Teleselskab, København
Da jeg flytter til andet selskab er de fuldstændig ligeglade med at afslutte et godt kundeforløb. med gebyr og ekstra regninger. utrolig skuffet. kan jeg desværre ikke anbefale. Det er svært at finde god kundeservice ved mobilselskaber, men denne afslutning var virkelig en skuffelse.
Væreste fejl jeg har begået længe...
Hvis du overvejer at være kunde hos telenor så lade være. De levere ikke hvad det lover og selv når det lover at se på problemerne sker Der i virkeligheden ikke noget. Men bliver bare ført frem og tilbage og der er ingen der gøre noget for at hjælp. Bare fir at nævne et af min problemer med telenor. Jeg har 60 GB om mdr. Delt på tre enheder. 30 af dem bruger jeg slet ikke fordi min ipad blev stjålet og jeg kan derfor ikke anvende den enhed, men jeg er bundet til at betale for det. Så har jeg 2x 20 GB på to telefoner og det er angiveligt ikke tilstrækkeligt til hele mdr. Så 10 dag om mdr. Bliver jeg bedt om at købe ekstra data ud over og jeg kan ikke får det 30 GB brugt i de 10 dage fordi det er købt til et andet enhed. Så i alt 50 GB og aligevel mangler jeg data 10 dage om mdr.
Hvis du er ligesom mig og skal brug din enhed arbejdsmæssig eller på andet hvis er afhængig af at have data hele mdr uden at skulle betale ekstra gebyr så hold dig væk fra telenor.
PS på trods af at telenor kontakter en i det et offentlig forum og udadtid fremstå som nogle der vil hjælpe og vil deres kunder det bedste, så sker der ingen ting, men spiller bare sin tid på at skrive mails og taler med medarbejder der taler i munden efter en og kommer med ingen løsninger
Hej. I 2015 skulle jeg selv til at betale for et abonnemen da jeg ikke længer ville høre inde under min mors telefon. Så vi to til den nærmeste Telenor forretning for at få mig et abonnemen.
Det hele går godt og jeg for mig en ny mobil og et abonnemen til at gå med det. Men lige inden vi skal til at gå beder mederbejderen mig om at skrive nogle pappier under. Jeg kigger på dem og giver udtryk for det liner en mobil forsikring. ( da over skriften er mobil forsikring) og hun fortæller at det er det også, men inden i indeholder den også pappier om overflytning af nummer fra dele abonnemen. Så ville hun bare selv personligt annullerer delen om en forsikring.
Så troen på at hun som mederebejder i Telenor ved hvad hun gør og at dette er Telenors stantart procedure skriver jeg under.
Der går en måned før jeg finder ud af jeg ikke er skildt fra min mors abonnemen og nu også har en forsikring som jeg ikke ville have. Frustreret som jeg er kommer jeg tilbage i butikken hvor det eneste de kan fortæller mig er at. Fordi hun fik mig til at skrive under, så er jeg låst fast i et halvt år hos dem.
Det er nu 18.01 2017 og til den dag idag kan jeg stadig ikke komme ud af min kontrakt med dem.
Jeg har værre bredbånd kunde hos dem i 4 år, men i april miste det mig som kunde. Jeg blev virke træt af deres kundeservice og deres ligegyldighed overfor deres kunder. Jeg har op til flere gange værre i kontakt med dem fordi jeg ikke forbinde. Først er jeg altid blev mødt af en sur medarbejdere der har lyd som om af de var træt af jeg ringe. Det værste er at i den sidste uge før jeg opsige det påstået de havde løs det (jeg havde stadvæk ikke forbindes) og efter flere måned forsøg på af få dem til af få det til af virke ringe jeg og opsige det. Da jeg pænt spøg medarbejdere da han sige jeg skulle sende udstyr til om det sendt mig en kasse så jeg kunne sende det til dem var svar mange Nej vi sender ikke noget. Så måtte køre helt til Næstved fra Falster for at afleveres den til dem de gide ikke gang gøre noget for at få deres udstyr tilbage 😡
Hold godt øje med betalingerne. Telenor har ikke styr på deres bogholderi. Jeg modtog en regning som var al for høj - fejlen skyldes et nyt system sagde de. Jeg betalte det rigtige beløb manuelt og afviste det forkerte beløb på BS. - 5 uger senere trække de så det beløb, som jeg har indbetalt - denne gang via BS. Jeg opdager det desværre først 15 dage senere - og her nægter de, at have modtaget beløbet 2 gange - de tørre den af på NETS - men ifølge min bank har de modtaget pengene 1-3 dage efter de forlod min konto. Jeg må indrømme, at jeg har mistet tilliden til Telenor. Tidligere har jeg haft tekniske problemer, som de også forsøgte at tørre af på de andre - dengang HP-printeren - men her tog de også fejl.
[..] Inde på Ekstrabladet undskylder I mange gange for den fejl I lavede for en kunde som klagede! Den eneste [..] grund til at I gjorde det, var fordi det var kommet i avisen og I bare ville redde jer selv! Det var sikkert ikke nogen fejl før det kom i avisen. Hvad med os andre kunder i Telenor? Får vi ikke en undskyldning for alt det [..] I har udsat os for? [..].
Gennemgående et skod firma.
Har været kunde uafbrudt i 15 år og altid betalt regninger til tiden, trods jeg som titusinder af deres kunder har oplevet, at der har været fejl i deres regninger (se kontant's udsendelser om Telenor).
Nu præstere de så at fjerne ydelser i ens abonnement, uden på nogen måde at ha varslet dette, trods deres egne abonnements regler og betingelser. Henvender man sig til deres såkaldte kundeservice, får man svaret at det abonnement findes ikke mere, at de ikke har varslet forringelserne ignorere de.
Telenor får selv den ledeste og ondeste brugtvogns forhandler til at fremstå som en engel!
GOODBYE Telenor
Telenor solgte mig et erhvervsabonnement via et telemarketingbureau, som viste sig ikke at have nogen dækning på min adresse. Det kunne jeg efterfølgende selv konstatere ved at se på dækningskortet på telenors hjemmeside. Den ulejlighed gjorde de sig ikke selv. Den efterfølgende kommunikation var også præget af pinlige fejl fra Telenors side. Jeg er nu (lovpligtigt) løst af abonnementet og vender aldrig tilbage til Telenor.
Det er i den grad et lorte selskab, de har hævet 632,02 kr og jeg har brugt 2 timer på at få opklaret hvad pengene er brugt til, men det kan de ikke fortælle mig, de kan ikke finde det nogen steder hvad pengene er brugt til, og når man beder om bogholderiet får man at vide dem kan man kun maile til, ja det tror da pokker med alle de klager de har.
Telenor er typen af virksomhed som starter med at slå hårdt og ufint med alle de kendte trusler om inkasso, RKI, retssager og så videre.
Først når man vedholdende (misbrug af ens tid) fortæller dem og beviser overfor dem hvordan sandheden ser ud - så bøjer de pludselig af fra det ene sekund til det næste. De første cirka 10 breve og emails til dem læser de tilsyneladende aldrig. Jeg forventer at de kører efter devisen går den så går den - og der er sandsynligvis mange som ikke magter nervekrigen med vedholdende trusler om registrering i RKI og som derfor blot betaler Telenor's fejlbehæftede regninger.
Jeg vil anbefale folk at overveje dramatisk om de har is nok i maven til at gå i forretning med Telenor - det har for mit vedkommende været en øjenåbner til en firmakultur som jeg finder afskyelig.
er næsten lige skiftet fra tre hvor der ikke var problemer så kommer man over til telenor hvor der er problemer med at sende sms kontakter så kundeservice og der bliver tjekket op på det ved teknisk support som konstaterer at der er et problem med nettet som de ikke kan gøre noget ved, siger så til kunde service at jeg vil ud af min binding da jeg ikke har købt telefoner og skifter ikke fra et selskab hvor det virker til et hvor det ikke virker, det kunne ham jeg snakkede med i kundeservice godt forstå så det ville ikke være noget problem at komme ud af binding. han ringer så et par timer senere at det kan ikke bare sådan lade sige gøre jeg skal skrive en skriftlig klage og den vil så blive behandlet i løbet af et par dage der der skal så gå 3 uger før man hører noget fra telenor også er det lige pludseligt telefonen der er noget galt med og ikke deres net og der er ikke lige nogle der kan se hvem der er blevet snakket med ved teknisk support den dag jeg ringede med problemet. og nu er det ikke muligt at komme ud af binding. skod selskab som ikke vil stå ved hvad de har sagt
Er blevet godt og grundigt TRÆT af Telenor! De har elendig dækning på Frederiksberg 2000... midt i vores Hovedstad! Come on! Og som sagt længere oppe, så holder de aldrig, hvad de lover. Gider heller ikke vente mere på, at Telenor for fikset den Telenor/Telia sammenlægning, så man endelig kan få ordentlig dækning. Selv på arbejde har jeg GPRS (LAVESTE) dækning, mens min kollega har fuld knald på dækningen med TELIA (vi har begge iPhone 4S). Så det er snart farvel til møg teleselskab med de bondejysk-snakkede medarbejdere.
