mere end jeg regnede med kunne lade sig gøre, så jeg var glad. :0)
Hele vejen til salget var alt lutter idyl, men så snart bilen stod i mit navn, gik det galt.
Jeg er blevet skældt ud, latterliggjort og kaldt navne ved den sidste samtale.
Mekanikerne på stedet er rare og imødekommende, og meget løsningsorienteret. Desværre kan man diskutere den valgte løsning, og det er somregel i den klasse der i bedste tilfælde kan kaldes tvivlsom / lapning.
Den konkrete viden er også mangelfuld, f.eks. vidste man ikke at Peugeot giver 200.000 km garanti på motoren, så man skiftede tandremmen og brød derfor garantien, blot ét af mange eksempler.
Jeg skal ikke påtvinge læsere af denne side al min galde, men blot på det anstændigste advare nogen mod at købe bil hos Amager Billand.
Det kan ikke anbefales!
Amager Billand har i den grad snydt os i en bilhandel!
Amager billand har solgt os en bil hvor der manglede en del af det udstyr der stod annonceret, samt fejlmonteret en bakalarm. Vi har kørt en sag hos Bilklage.dk og vundet 20.000 kr - Amager Billand har ikke betalt os pengene, er ikke længere medlem af DAF (DAF har kørt en sag om at smide dem
ud af foreningen). De reagerede aldrig på henvendelser om garanti og deltog ikke i klagebehandlingen.
Siden har de skiftet ejerstruktur og er igang med at nedlægge det gamle ApS og har åbnet et A/S - Sådan slipper man nemt uden om samtlige garanti forpligtigelser, hvis man som bilhandler ønsker at snyde forbrugerne.
Amager Billand er iøvrigt velkendt hos FDM!
Vi investerede i 2007 en BMW 325 CI (400.000 kr.) hos Amager Billand og fik i den forbindelse den dårligste service, vi nogensinde har fået noget sted.
Der var en række problemer med bilen i form af skjulte fejl, som ikke blev påpeget ved købet. Et af flere problemer (herunder en skjult skade), der ikke blev udbedret var en skæv dør, som betød at kaleche/ruder ikke fungerede optimalt, idet der var afstand mellem ruderne ved normal brug. Vi forsøgte over tre gange at få Amager Billand til at lave denne skjulte skade. Nogle få af disse fejl og mangler blev efterfølgende udbedret, men forhandlerens tålmodighed slap hurtigt op, fordi vi havde bilen til reparation flere gange inden for garantiperioden. Sidste gang vi så hinanden var en ekstrem ubehagelig oplevelse som er fuldstændig over grænsen i forhold til enhver almindelig optræden og kundeservice. Vores bilnøgler fik vi smidt efter os - den pågældende sælger var mildest talt fuldstændig ligeglad med os. Meget meget uhøflig. Meget grænseoverskridende.
Alt for smart salgsmetode, hvor man siger eet og gør noget andet, manglende grundighed/præcision vedr. efterfølgende udbedring af skjulte fejl/mangler, reparationsperioder på op til 14 dage inden for garantiperioden, men værst af alt en meget, meget frastødende, primitiv truende og komplet uacceptabel adfærd efter sidste reparationsperiode, hvor vi fik kastet nøglerne efter os, og hvor vi modtog en bil, der var blevet kørt markræs i, idet der var tæt mudder op af alle ruder. Vi fik at vide, at vi skulle skride. Normalt vasker en forhandler en bil for kunden, efter at kunden har brugt flere uger på at vente på at få sin bil - som er betalt - i orden, ifølge den indgåede købsaftale.
Valget for os stod mellem en retssag eller at påtage sig udgiften for udbedringerne selv. Vi valgte det sidste, fordi vi ikke havde tid og lyst til et retsligt efterspil, som naturligvis havde været "det rigtige" at gøre og som vi med garanti havde vundet. Jeg véd ikke, hvordan de hos forhandleren havde kørt i bilen efter deres "markræs-aflevering" men jeg ved med sikkerhed, at vi har måttet ofre på en ny gearkasse, og ALLE autoriserede BMW værksteder jeg har talt med i landet har aldrig oplevet dette problem med en BMW gearkasse af denne type, der har kørt 100.000 km.. de var mildest talt rystede, så det tyder på, at vi har fået en ekstra straf for at stå på vores ret. Hvor er det et lavt niveau. Eneste grund til, at vi skriver denne anmeldelse er egentlig, at det ikke burde kunne ske det, vi har været igennem, og at vi ikke ønsker, at det skal ske for andre.
Det er komplet uforståeligt, at man kan drive forretning med så ringe en moral.
Købet af vores bil hos Amager Billand har givet os problemer og dårlige oplevelser i tre år. Hverken mere eller mindre. Det burde ingen forhandler have lov til at skabe for sine købere.
Del dine oplevelser og erfaringer med Amager Billand til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Amager Billand det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.