Martin Juncher Jensen
Vi investerede i 2007 en BMW 325 CI (400.000 kr.) hos Amager Billand og fik i den forbindelse den dårligste service, vi nogensinde har fået noget sted.
Der var en række problemer med bilen i form af skjulte fejl, som ikke blev påpeget ved købet. Et af flere problemer (herunder en skjult skade), der ikke blev udbedret var en skæv dør, som betød at kaleche/ruder ikke fungerede optimalt, idet der var afstand mellem ruderne ved normal brug. Vi forsøgte over tre gange at få Amager Billand til at lave denne skjulte skade. Nogle få af disse fejl og mangler blev efterfølgende udbedret, men forhandlerens tålmodighed slap hurtigt op, fordi vi havde bilen til reparation flere gange inden for garantiperioden. Sidste gang vi så hinanden var en ekstrem ubehagelig oplevelse som er fuldstændig over grænsen i forhold til enhver almindelig optræden og kundeservice. Vores bilnøgler fik vi smidt efter os - den pågældende sælger var mildest talt fuldstændig ligeglad med os. Meget meget uhøflig. Meget grænseoverskridende.
Alt for smart salgsmetode, hvor man siger eet og gør noget andet, manglende grundighed/præcision vedr. efterfølgende udbedring af skjulte fejl/mangler, reparationsperioder på op til 14 dage inden for garantiperioden, men værst af alt en meget, meget frastødende, primitiv truende og komplet uacceptabel adfærd efter sidste reparationsperiode, hvor vi fik kastet nøglerne efter os, og hvor vi modtog en bil, der var blevet kørt markræs i, idet der var tæt mudder op af alle ruder. Vi fik at vide, at vi skulle skride. Normalt vasker en forhandler en bil for kunden, efter at kunden har brugt flere uger på at vente på at få sin bil - som er betalt - i orden, ifølge den indgåede købsaftale.
Valget for os stod mellem en retssag eller at påtage sig udgiften for udbedringerne selv. Vi valgte det sidste, fordi vi ikke havde tid og lyst til et retsligt efterspil, som naturligvis havde været "det rigtige" at gøre og som vi med garanti havde vundet. Jeg véd ikke, hvordan de hos forhandleren havde kørt i bilen efter deres "markræs-aflevering" men jeg ved med sikkerhed, at vi har måttet ofre på en ny gearkasse, og ALLE autoriserede BMW værksteder jeg har talt med i landet har aldrig oplevet dette problem med en BMW gearkasse af denne type, der har kørt 100.000 km.. de var mildest talt rystede, så det tyder på, at vi har fået en ekstra straf for at stå på vores ret. Hvor er det et lavt niveau. Eneste grund til, at vi skriver denne anmeldelse er egentlig, at det ikke burde kunne ske det, vi har været igennem, og at vi ikke ønsker, at det skal ske for andre.
Det er komplet uforståeligt, at man kan drive forretning med så ringe en moral.
Købet af vores bil hos Amager Billand har givet os problemer og dårlige oplevelser i tre år. Hverken mere eller mindre. Det burde ingen forhandler have lov til at skabe for sine købere.