Jeg har en iphone 4 hvor homeknappen driller som hos mange andre iphone kunder, jeg har været i kontakt med Telenor om problemstillingen 3 gange, en gang på mail, hvor jeg fik en rigtig god betjening, og blev bedt om at indsende telefonen til rep. denne henvendelse var i juni måned.
Da jeg gik i deres butik i Storcenter Nord i Århus, fik jeg oplyst at de ikke kunne gøre noget ved det når det var en periodisk fejl, hvilket jo umuliggør at få reparereret telefon, dette var i juli måned.
Nu har telefonen den seneste måneds tid været meget ustabil i homeknappen, hvilket kulminerede den 2 oktober, hvor telefonen stor set ikke virkede, jeg kørte til Telenor i Frederiksgade i Århus, hvor jeg fik en yderst venlig betjening, medarbejderen registrerede at der havde været problemer on og off igennem 6 måneder, og sendte telefonen til deres værksted.
1 uge senere kom telefonen tilbage fra værkstedet, dog uden at være repareret, der var indlæst ny software IOS6, som allerede var på telefonen i forvejen, så nu sidder jeg fortsat med en iphone 4 med en periodisk fejl.
Jeg ringede og beklagede mig til kundeservice, og fik også der en venlig betjening, dog med følgende ikke helt fornuftige løsningsmodel "giv telefonen en ordentlig lusing" sagde medarbejderen, det giver ikke mening.
Så ringede jeg til butikken i Frederiksgade, dem som venligt sendte telefonen til reparation, og her var opfordringen, vi kan sende den ind igen.
Jeg har ikke købt en så dyr telefon for at den skal sendes frem og tilbage et utal af gange, den skal fungere, og i dette tilfælde repareres eller ombyttes.
Butikken i Storcenter Nord, var meget uvenlige og meget lidt servicemindede, Butikken i Frederiksgade er super søde og venlige, værkstedet er direkte uvenlige.
Summa summarum, jeg sidder stadig med en telefon med en periodisk fejl som Telenor slet ikke vil hjælpe med at reparere.
Total elendig kundeservice.
Jeg har kun været utilfreds med at være kunde i Telenor og advarer generelt folk til at holde sig laaaangt væk fra det selskab. Jeg betaler ALTID mine regninger til tiden - og blev derfor noget overrasket da jeg fik brev fra inkasso forleden for en telefon som jeg har betalt og afmeldt for længst. Afmeldt pga elendig service som tjenester (bla. mobiltv og andet crap) jeg aldrig har bestilt men alligevel blev faktureret for (ca. 200 kr hver måned i alt).
Nu påstår deres kundeservice at de tidligere har sendt fire regninger ud og endda på den rigtige adresse. Jeg har ingen modtaget så tror de er fulde af løgn når de påstår at de har sendt dem nu.
Det er bestemt ikke den første fejl de har begået for jeg startede med at udfylde papirer på at alle regninger skulle køre over betalingsservice og alligevel sendte de fakturaerne ud med posten og var frække nok til at tage 29 kr. ekstra for at sende dem ud på papir. Jeg betaler den inkasso regning og vil aldrig ha noget med Telenor at gøre igen men hvordan kan jeg være sikker på at de ikke finder på at genere en igen ???
Nu er i andre blevet advaret og ville ønske jeg var blevet det i ordenlig tid ;-)
Du skal ikke betale den inkasso regning. Det er op til [..] at bevise at du skylder dem penge.
Jeg er taget som gidsel i Telenor, efter at være blevet påduttet 2 telefoner med tilhørende Smart-aftaler, først ment som en venlig service fra en kundemedarbejder i Telenor-butikken i Lyngby Storcenter, da Sim-kortet tilhørende den første ikke virkede efter flere dage. Jeg fik oprettet et nyt Sim-kort og nr. med det samme i butikken, for at være sikker på at jeg kunne komme igang med det samme, fik jeg udleveret en ekstra telefon. Da jeg kom hjem og så at alt virkede, forsøgte jeg at aflevere den ekstra telefon der var uåbnet, men det måtte jeg ikke. Herefter har jeg forsøgt at aflevere den flere gange, samt gjort skriftlig indsigelse mod betalingerne for denne og tilhørende abonnement med rekommanderet brev, men intet har jeg hørt tilbage, og nu er begge mine telefon nr. spærret. Kundeservice har været arrogant, og svaret at jeg har overskredet min returret for den ekstra telefon, da de kun har registreret et af de sidste forsøg på at aflevere den.
Det er så fair nok, men efter jeg lavede den skriftlige indsigelse, satte jeg alle betalinger på hold. Efter jeg skrev til Direktionsklager, fik jeg lovning på afhjælpning af rykkere mm, som jeg havde modtaget efter indsigelsen. Denne afhjælpning måtte jeg rykke for flere gange, inden den blev effektueret. Jeg tilmeldte mine betalinger til PBS igen, og mente at det var gået igang igen. Det har Telenor åbenbart ikke været enig i, og nu er jeg sendt til inkasso, uden at modtaget nogle rykkere eller advarsler.
Jeg har aldrig været oprettet i RKI, og har heller ikke planer om det. Jeg er uforstående overfor Telenors måde at behandle kunderne på.
Jeg vil gerne advare alle mod Telenor, også selvom du er i god tro og har lavet aftaler med dem. De løber fra deres aftaler og informerer dig ikke og tøver ikke med at tage hårde midler i brug. Hvis du helt kan undgå Telenor som teleselskab, så gør det.
Opdatering pr. 03-10-2012
[..] fra Reklamation kontaktede mig d.d. efter at have læst anmeldelsen. Han var ked af forløbet, og tilbød mig at fortsætte min Smart-aftale med tilføjelse af de manglende afdrag, og ville samtidig trække inkassosagen tilbage uden gebyrer eller omkostninger for mig.
Jeg siger tak for henvendelsen og ser sagen som afsluttet.
[..] Havde sagt mit abonnement op men glemte lige og sende bekræftigelse til mig, så det har de lige selv oprettet igen med de størst tænkelige gebyrer. Kan ikke se nogen steder at jeg har haft ringet. Hold kæft de har styr over det. Så nu står jeg med en regning på 1500 kr på et simkort der ligger uåbnet på mit bord og betaler jeg ikke tager de min bil, som jeg ikke kan undværre da jeg kører langt på job hver dag.. og tusind tak til deres (søsterfirma) Advis a/s for en god gang mundlort. Et genial lortesystem [..].
Har ikke haft andet end problemer med Telenor da jeg i sin tid købte en iphone ved dem og skrev under på den skulle køre over pbs, så for man pluslig en regning ind af døren på 4000 vor de skriver at der ikke er blevet betalt noget for mobil i nu.
Så vi ikke mene de har styr på noget der inde og vil råde folk til at gå en stor bue uden om det selskab.
Har været kunde med samme tlf. nr i mere end 15 år kan slet ikke genkende DRs kritik af Telenor f.eks. kundebetjening har erfaring fra Sonofons butikker nu Telenor i Frederiksberg Centret, Føtex, Fields, Amagercentret spinderiet alle steder mødt venlige imødekommende ekspedienter parate til at hjælpe. Ligeledes med deres support tjeneste og regninger har jeg ikke set problemer med så jeg kan altså slet ikke genkende kritikken mod Telenor. Derimod kan jeg godt kende problematikken hvis der havde stået Telia.
YES! Endelig Fri af mit sidste produkt fra Telenor.
Dårliger selvskab skal man lede længe efter, hold jer langt væk fra dem.
Jeg har været kunde hos dem på mobil siden Sonofon tiden hvod det virkelig var en super selvskab, men efter sammenlægningen er det blevet så ubeskrivelig dårligt har hold ved og givet dem et par chancer men uden de på nogen måde kunne komme op på niveau igen. Løgne om dækning fra butikkernes side, dårlig kundeservice, Mails (Spam) flere gange om ugen på trods af man melder det fra flere gange. Alt dette kun på mobil siden.
Har også været kunde hos dem med bredbånd. Her har jeg været igennem 4-1/2 år med tov trækkeri med rykkere for udstyr de mener de ikke har fået men jeg har send til dem, ekstra regninger for hastighed jeg ikke havde tilmeldt mig, dårlig forbindelse på bredbånd med ud-fald 4-6 gange om dagen. Jeg Kan ikke sige det nok HOLD JER VÆK FRA TELENOR.
