Klaus Ibsen
Dansk Bredbaand viser sig at være i store økonomiske problemer. Investor kredsen har således kastet mere end 550 mio. efter selskabet; hvorfor de oprindelige ejere for at søge en slags damage control, har solgt DB til et konkurrende selskab.
Det har dog ikke hjulpet på likviditeten (cash flow) hvis man nærlæser regnskaberne.
For forbrugerne har det givet sig udslag i senest en ændring i faktureringen fra månedlige til kvartalsmæssige afregninger.
Det giver for selskabet en bedre kassebeholdning ved indgangen til kvartalerne; medens kunderne slider på sin egen kredit eller opsparing i banken før varen er leveret.
Desuden er kan man tænke sig med DBs uhyre pressede situation hvor vanskeligt det vil være at få sit tilgodehavende tilbage, hvis man vælge at opsige midt i en leverings-periode. - Har de mon overhovedet ens penge?
Modsat andre selskaber har DB valgt at forhøje priserne i begyndelsen af året og ser man regningen igennem er der flere gebyrer og afgifter end set hos mange af konkurrenterne.
I relation til ovennævnte ses det ikke at serviceniveau eller udbuddet af tjenester (ud over HD - som naturligvis koster ekstra) er forbedret siden selskabets tilkomst.
Baseret på erfaring, analyse og reseach er det min vurdering at man man som forbruger sætter sig i 'high risk' ved at anvende DB som udbyder.