Teleselskab
Som kunde hos Dansk Bredbånd A/S (DB) startede jeg op i et såkaldt pilotprojekt, hvor man i samarbejde med NRGI A/S og DB skulle skrive kontrakt på at få indlagt fiberkabler (har selv opsat det hele efter installation).
Min telefoniaftale blev opsagt af undertegnede efter ca. godt 1 år, da DB løb fra sine kontraktbetingelser, og lod alverdens ting stige til det uacceptable.
Da jeg er temmelig 'hårdkogt' indenfor business, blev jeg med omgående virkning løst fra min telefoniaftale uden at skulle betale for retur-fragt af telefonibox.. og herefter ikke mere vrøvl - men jeg kendte også kontraktbetingelserne til hudløshed, skal tilføjes.
I dag kører jeg udelukkende internetforbindelse via fiberkabler hos DB - og skal absolut ikke ha' flere af deres 'eksperimenter' ind af døren.
DB er i dag opkøbt af Waoo.dk, som er utilgængeligt for undertegnede, da DB har patent på netop min adresse.. og er ca. 40% dyrere end Waoo.dk.
Diverse direktør-stole er blevet udskiftet hos DB i tidens løb - og kommunikationen DB og kunderne imellem er elendig - også internt hos DB, hvor den ene ikke véd hvad den anden har bekræftet.
Kort sagt: En rodebutik!
Sidst-siddende direktør har lovet undertegnede kampagnetilbud i foråret 2011 - og har min tilladelse til at udsende det pr. mail.
Lever disse lovede kampagnetilbud ikke op til netop mine krav - tjah - så må jeg desværre finde en helt anden udvej til dén tid.
Dansk Bredbånd A/S må altså sejle sin egen sø - helt uden mig.
Dansk Bredbaand viser sig at være i store økonomiske problemer. Investor kredsen har således kastet mere end 550 mio. efter selskabet; hvorfor de oprindelige ejere for at søge en slags damage control, har solgt DB til et konkurrende selskab.
Det har dog ikke hjulpet på likviditeten (cash flow) hvis man nærlæser regnskaberne.
For forbrugerne har det givet sig udslag i senest en ændring i faktureringen fra månedlige til kvartalsmæssige afregninger.
Det giver for selskabet en bedre kassebeholdning ved indgangen til kvartalerne; medens kunderne slider på sin egen kredit eller opsparing i banken før varen er leveret.
Desuden er kan man tænke sig med DBs uhyre pressede situation hvor vanskeligt det vil være at få sit tilgodehavende tilbage, hvis man vælge at opsige midt i en leverings-periode. - Har de mon overhovedet ens penge?
Modsat andre selskaber har DB valgt at forhøje priserne i begyndelsen af året og ser man regningen igennem er der flere gebyrer og afgifter end set hos mange af konkurrenterne.
I relation til ovennævnte ses det ikke at serviceniveau eller udbuddet af tjenester (ud over HD - som naturligvis koster ekstra) er forbedret siden selskabets tilkomst.
Baseret på erfaring, analyse og reseach er det min vurdering at man man som forbruger sætter sig i 'high risk' ved at anvende DB som udbyder.
Del dine oplevelser og erfaringer med Dansk Bredbånd til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Dansk Bredbånd det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.