Hej - jeg orkede ikke at læse alle indlæg, men kan slet ikke forstå kritikken. Jeg er meget tilfreds telenor bruger - har samlet alt, både telefoni og internet. Kundeservice er meget nem at komme i kontakt med - hvis der er for lang ventetid beder man blot om en opringning - og den kommer inden for det lovede tidsrum. De har også selv kontaktet mig, hvis der var noget der kunne gøres bedre. Og endelig kan man betale via sit dankort og undgå bs gebyret - det fungerer fint for mig. Jeg vil til gengæld sige, at jeg selv har god kontrol over mit forbrug (som ikke er stort) og ikke behøver diverse kontrolforanstaltninger - men altså aldrig har jeg haft billigere telefoni efter jeg skiftede fra TDC til Telenor!
17 års teleselskab (telenor + sonofon) Efter en samtale med kundeservice, ikke mere Telenor. Det kan ikke beskrives hvor dårligt en behandling jeg fik, arrogant og overfladisk, samt total ligeglad med mit problem. Det er fantastiskt at dette store teleselskab ikke har en god kundeservice, men åbenbnart bemander deres telefoner med div. studenterafløser m.m. som ikke har min. af situationsfornemmelse.
Farvel, men ikke tak.
Jeg har også kun haft dårlige erfaringer med Telenor og skal aldrig have noget med dem at gøre mere. Jeg fik sat loft på min regning på 400 kr., men alligevel blev regningen på 800 kr. Jeg klagede, men fik at vide, at loft betød mit abonnement på 400 kr. plus 400 kr. oveni. Jeg skrev ned hvornår jeg ringede og fandt ud af, at de snød mig genvaldigt. Nu har jeg et andet mobilselskab, og min regning overstiger aldrig 300 kr. inkl. køb af ny smartphone.
I also had extremely bad experience with them. I have set my subscription on hold over the phone. We were in between addresses, just sold our apartment and looking for a house, so we didn’t make use of the dsl for 2 months. I didn’t follow up on the papers as we were busy with the house hunting. But one day I got a bil and figured out that I am paying my older subscription plus a new one. Tried to talk over to Kundeservice with several employees but it was useless….I just felt insulted and cheated. And very, very, very frustrated…
Jeg har overtaget mobilabonnementet efter min far, og har dermed også overtaget alle de gener der åbentbart hører med til at være kunde hos dette selskab. Regninger man aldrig modtager, men får rykkere for. Trusler om lukning af mobil pga. restancer, selvom alle regninger er betalt. Man har intet overblik over sit forbrug, idet hjemmesiden poster betalte regninger som ubetalte. I forbindelse med endnu et stunt fra Telenors side omkring en regning, blev E-post indvolveret. Her var erfaringen den samme. De havde så mange problemer med firmaet, hvis regnskabsafdeling lavede uhyggeligt mange fejl i regningerne. Så, dette er kun for folk der har lyst og tålmodighed til at betale de samme regninger igen og igen.
Ringeste kundeservice og rod i regninger.
Jeg har ikke haft andet end problemer med Telenor, deres dækning er fremragende, men al anden erfaring med denne virksomhed er generelt dårlig.
Min historie er lang, men i korte træk kan nævnes at de ikke har styr på deres regninger; Jeg havde overført 1600,- til Telenor for et skyldigt beløb jeg havde hos dem på en afbetaling på en telefon, efterfølgende sender Telenor mig til deres advokat firma, da Telenor har indsat pengene forkert konto. Dette kontakter jeg Telenor med og de retter da også fejlen hurtigst muligt, men mareridtet stopper ikke her.
Da jeg i udgangen af min bindingsperiode kontakter Telenor for at få styr på hvor meget mit restbeløb på min telefon er, får jeg at vide at jeg er færdig med at betale, men dette var langt fra sandt; jeg modtager senere en regningsoversigt hvorpå det fremgår at jeg har et skyldigt beløb til Telenor på 700,-. Jeg kontakter derfor Telenor for at høre hvad det er for noget, og kundesupporteren fortæller endnu engang at når de 700,- er betalt har jeg intet skyldigt hos dem, det ender dog i at Telenor i maj 2012 trækker 1200,- fra min konto (på trods af de på intet tidspunkt har kunnet få min PBS aftale op at stå!). Jeg kontakter Telenor for igen at høre hvad det er for noget, og jeg får endnu engang at vide at jeg er færdig med at afbetale på min telefon. Nu har jeg modtaget min PBS oversigt for betalinger i juni 2012 og denne gang fremgår en betaling af 700,- til Telenor.
Haves: Teleselskab med utrolig dårlig kundeservice.
Ønskes: Teleselskab med god kundeservice.
Jeg har både fatsnet telefoni, bredbånd og trådløst internet hos Telenor. Det fungerer normalt helt i top. Men det sker jo, at der er bruge for lidt support, og så går alt, hvad der kan gå galt, også helt galt.
Kunderservicen er under al kritik. Ventetid ofte over ½ time. Medarbejderne er altid venlige og imødekommende, og kan også af og til løse problemet. Men det sker meget tit, at man bliver stillet om til en anden medarbejder, eller lovet at der vil blive ringet tilbage. Omstillingen ender som regel med, at forbindelsen bliver afbrudt, og der er aldrig nogen der ringer tilbage. Så må man begynde helt forfra med ½ times ventetid osv. Jeg forstår ikke, at Telenor vil være bekendt at have så dårlig en kundeservice.
Så jeg søger et teleselskab med hurtig, sikker og god kundeservice, og det gør såmænd ikke noget, at abonnementet koster lidt mere. Hellere det, end gang på gang at blive holdt for nar.
Det er den værste udbyder jeg nogensinde har haft. Garanterede 20 Mbit i butikken. Nu har vi haft teknikere ude 2 gange (en tdc mand som siger der er hul igennem?) og de har konstateret at vi max kan køre 8 Mbit.
Såfremt vi dog ønsker stabilt net kan vi få 1-2 Mbit - ellers går det ned hvert 2-3 min. i 5 min. (om aftenen er er stort set ingen forbindelse). Vi har været stort set uden forbindelse i 4 uger hvor de sendte et hav af nye routere, uden resultat. Og nu har vi i 2 uger haft begrænset internet. De kan ikke gøre noget og andre udbydere vil ikke garantere mere. Og man skal selvfølgelig betale fuld pris. Man skulle bo i udkantsdanmark istedet for i landets hovedstad. Hvad sker der? Frustrationen vil ingen ende tage.
Det er anden gang jeg er kunde hos Telenor og det var en grund til hvorfor jeg sagde abonnementet op hos dem første gang! Man får regninger på 700-1600 kr for den samme forbrug som koster 300-400 kr hos Onfone. Masser af gebyrer for man ved ikke hvad osv. Bredbånd fungerer ikke og det tager en krig at få det returneret og få pengene retur. Man venter i gennemsnit 15 min i kø hver gang for at få lov til at tale med nogen. Folk i kundeservice er søde nok, men ofte inkompetente og som andre har nævnt det - sender en rundt og rundt. Men de sidste to dage jeg har ringet, blev jeg sendt videre til en afdeling der var lukket, blev ikke ringet op som lovet og der blev lagt på to gange når jeg talte med den samme person fra salgs afdelingen fordi hun var irriteret på mig. Hun afbrudte konstant, sagde at hun var decideret LIGEGLAD med hvad man forklarede til hende og hang på til sidst. 2 gange! Man ringer sku da til kundeservice fordi man har et problem eller er utilfreds (hvilket jeg var) og ikke fordi man vil spørge dem hvordan de har det og ønske en god dag! Hænger de så på hver gang de har en utilfreds kunde i røret? Siden det blev gjort to gange i træk med mig går jeg ud fra at det er det man gør hos Telenor. Har selv siddet i omstilling hvor jeg fik mange sure kunder igennem men jeg kunne aldrig nogen sinde drømme om at ligge på!
Det er så sandt! Det er det værste jeg nogensinde har prøvet!
Hele sidste måned ringede jeg MAX en halv time (har to timers fri tale) Men alligevel fik jeg en regning på 500,-.
De har ikke styr på noget. Og jeg går amok over det L.O.R.T.!!
Jeg brugte ca 1½ år på at få løst et problem med mit mobil bredbånd abonnement, der var oprettet forkert (af deres eget system) og derfor havde forkerte priser, vilkår og gebyrer. "Løsningen" var at lukke abonnementet og oprette et nyt. Ikke imponerende.
Telenor magter stadig ikke at sende én regning pr abonnent så jeg betaler 2* BS-gebyr. Jeg spurgte for flere år siden om det ikke kunne samles men det kunne det ikke pga teknik. Ikke imponerende.
Her forår 2012 fordobles BS gebyret så, uden man har mulighed for at ændre sin betalingsmåde inden forhøjelsen (som de omtaler som en "justering af gebyret").
Den konkrete serviceydelse=internetforbindelsen er OK, men alt andet er under al kritik.
Hvis man kunne trykke minus så havde de fået det!
Telenor er noget L..., så hold jer langt væk fra det!
