L. Plüger
Har været i udlandet en tid uden dansk adresse. For fortsat at kunne beholde min emailadresse, som skal være koblet til en dansk postadresse, blev der fra Telenors side lavet en lille teknikalitet, hvor min mailadresse blev koblet med deres egen postadresse.
Det var rigtig godt og fungerede efter hensigten; at jeg fortsat kunne bruge den mailadresse, jeg altid havde gjort og som jeg ville fortsætte med, når jeg kom hjem igen.
Hjemme igen skal forbindelsen nu oprettes på min nye adresse og så begynder problemerne; jeg har først idag fået min internetforbindelse op at stå efter 1½ måned med gentagne opkald til diverse nok så venlige og imødekommende Telenormedarbejdere, som trods deres gode viljer ikke formåede at finde rundt i problemerne/deres eget system. Angiveligt har tre adresser spøgt i deres system; min oprindelige, deres egen og min nye adresse.
Først opretter de forbindelsen på deres egen adresse, så på min gamle adresse og endelig på den rigtige, nye adresse, mens den tilsendte hardware blev sendt til min gamle adresse.
Umådeligt irriterende at det ikke kan lade sig gøre at få et navn og telefonnummer på en kontaktperson, at der ikke bliver noteret i en "sagsmappe", hvornår og med hvem der har været kontakt, hvad problemet drejede sig om og hvilken løsning man har forsøgt.
Med hensyn til den meget lange ventetid på at komme igennem, oplevede jeg idag for første gang, at det automatiske system beder om ens telefonnummer, så man kan blive ringet op - fint. Ellers har jeg oplevet ventetider på op til et kvarter.
Jeg var nået dertil at jeg var begyndt at chekke andre selskaber ud for at finde mig et andet selskab, så det var i sidste øjeblik, at hardwaren ankom og nettet kom op at køre.