René Kirkegaard
Har i dag talt med FDM igen, da vi stadig ikke har modtaget den erstatning Amager Billand er dømt til at betale.
Opfordringen er at alle os der har været uheldige med Amager Billand skriver til forbrugerombudsmanden på: forbrugerombudsmanden@kfst.dk og forklarer hvordan Amager Billand behandler deres kunder.
Jeg er igang med at tale med bladet Motor som pt overvejer at bringe en historie om forhandleren og hans metoder.
At skrive til Forbrugerombudsmanden vil ikke hjælpe den enkelte, men derimod vil de tage fat i forhandleren gennem en offentlig sag og få ham til at rette ind.
For at der kan ske en reaktion skal der være nogle stykker som med kort mellemrum (nogle måneder) skriver om den samme forhandler og am hans uetiske måde at behandle os forbrugere på.
Nu er Amager Billand pænt blevet bedt om at betale os 20.000 kr i erstatning for deres mangler både hos Bilklage.dk og nu er de så dømt i retten til at betale.
De har ikke engang gidet at deltage i sagen. De har ikke svaret på én eneste henvendelse fra FDM, Bilklage.dk og gad ikke engang at møde op i retten. Nu har de så valgt heller ikke at betale inden for fristen givet fra retten, og en rykker fra FDM har heller ikke hjulpet - så nu må fogeden igang.
Vi har kæmpet i over 2 år for at få det udstyr og de reperationer udført som vi har betalt for da vi købte bilen.
Vi kan på ingen måde anbefale Amager Billand - man kan kun på det kraftigste fraråde at handle hos dem.
Forhandleren er heller ikke længere medlem af DAF, som heller ikke har kunnet få ham i tale - det burde være advarsel nok til alle.
Firmaet er siden vi købte bil gået fra at være Amager Billand ApS til at være A/S - dette reklamerer man på hjemmesiden med som at Amager Billand A/S er grundlagt i 1995 - det er i følge erhvervs- og selskabstyrelsen ukorrekt - A/S er startet i efteråret 2009.
Så end ikke her viser firmaet andet end deres sande jeg.
Pas på og find et andet sted at køb jeres bil, medmindre i ønsker at kæmpe for at få jeres ret hvis problemer opstår i en uendelighed.