De sender ikke de rigtige regninger, der er sat ekstra gebyrer på for uforklarelige ting og i stedet for at sende dig de rigtige regninger, så sender de dig til inkasso hvor der kommer yderligere gebyrer på!
Når du så kontakter dem fatter de ikke en skid og sender dig bare rundt og rundt til du er helt rundtosset. :-(
Vi bliver CIKANERET af Telenor, som sender os regninger for et abonnement som er opsagt for over et halvt år siden.
Uanset at firmaet selv skriftligt har tilkendegivet, at abonnementet er opsagt, kommer der stadig regninger. Vi bruger timevis på at tale og tale og tale os igennem ligeglade "servicemedarbejdere", til vi om sider får fat i en medarbejder, som er villig til at erkende at der er et problem. Den aktuelle regning bliver annulleret, men BANG! Måneden efter sender Telenor en ny regning på en ydelse vi ikke får.
Kan man politianmelde firmaer for denne form for terror. Det ender med æg og tomater lige om lidt. Jeg er tæt på at midste besindelsen.
Jeg kan kun tilslutte mig det negative [..]. Ikke betalte regninger rykker gebyr og den ene ved ikke hvad den anden laver og man skal true dem før de finder ud af det er en fejl de har lavet. Meget dårligt selskab. Desværre er jeg bundet 1/2 år men er ikke i tvivl om hvad jeg gør efter den tid så en opfordring, hold jer langt væk.
Verdens ringeste service. Der er sjældent en regning som stemmer, vi ringer konstant og må holde dem i ørerne.
Den seneste regning var på knapt 480 kr. Mod de i abonnement lovede/annoncerede 180,- simpelthen så dårligt.
Nu er det simpelthen blevet for meget og vi skifter teleudbyder.
Pas på Telenor - umulige at komme fri af igen. Jeg har haft mit abb i Telenor i lang tid og ikke været tilfreds. Da jeg endelig tog mig sammen og fandt et andet selskab og ville skifte startede balladen. Det har for mig været umuligt at slippe ud af Telenors klør. De bliver ved og ved at sende regninger på et nr jeg ikke har haft i et halvt år. Jeg har ringet og skrevet og lige lidt hjælper det. Så mit råd vil være - lad være overhovedet at overveje dette selskab. Det giver mange problemer og service er ikke et begreb der har nået Telenor.
Jeg har været kunde hos telenor siden Juli i Aarhus. Min datter og jeg har 2 mobil telefoner på nettet i Hasle 8210 Aarhus v og min søn en i Næstved.
I Hasle i mit hjem samt ofte i Viby og i Aarhus nord er der ofte slet ingen mobil forbindelse "no service" og i bedste tilfælde en meget svag forbindelse.
Efter at have talt med deres kunde service siger de at problemet snart er løst med indtil videre er det helt umuligt hverken telefon eller internet virker. De sagde først at det var da jeg har en gammel iphone, men det er ikke rigtigt for mine børns telefoner er helt splinternye.
Jeg er ved at undersøge hvordan jeg kan ophæve mit abonnement for det er helt forfærdelig service. Da jeg købte abonnementet i sin tid i Bilka var der allerede ingen service, men de sagde det var fordi det var inde i huset, men det holder ingen steder.
Det er virkeligt en skandale.
Jeg kan stærkt anbefale alle i Århus ikke at bruge Telenor!
Telenor er ganske enkelt det ringeste teleselskab jeg nogensinde har haft kontakt med!!Var kunde hos Sonofon i mange år - men jeg skal love for alt blev totalt forringet da det blev Telenor! Toppen er nu nået, da jeg har skiftet - men Telenor kan sgu ikke finde ud af at holde deres tyvagtige fingere for sig selv! Lige PT. forsøger de at fortsætte med at hæve penge på min PBS - men abonnement er opsagt!
Så PT. er der en politianmeldelse på vej til Telenor for deltagelse i tyveri og svindel med abonnementer! Hold fingerene langt væk fra Telenor - Det er virksomhed der bygger sine forretninger på tyveri og svindel!
Vi har været kunde hos Sonfon/Telenor i mange år, men den oplevelse vi har haft med deres kundeservice det sidste års tid er ikke til at beskrive. Selv om vi har 5 mobiltelefoner på betalingsservice, så sender de rykkere for regninger som er betalt og efterfølgende gebyr på 100 kr som de ikke vil annulere selv om man indsender kopi af kvitteringer. Ved skift af abonnement på en af telefonerne, så har de systematisk 7 gange sendt rykker for betaling selvom aftale om betalingsservice. Vi har indsendt kopi af bankens aktive betalingservice, men vi får ingen regninger fra Telenor, kun rykkere. Først sender de en rykker med 100 kr gebyr på, når man kontakter kundeservice og beder om regningen, så kommer den oprindelige regning som er uden gebyr med posten 2 dage efter. Vi har utallige gange ringet og e-mailet til kundeservice for at få betalingsservice til at fungere, men uden held. I starten belv man omstillet til bogholderiet og så til kundeservice igen - igen, men der er ingen som er kvalificeret til at få tingene til at fungere. Kundeservice siger nu at det er e-boks som ikke fungerer! Men det passer ikke, får betalingsservice fungerer perfekt hos alle andre end Telenor. Vi har nu opsagt aller 5 abonnmenter hos Telenor og tegnet nyt hos anden udbyder som bare fungerer:-) Men Telenor bliver ved med at sende rykkere med 100 kr gebyr - det er helt usmageligt. Så vores anbefaling: Hold jer langt væk fra Telenor!
Jeg har IGEN fået rykkergebyr på en regning der er betalt. Jeg tror det var 4 dage inden den skulle. Jeg er så flov over at se hvorledes I bliver omtalt. Jeg har været kunde i 14 år. Jeg bad om at få mine regninger over e-boks, det tror jeg måske de er kommet. I bliver ved med at sende dem til betalingservice selv om jeg 7 gange har fortalt jer at jeg betaler over min netbank. Fra at være en glad Sonofon kunde er det sørgeligt som det går med kunde betjening. Jeg må dog indrømme at får man fat [..] i jeres afd så sker der noget. Jeg må nu ofre tid på at kontakte jer igen, så karakteren kan kun gå en vej; det er op. Den kan ikke komme længere ned.
Jeg har fra e-boks fået oplyst at Telenor er det eneste selskab, de har problemer med. Er det rigtigt skulle jeg have fakt gebyr tilbage. Det længe siden jeg bad om e-boks. Med stor sorg.
Det er kun gået en vej siden Telenor overtog Cybercity og det er ned af, jeg falder også konstant af på internettet. Under Cybercity havde jeg en 15-2 mb, nu kan jeg dårlig køre med en 10-1 mb. Jeg har talt i telefon med dem og de ville have at jeg skulle ned på en 8-1 mb. forbindelse for så skulle det nok virke eller som de sagde. Det kunne også være regnvejret der var skyld i det. (Da Cybercity havde det var der vel også regnvejr i ny og næ.)
Telenor skovler penge ind på udlandstelefoni til norden. Vi har to abonnementer, et hos Telia og et hos Telenor. Til min store overraskelse slog jeg i dag priser op på telefoni til norden, efter at have været i ventekø hos et svensk firma i 12 min. Desværre havde jeg ringet fra Telenor. Telenor skal have 3,75 pr minut x 12 = 45,00kr.
Havde jeg brugt vores Telia ville prisen havde været 1,125kr. pr minut x12=13,50kr.
Bedømt ud fra telefoni til Norden giver jeg det nordiske selskab Telenor karakteren = 0. Samlet kan jeg give Telenor karakteren 3.
Telenor er tydeligvis gået tilbage til de gamle teleselskabers pricipper. Send folk en faktura med uforklarlige beløb, lav supporten så tilpas ringe og ubemandet, at folk ikke gider vendte i køen.
Har været glad for Telenor, deres priser er ok. Men deres service er mildt sagt latterlig.
Havde dem som internet leverandør. Her fejlede de totalt og var tæt på umulige at komme i kontakt med. Så sagde jeg abb. op, så fik jeg et opkald med diverse special priser - Det er USERIØST.
Skulle skifte til Telenor, men de har ikke magtet at sende en telefon jeg har købt, ej heller et simkort. Der gik så lang tid at min nuværende simkort nu er lukket. Ringer man ind til dem, få man at vide det kommer i morgen, og når du ringer en uge efter det skulle havde været der, og ringer hver dag og de siger det samme uden der sker noget. De har sku ikke styr på en skid andet end dårlige undskyldninger.
Nå ja jeg har forresten ikke nogen simkort mere, hvordan mon de selv ville havde det hvis jeg tog deres telefon fra dem.
De har en rimelig dækning, men deres regningssystem er en katastrofe.
