Lærke S.
Jeg er ny patient i lægehuset og ringer for at få en tid. Sekretæren beder om min tidligere journal og jeg siger at den kan de ikke få, det er en rettighed jeg har som patient. Hun er nødt til at spørge læge Jakob Juul og ringer tilbage med beskeden om "Lægen har sagt at jeg skal fortælle dig at hvis vi ikke får din journal, så kan han ikke behandle dig". Jeg siger at det er min rettighed ikke at få den videresendt og jeg vil IKKE diskutere det. Sekretæren presser på og jeg gentager yderligere 3 gange at jeg vil IKKE diskutere det, før jeg bliver vred. Det følger en 11 minutter lang samtale i telefonen, hvor hun vil blive ved med at presse mig til at de skal have min journal og jeg bliver ved med at sige nej. På et tidspunkt begynder hun at sidde og grine i telefonen, og til sidst siger hun "nu vil jeg afslutte samtalen, jeg synes ikke det er rart". No shit Sherlock? Du skulle prøve at sidde i den som patient, der ikke får respekteret mine rettigheder og hvor et NEJ ikke bliver respekteret.