Det sender forkerte regninger og efterfølgende rykkere. Det hjælper ikke en disse at tale med deres kundeservice og få afklaret deres fejl, de sender bare nye rykkere med gebyrer for allerede krediterede fakturaer og gebyr. Det er en ond cirkel, og man skulle tro at Telenor baserer sin forretning på at inddrive gebyrer i stedet for at levere mobiltelefoni.
Det er dælme irriterende.
Overholder ikke aftalerne, for at få skiftet display på en HTC først 1300 kr, så 100 kr oveni som forretningen skal have. Der er ingen man kan snakke med som man kan klage til via tlf, kort sagt dårlig oplevelser med Telenor. Samme reperation kan gøres hos Mobildoktoren.dk for 900 kr.
Hej Sisse
Med den begejstring og din "karakter" - må jeg simpelthen vide om du er Telenor medarbejder. :-)
Men jeg er enig i Telenor har en god kundeservice - at man i 3+ år har (kan) indtaste nummer ifbm. service opkald er et morsomt indslag. Da ingen medarbejdere / afdelinger på noget tidspunkt har fået det overført.
Vi har i 1½ år haft Telenor som udbyder af Internet. Det første kvartal gik alt godt, og så begyndte problemerne. Snakkede med deres tekniske support flere gange, grundet at vi blev "smidt" af vores lånte trådløse router, og vi fik skiftet router igen og igen og igen. Så mente en af teknikkerne at det var pga for høj belastning af nettet, så derfor satte han vores hastighed ned til en 10 mbit i stedet for den 15 mbit vi betalte for. Heller ikke dette hjalp, og efter 4 mdr sendte de en tekniker ud på deres regning. Han fandt ingen fejl. Så kom der to teknikkere ud, en fra TDC og en fra Telenor, som tjekkede alle kabler fra centralen til mig, og vi fik endnu en ny router siden har der ingen problem med forbindelsen været. Jeg forlangte selvfølgelig noget kompensatition for den manglende hastighed i 4 mdr, og aftalte med en kundeservice medarbejder at februar blev betalingsfri som kompensation. 1. marts kunne jeg på min PBS se at vi var trukket dobbelt pris på bredbånd, og ringede derfor til Telenor, som fortalte at de havde glemt at trække i sidste måned. Jeg forklarede om den aftale jeg havde lavet tidligere, men de kunne ikke finde nogle steder i vores sag at sådan en aftale skulle være der. Jeg opgav og betalte. Da jeg tjekkede vores PBS her til 1. maj var vi pludselig også skrevet for en manglende returnering af router, til trods for at vi har leveret alt tilbage på nær den vi benytter. Jeg har selvfølgelig skrevet og brokket mig til Telenor via deres mail funktion på "mit Telenor", og samtidig afvist betalingen af regningen i min Netbank. Overvejer kraftigt at opsige aftalen med Telenor. VIl bestemt ikke anbefale nogle at benytte dem.
Meget dårlig kunde servis har lagt på syghus og har fået en rykker på 1600kr for at ikke sende routheren tilbage. Har lige ringet til kundeservis og de sagde at der vil komme rykker på så længe de ikke har modtaget dem tilbage, men de tager jo ikke hensyn til at man er syg og ikke har været hjemme til at kunne sende dem tilbage til dem. [..] kan ikke anbefale Telenor [..]
Telenors data dækning på 3 (som de kalder det) er jo ikke meget anvendeligt. De undskylder sig pt med deres 4 dækning er langt bedre. Og det er meget snart klart. Men hvis det er så meget snart rigtig meget klart :-) - undrer det mig man ikke kan se forbedringer løbende.
Jeg forsøgte fornylig at arbejder under en familie tur til Jylland. Vi kørte det vi må - og heldigvis for Telenor - kunne man med motorvejsdækning ud for de store byer sende post. Dog (naturligvis - som forventligt) med stærkt svingende båndbredde. Fra næsten ingen ting til ingenting. For 10+ år siden havde jeg et Vodaphone kort (TDC) - og der kunne jeg holde forbindelsen 100% uanset hvor vi var på strækningen (Aalborg KBH).
Jeg finder det forkasteligt at man kan købe 10GB Surf EXTREME (ja det kalder de det) - og så kan man ikke hive noget igennem. Den højeste hastighed jeg har målt er 2.4Mbps - den mest normale er ca 250Kbps ~2x ISDN 15+ år siden).
Jeg vil vove den påstand at der ikke er mange kunder der har glæden af de 10GB de kan simpelthen ikke nå at få det igennem.
Jeg tror ikke på Telenor kører ret meget kapacitet ud i masterne. Næste gang jeg er i Aalborg, skal jeg måle efter - alle i Kundeservice siger der er 5Mbps i Aalborg (jeg har tit tænkt på hvordan de kan se det) - jeg måler mit med tethutil og USB(wired) til iPhone gennem Linux - og kan dermed følge meget præcist med.
Min iPhone 3GS - svinger mellem 3 der aldrig virker, gennem "E-edge" til de 2 cirkler med eller uden fyld.
Det er heldigt for Telenot - at deres WIMP kune Kræver EDGE - ellers havde de nok ikke reklameret så meget for den.
Jeg vil skrive til So Ein Ding og få en morsom vurdering af Nicolai Sonne :-)
En sidste ting er - det er ubegribeligt at man ikke kan ringe til Telenor - der er kun offentlig gjort kundeservice numre..
Telenot - I skulle lære noget af de andre (ex 3 og TDC) og se på deres forretningsmodel. Der er en grund til I har det rygte I har..
Bedømmelse: 2 er næsten for højt, men da det trods alt virker - der kommer bare ikke noget igennem - kan det ikke være "1".
Jeg har haft skattefri mobil i 4 år. Det tog 17 måneder at få til at virke, deres dækning er ekstremt ringe. Jeg har spurgt dem flere gange om de nogensinde har prøvet at køre rundt i Kbh med en samtale i gang. Fire års undskyldninger er.. tænd og sluk mobil, SIM kort kan være løst, opdater firmware i telefonen. Jeg har ofte spurgt om de kan pege på en speciel Telenor brugbar mobil.. Sidst skulle jeg betale for oprettelsen (de kender mig åbenbart ikke) at betale ned i deres største indtægtskilde.. Gebyrgrippe.. Deres bredbånd er endnu værre. Jeg checkede inden kontrakt - der var ikke grænser for hvor meget. Bedre de dækkede end TDC.. Gæt selv TeleLor* kunne levere. 4/768 og ikke de 8/1 de havde undersøgt var mulig. Telenor kunne trænge til en ordentlig omgang af forbruger rådet. PS det samme gælder erhverv - hvor jeg også har dem lidt endnu :-) Vi skal have ny leverandør. Så kan vi igen deltage i telefon møder i bilen.
Ha ha endnu en lo... karakter til telenor.. de lever af deres kære rykkere og gebyrer, samt rykkergebyr for et rykkergebyr, der opstod af de afmeldte min betalings service, og kunne så ikke finde ud af at sende regningerne. Sørgeligt selskab, men er da heldigvis selvstændig konsulent, så vil aldrig anbefale nogle af mine kunder at bruge dem, da de er helt af h. til. Så får jeg da min hævn på den måde.
Hmm, jeg har intet andet end skuffende oplevelser med Telenor - både hvad gælder mobildækning og service. Jeg har skrevet til dem flere gange det sidste halve år i håbet om at der kunne være noget at gøre ved den næsten altid ringe dækning og det spøjse faktum, at både internet, sms og tale fungerer når det fungerer, og så pludselig ikke fungerer, og nogle minutter, eller flere gange flere timer efter atter fungerer. Det bedste bud fra Telenor indtil videre, er at jeg skal slukke og tænde min smartphone et par gange om ugen for at den kan opdatere.. har prøvet et par uger og det hjælper ikke en fløjtende fis. Jeg har 2 venner som har 3 som udbydere, og de kan sidde og surfe på nettet uden problemer samtidig med at jeg oplever smser der ikke kan sendes.. Når jeg er på nettet, foregår det oftest ved at jeg klikker på et link og lægger telefonen og så kommer tilbage et par minutter senere.. jeg bor iøvrigt i Århus N og betaler stadig 500 om måneden selvom min bindingsperiode er overstået, så fejlen må sgu være hos Telenor. Jeg gav også helst 0 stjerner.
Der lå et brev fra Telenor i min postkasse den anden dag. Fint, tænker jeg. De vil nok give mig et tilbud på noget jeg ikke har brug for alligevel.
Jeg skal love for at dette tilbud kunne jeg ikke modstå, jeg havde faktisk intet valg.
Fri oversættelse af brevet følger:
"Kære r*vrendt Telenor kunde,
Vi fortæller dig hermed at din PBS betaling til Telenor er kasseret for din e-boks, som har fungeret indtil nu, har blokeret for Telenors regninger. Selvom, at du har Telenor mobil i dit PBS register så skal du altså betale vedlagte regning på 1062,-. Beløbet er tillagt 100,- fordi vi ikke modtog din betaling i januar til tiden.
Betaler du ikke så lukker vi for al udgående trafik på din telefon d.28/1/11"
"Consider yourself f*cked"
Efter konsultation med en Telenor medarbejder fortæller de så, ikke til min overraskelse, at de desuden har sendt mig en regning på godt og vel 900,- for februar måned. Når jeg nu er i gang kan jeg jo betale alle regningerne på een gang. Okay, Telenor. Hvad med bare at sende mig alle fremtidige regninger på et GIRO-kort for hver måned. Sådan, at jeg kan brænde dem alle sammen.
Telenor medarbejder, da jeg ringer derind; "Jamen, ring til vores betalingsafdeling og få opdelt regningen i mindre stykker" Tak!
Et brev i december 2010 eller november 2010 fra Telenor der gjorde mig opmærksom på dette ville ha' været klart at foretrække.
Der er noget fuldstændigt galt med Telenor på Skelagervej 1. Opretter man en Telenor til Telenor aftale (sådan at man ringer til andre Telenor kunder gratis) Ja, så bliver man oplyst at man får en SMS når det er i deres system og alting er klappet og klart. Godt og vel 3 uger senere er der ikke kommet nogen sms.
Hver eneste gang jeg ringer ind til kundeservice beder de mig om at indtaste mit telefonnummer. Taste taste taste, "Kundeservice, du taler med [..]" Mig; "kan du hjælpe mig?" [..]; "har du et telefonnummer jeg må indtaste så jeg kan hjælpe dig bedre?" What! "joo, vi har godt nok nogle problemer med alting hos Telenor"
Deres bredbånd fungerer ellers optimalt. Så en 4'er.
Jeg har haft Sonofon i mange år og har altid været nogenlunde tilfreds. Men da de skiftede navn til Telenor er det da kun gået ned af bakke. Jeg har simpelthen haft det ene problem efter det andet.
Lige pt. sidder jeg med endnu en uberettiget regning+ rykker fra Telenor. Dette rykkergebyr er på 200 kr, og grunden til jeg har fået den er fordi jeg i sidste måned modtog en regning på en genåbning af mit mobile bredbånd (som aldrig har været lukket i første omgang). Denne nægtede jeg så at betale og Telenors kundeservice gav mig da også ret efter vi lige havde været igennem 3-4 medarbejdere, da det åbenbart var meget kompliceret at kreditere. Nu sidder jeg så med en rykker på en regning som burde være annulleret. Lyder det indviklet? ...joooo, det er det skam.
Desuden har jeg da jeg stadig havde Telenor mobilabonnement været ude for at de uberettiget har lukket mit abonnement. Begge gange har de undskyldt med at det var en fejl. Men 2 gange i træk?
Ej, jeg holder mig fremover langt væk fra Telenor. Ærgeligt de fusionerede.. det har ikke gavnet dem det mindste.
Jeg tog kontakt til Telenor i april for at få flyttet min internet forbindelse. 18 emails, en halv snes telefon opkald og samtaler med omtrent lige så mange medarbejder har jeg 7 måneder senere stadig ikke internet og det ved flytning indenfor hovedstads området. Hele Telenors support organisation er ualmindelig firkantet og mekanisk, medarbejderne har intet overblik og meget begrænset mulighed for at agere, ventetiden på email svar er typisk flere uger, ventetid i telefon er typisk mindst 20 minutter hvor man udsættes for diverse former for støj information.
Jeg må stærkt fraråde ethvert samarbejde med dette firma hvis man har sin tid kær.
Prøvede i 2 mdr at komme fri af Telenor efter at jeg havde medarbejderbredbånd. Opsagde mit bredbånd den 14. august. De lukkede det som de skulle den 15. sep. Men efter den dato kunne jeg ikke få mit tlf. nr. fri. Opgav den 4. november, og fik et nyt nr. Ringede man til kundeservice fik man at vide, at der gik en måned mere hvis jeg ringede igen. Aldrig mere Telenor. Er i en stor transportvirksomhed med over 1000 ansatte, de har set de breve jeg har fået af Telenor, så det bliver ikke dem vi skal have i fremtiden. Så karateren er meget dårlig.
Fik en regning på mobilt bredbånd til trods for at jeg havde opsagt og returneret hardware inden for 6 måneders opsigelsesperioden.
Ringede til kundesevice - stort set ingen ventetid - forklarede mit problem og medarbejderen var meget imødekommende og stoppede straks mit abonnement og "slettede" min regning, udfra min påstand om at jeg havde sendt modemet retur.
Det er god service, tak.
Jeg har aldrig i mit liv, blevet taget i bagdelen så meget som jeg er hos Telenor. Jeg havde 2 telefon abonnementer hos Telenor. For det første da jeg lukkede det ene abonnement, fik jeg det bekræftet via telefon. Et par måneder efter modtager jeg en regning på 400 kr. Jeg får altså regning på en telefon der har været lukket i flere måneder. Jeg ringer ind til deres elendige kundeservice og får af vide den aldrig er blevet lukket og den medarbejder jeg havde i røret ikke er i deres database. Jeg får lukket telefonen og bliver alligevel ved med at betale regninger, alt i alt 1200 kr oven i, før de endelig lukker den. I den tid har jeg flere gange haft kundeservice i røret, der bliver ved med at love der ikke kommer mere. Det er et par måneder siden nu og håber langt om længe ikke at høre fra dem længere.
Jeg vælger i samme vending at stoppe mit andet abonnement, hvor jeg igen kommer igennem samme mølle. Efter abonnementet er overstået, har jeg idag modtaget endnu en regning, selvom de inde på Telenor lovede at den regning jeg betalte i starten af måneden, var den sidste.
Jeg anbefaler alle til at fravælge dette selskab. Jeg har virkelig udvist den største tålmodighed og det har Telenor valgt at udnytte.
Så hvis du er ligeglad med din regnings størrelse, synes jeg hel klart du skal vælge dette selskab, ellers så find et andet, der ikke kommer tilbage og bider dig bagi.
Har været kunde hos Sonofon/Telenor i snart 10 år.
Jeg har aldrig været utilfreds med deres service og dækning.. min mobil har altid virket, og kundeservice synes jeg er blevet bedre med tiden, de relativt få gange jeg har skulle bruge dem ihvertfald gennem tiden.
Har også internet løsning hos dem, og selvom det var et større projekt, som strak sig langt over en måned med teknikerbesøg fra både TDC og Telenor, dårlig og udfaldende forbindelse, 117 opkald til kundeservice medarbejdere der ikke havde forstand på bredbånd længere end deres browser, så blev det da til sidst fikset, og virker nu helt upåklageligt.
Med hensyn til deres mobil abonnementer, så må jeg sige at efter købet af min iPhone 3Gs, så er det godt nok gået ned af bakke..
De abonnementer man får, bliver meget dyrere end der skrives på deres "XS,S,M,L,XL" skema.
Synes de har en dårlig sammensætning og muligheder for den enkelte bruger.
De er efterhånden ret meget dyrere end andre konkurenter, hvis man ser på hvad man får for pengene.
Jeg går fx. fra et månedligt abonnement hos Telenor på ca. 350 kr. til 175 kr. hos Onfone.. Får faktisk mere taletid for de samme penge, og eller samme mængde sms og data jeg bruger.
Det må jo siges at være en hel del billigere :)
Nu har jeg så også læst den ret negative omtale af Onfone, så jeg ser da frem til om jeg også må skrive dårligt om dem, og skifte til noget andet.
Karakteren er hverken top eller bund.. har været fuldt ud tilfreds med Sonofon gennem tiden. Faktisk først her på det sidste jeg er begyndt at være lidt utilfreds, og derfor også har skiftet. Men ellers har jeg ikke haft de store problemer med dem, så det bliver en 7'er
Da jeg var på udkig efter et nyt mobilteleselskab søgte jeg på Google og fandt Telenor. Jeg havde godt nok ikke hørt så meget godt om dem, man som jeg siger, alle kan laver fejl. Så jeg gik ind på deres hjemmeside og der må jeg sige jeg blev glad dejlig med en hjemmeside, der er nem at finde ud af. Jeg kunne dog ikke finde svar på et af mine spørgsmål. Men så var der jo ikke andet at gøre, end se om jeg kunne finde et nummer til dem og det var så heller ikke noget prolem. Det var også let. Jeg ringede til kundeservice. Der var ca. 10 minutter ventetid. Men så fik jeg tilbud om at indtaste mit nummer og de ville ringe til mig, indenfor 10 minutter, så jeg ikke skulle sidde der og vente. Dejlig og som sagt gjort. Efter 4-5 minutter ringede de tilbage til mig.. og fik en rigtig god service og fik svar på alle mine spørgsmål og lov til at ringe til mig dagen før min bindingsperiode udløb for at hjælpe mig med at flytte nummer og komme med et godt tilbud og sagt som gjort.. jeg har bare følt, jeg er blev så godt behandlet, som man kan ønske sig.. og har bestemt ikke noget dårlig at sige om dem. Jeg tror også nogle gang at folk tror de kan gøre, hvad der passer dem og hvis de så ikke lige får det som de vil have, så er det et dårligt mobilselskab. Sådan er det bare ikke og jeg kan kun anbefaler Telenor.
Ville gerne have givet minus 10. Jeg har haft problemer med fejl på hver eneste regning. Beløb som 400 kr, 650 kr og senest 700 kr.. og ja de kreditere. Og alt den tid man bruger. Hvorfor kan de ikke bare sende en ny regning, når de har lavet fejl? Hvorfor skal man låne dem penge hver mdr?
Klart Danmarks bedste teleselskab. Super service, priser og dækning. Der er kun 3 seriøse selskaber i Danmark; TDC, Telia og Telenor, og her er Telenor i en klasse over de to andre. Kan klart anbefale alle at skifte. Jeg har aldrig oplevet problemer. Det har jeg til gengæld alle andre steder. Jeg skifter aldrig igen. 10 pil op.
Vi forsøgte gennem 4 mdr. + at få opdateret vores telefon og internetaftale. Salgsafdelingen var helt ufatteligt uvillige eller ude af stand til at håndtere omlægning af 3-4 internetlinier og 5-6 telefonabonnementer. Det store ægteskab mellem Sonofonpigen og Cybercitymanden er en tynd finer. I realiteternes verden er der ringe eller ingen koordination mellem de 2 enheder.
Her d. 12.6 har jeg opsagt vores allersidste linie. Man får så et websvar om at de ikke kan behandle sagen før 5 dage senere. Når man så får bekræftelsen på opsigelsen er opsigelsestidspunktet beregnet ud fra hvornår de har behandlet sagen. Men jeg gider ikke snakke mere med dem så det må bare være sådan. Champagne d. 16.7. når det sidste søm er slået i ligkisten Telenor.
Har ikke fået den service og hastighed som betalt i måneder nu. Alle aftaler med deres kundeservice er faktisk ikke overholdt af dem. Dertil kommer så at de benægter alt hvad man har aftalt med dem og oprettelsen inkl. mobilbredbånd to to måneder. Det vil så sige jeg endnu ikke har modtaget mit mobilbredbånd dags dato trods utallige rykkere og aftaler. Sørg for at få en mail sendt fra deres kundeservice på alt du aftaler med dem også selv om der er nogen af deres sælgere der siger de ikke kan sende en mail så kan de. De få ting som aftalt med dem og som jeg fik pr. mail er flittigt brugt..
Vi skulle have checket en side som denne inden vi valgte nyt teleselskab - så havde vi aldrig forsøgt os med Telenor:
Der var nærmest ingen grænser i kundevenlighed og tilbud hos Telenor's tlf. sælger da jeg i medio feb. ville forhøre mig om priser og leveringstid ved at blive oprettet hos dem, (internet og fastnet tlf.) da vi ved en misforståelse ikke længere havde aftale med TDC. Sælgeren hos Telenor var helt på det rene med alle de frustrationer mange kunder idag har med teleselskaber og havde stor forståelse for mine spørgsmål ift. deres service. Ak ja. Alt tegnede godt, der ville absolut max. kun gå højest 10 dage inden vi igen ville være på bredbåndsnetnettet og med tlf. og inden for 3 dage ville vi få tilsendt 2 stks. mobile USB stik - indtil røret var lagt. Det korte og det lange er at der gik 7 uger! Og sælgeren har vi da aldrig kunne få fat i. Og vi er ikke færdige endnu. Der er uoverenstemmelser i regningerne vi får, som ikke er som aftalt osv. osv. Der skal ringes og fortælles og frem og tilbage og kaffe og kage, og hver gang får man en ny medarbejder. Telenor sucks - i vores oplevelse. Vær glad hvis du er kunde hos dem uden problemer.
Har kun gode ting at sige om Telenor faktisk.
Der var lige nogle enkelte problemer da de flyttede det over fra Sonofon til Telenor, men det var jeg blevet varslet på forhånd. Jeg har altid fået den bedste service man kan tænke sig nede i Telenor butikken i Føtex Viborg, og ville til hver en tid vælge Telenor frem for andre.
Alle selskaber har fejl. Specielt er det umuligt at ringe ind til kundeservice. Men igen. Telenor har 220 butikker i Danmark nu så de er sq til at finde. Jeg bruger min Telenor butik i Viborg som ligger inde i Føtex. Aldrig privat butikkerne.
Som de selv siger, er der sket en fejl og de selv kan se det, så vil de hellere slette 50 kr. på din regning og du er en glad mand. Selvfølgelig skal det være fair. Det er ikke noget der skal udnyttes sådan noget, men jeg synes de er utrolig large. Ihvertfald de sælgere jeg har snakket med.
Jeg er nu total kunde hos Telenor og regner ikke med at jeg skal andre steder nogensinde. Når jeg er ude af min binding , plejer jeg altid at gå ned i butikken og høre om der er kommet et nyt og bedre tilbud til mig og hvordan mit forbrug har ændret sig på de 6 måneder, og de hjælper mig hver gang!
Thumbs up for [..] telenor i Føtex Viborg. Dem kan man sq regne med. Osse selvom de er fra et teleselskab. :)
Jeg vil tillade mig at komme med en bedømmelse af Telenor
fastnet, bredbånd, mobil.
Jeg kan udtale mig, at de har tekniske problemer på grund af ny teknik, men det er i orden nu fik jeg oplyst.
Det er en virkelig kvalificeret betjening man får, både med fastnet mobil [og] bredbånd. De har været drøje et stykke tid på grund af teknikken.
Efter i mange år at have kørt med taletidskort hos Sonofon (for at kunne styre forbruget lidt) opdager man pludselig at minutprisen er steget fra 0.69 til 2.49. Godt nok kalder de det så for "køb for 299 og få taletid for 1000" men med de priser bliver man alligevel snydt for mere end en halv time.
Så biver man nysgerrig og vil have en forklaring da de nu har gjort sig den ulejlighed at genere nogle af deres kunder så får man at vide at - Vi vil jo gerne vores kunder som abonnenter. Bvadr sikke en kundeservice.
Telenor er da nok jorden største lorte firma når det gælder bredbånd. Har haft bredbånd fra dem i snart 1 måned dog uden ordenlig forbindelse, bliver smidt af mellem 6-20 gange om dagen primær pga. dns fejl fra den primære server. Supporten aner ikke hvad de laver og guider en ind i styresystemet hvor man absolut intet har at gøre. Ventetiden er i snit 30 til 45 min. for at få at vide at dit netkort ikke virker på trods af at du kan sidde hos nogle venner og spille med dem. Har aldrig oplevet magen til dårlig service. Tro aldrig på deres gyldne ord med hurtigt og stabilt net. Er mere sløvt og ustabilt net.
Desværre er det ikke muligt at give karakteren 0, så jeg undlader at give karakter.
Jeg kan kun anbefale at alle der overvejer at blive kunder hos Telenor, løber skrigende væk, med mindre de gerne vil ha noget lort der ikke virker og butiksansatte der er fuldkommen ligeglade efter de har solgt dig produktet.
Jeg er pt. igang med at arrangere en kampagne mod dem, så hvis du læser dette og har haft en dårlig oplevelse med Telenor (mobil, bredbånd, eller andet) så tøv ikke med at kontakte mig med din oplevelse på: E-Mail Telelort@gmail.com
Dine oplevelser vil herefter blive gennemlæst og måske bliver netop din oplevelse brugt i kampagnen.
Har været i udlandet en tid uden dansk adresse. For fortsat at kunne beholde min emailadresse, som skal være koblet til en dansk postadresse, blev der fra Telenors side lavet en lille teknikalitet, hvor min mailadresse blev koblet med deres egen postadresse.
Det var rigtig godt og fungerede efter hensigten; at jeg fortsat kunne bruge den mailadresse, jeg altid havde gjort og som jeg ville fortsætte med, når jeg kom hjem igen.
Hjemme igen skal forbindelsen nu oprettes på min nye adresse og så begynder problemerne; jeg har først idag fået min internetforbindelse op at stå efter 1½ måned med gentagne opkald til diverse nok så venlige og imødekommende Telenormedarbejdere, som trods deres gode viljer ikke formåede at finde rundt i problemerne/deres eget system. Angiveligt har tre adresser spøgt i deres system; min oprindelige, deres egen og min nye adresse.
Først opretter de forbindelsen på deres egen adresse, så på min gamle adresse og endelig på den rigtige, nye adresse, mens den tilsendte hardware blev sendt til min gamle adresse.
Umådeligt irriterende at det ikke kan lade sig gøre at få et navn og telefonnummer på en kontaktperson, at der ikke bliver noteret i en "sagsmappe", hvornår og med hvem der har været kontakt, hvad problemet drejede sig om og hvilken løsning man har forsøgt.
Med hensyn til den meget lange ventetid på at komme igennem, oplevede jeg idag for første gang, at det automatiske system beder om ens telefonnummer, så man kan blive ringet op - fint. Ellers har jeg oplevet ventetider på op til et kvarter.
Jeg var nået dertil at jeg var begyndt at chekke andre selskaber ud for at finde mig et andet selskab, så det var i sidste øjeblik, at hardwaren ankom og nettet kom op at køre.
Jeg har bredbånd og nettelefon via Telenor. Oprindeligt havde jeg en erhvervsadgang. Den har jeg nu med meget stort besvær overtaget på privat basis. I forbindelse med overtagelsen har Telenor ikke renset ud i alle de tillægsydelser, der skulle bortfalde efter aftale. Efter kontakt blev disse fjernet. Det viser sig så bare, at de kun har fjernet det for den ene månedsregning og ikke de efterfølgende. Jeg betaler via betalingsservice. Jeg havde derfor betalt et for højt beløb, inden jeg opdagede sagens sammenhæng. Da Telenor rettede den ene månedsregning fremsendte de en ny med det nye og korrekte beløb. Jeg ignorerede den, da jeg jo havde betalt og kontakte selskabet for at sikre mig, at det for meget betalte blev modregnet i kommende regning. Det sagde de ja til. Dog fik jeg kort tid senere en rykker på regningen (selv om jeg havde betalt et for stort beløb via betalingsservice). Jeg kunne iflg. rykkeren også imødese, at linien ville blive afbrudt.
Her i november har jeg så modtaget en rykker på den regning, der forfalder i december. Jeg får oven i købet at vide, at linien ville blive afbrudt her ultimo november - og at jeg i alle tilfælde skal betale et gebyr på 100 kr.
Jeg har været i kontakt med Telenor utallige gange efterhånden. Fået løfter, der ikke holder. Fået lovning på check (på for meget betalt), jeg stadig ikke har modtaget. For mig virker kundeservice som meget uprofessionelt kørt. Jeg har derfor besluttet at droppe Telenor og valgt en anden udbyder.
Jeg skulle opsige min datters telefonabonnement og oplevede at det stort set er umuligt at komme igennem pr. telefon til det de kalder kundeservice, efter at have hængt på i adskillige minutter, så blive man smidt af og skal så ringe op og vente igen. De overholder ikke aftalerne, de noterer ikke de indgåede aftaler på kunde stamkort, så man skal forklare hele smøren hver gang. Jeg skal aldrig have Telenor igen, de er så uprofessionelle og nærmest ligeglade med kunderne, når først man har tegnet et abonnement.
Jeg købte ny mobil og oprettede abonnement d. 2-10-2009, og kan i dag d. 22-10-2009 stadig ikke ringe ud fra mit abonnement.. Jeg henvendte mig allerede dagen efter, i butikken hvor jeg havde købt mobilen, og fik af vide, at de havde problemer med deres server, og de vidste ikke præcis hvor lang tid der ville gå, før den kom i orden.. Da jeg købte, fortalte de mig intet om, deres server problemer.. Jeg går så hjem, og venter en fire fem dages tid, før jeg kontakter dem igen, hvor jeg så får samme svar.. Tredje gang jeg kontakter dem, får jeg at vide, at det nummer de har givet mig, er blevet givet til en anden kunde, på nøjagtig samme tidspunkt, som jeg modtog mit.. Så jeg får så et midlertidigt nummer, hvor der er 20 kr taletid på.. De vil så ringe mig op dagen efter, hvor jeg kan få lov til at vælge et nyt nummer.. Men, jeg bliver ikke ringet op dagen efter, og går derned den efterfølgende dag, og spørger hvorfor.. Ekspedienten ringer så til kundeservice, og jeg får af vide, at jeg vil modtage et nyt nummer med posten, en af de næste par dage.. Det ventede jeg så en uge på, og gik derned igen idag, hvor svaret var, at de desværre stadig har problemer og at de beklager.. Han kunne ikke fortælle mig, hvornår mit nummer ville komme.. Jeg sagde, at jeg så nok blev nød til, at returnere telefonen, og annulere handlen.. Og det sagde han, at jeg jo så bare kunne gøre.. Sindsyg dårlig service syntes.. Sælger mig en telefon, uden at fortælle om deres problemer, det sgu ikke en måde at få kunder på, og 3 uger efter, kan jeg stadig ikke ringe.. Der er ikke andet for, end at jeg må ned med den tlf. i morgen, og købe ny et andet sted..
Jeg købte i april en iPhone hos Telenor, 3 måneder senere finder jeg ud af, at den logger på deres net 4 gange om dagen hver dag, præcis hver 6 time på trods af, at jeg på alle tidpunkter er i mit eget hjem, på mit eget net!
Dette har stået på i en måned og jeg kontakter derfor skriftligt Telenor kuneservice, her får jeg besked på, at det kan skyldes min mail opdatere automatisk, så jeg skynder mig at fjerne den. Der går yderligere en måned og den automatiske loggin på deres net fortsætter 4 gange om dagen. Det skal siges, at jeg kan gå gratis på mit eget net, men at det koster gevaldig mange penge at gå på deres net. 10 kr pr MB! Jeg kontakter igen kundeservice skriftligt, og hun siger jeg skal gå til nærmeste butik, da hun ikke ved, hvad årsagen kan være.
Jeg kontakter nærmeste Telenor-butik, der hvor jeg købte den, og møder en usandsynlig ligeglad ekspedient, som intet ved om det og sender mig tilbage til kundeservice. Flot!
Jeg venter yderligere en måned og har nu fået nok, det kører på 4 måned, og nu løber regningen altså op uden at jeg er herre over det. Alle medarbejdere jeg har snakket med indtil nu har alle givet forskellige svar eller bare videresendt mig.
Jeg kontakter kontakter endnu engang Telenor, men mundtligt i telefon. Jeg får at vide, at hun godt kan se den er gal, og at det helt bestemt er en fejl på telefonen, og at jeg skal kontakte nærmeste Telenor-butik og få sendt den til reparation omgående. Derudover tilføjer hun at jeg skal printe min faktura ud, med spcifikation over tiderne, så de kan se den er helt gal også.
Endnu en ting kommer på listen fra forskellige Telenor-kunder.
Så går jeg i butikken endnu engang og møder en lille pige, som jeg med det samme bedømmer ikke ved noget om noget, men nogen skal jo se på det og jeg ligger papirene på bordet, fortæller kort hvem jeg har snakket med og hvad der foregår. Hun ikke så meget som røre ved papirene, hun ikke så meget som tænker selv, men ringer straks til Telenor kundeservice (Ja flot!). Så kommer hun tilbage, og slet ikke kundeservicemindet på nogen måde og siger, "Vi kan ikke gøre noget", super snoppet og ser fuldkommen ligeglad ud. Jeg fortæller hende, at det kan i ikke mene, jeg har snakket med jeg ved ikke hvor mange forskellige medarbejdere og alle siger hver jeres ting. Og ikke mindst at i ikke kan mene at jeg skal betale for at I ikke vil se på min mobil, det er simpelthen så svagt at jeg skal betale for at min mobil, på trods af er på mit eget net, logger på deres uden videre og så er de pisse ligeglade (Undskyld sproget). Det hober sig op til at vi står og råber af hinanden i butikken og jeg må gå i dyb vrede pga usansynlig dårlig service og med en mobil som de kan tjene penge på.
Nåh ja og jeg glemmer næsten detaljen i det hele - hun fortæller mig i næsten panik, at det gør alle iPhone (Yeah right). Har en omkreds af venner og bekendte der ikke har problemer. For det andet siger hun efterfølgende, at når man køber mobil hos dem følger der regler med, som man skriver under på, men de regler følger med samtlige mobiler man køber og er fuldkommen ens - så når hun siger at der står i papirene jeg har skrevet under på, at den vil logge på automatisk - ja så skal alle mobiler i hele verden jo gøre det :-S
Jeg synes det er rigtig ærerligt, og jeg er med det samme flyttet til andet teleselskab.
Jeg vil ikke anbefale nogen at handle med Telenor, hvad mobiler og abonnomenter angår. Man bliver sendt frem og tilbage - og ingen kan give konkret svar på spørgsmål. Ville faktisk give 0 stjerner hvis dette kunne lade sig gøre.
Jeg flyttede fra TDC til Sonofon den 10-11-08 med mobilen, jeg kan ringe men ingen kan ringe til mig, efter gentagne henvendelse fungerer telefonen ikke den 14-11-08. så jeg giver den laveste karekter til Sonofon og flytter tilbage til TDC. dyrt selskab, men beste service. Man for hvad man betaler for.
Del dine oplevelser og erfaringer med Telenor til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Telenor det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.