Praktiserende læge, Odense
Jeg er ny patient i lægehuset og ringer for at få en tid. Sekretæren beder om min tidligere journal og jeg siger at den kan de ikke få, det er en rettighed jeg har som patient. Hun er nødt til at spørge læge Jakob Juul og ringer tilbage med beskeden om "Lægen har sagt at jeg skal fortælle dig at hvis vi ikke får din journal, så kan han ikke behandle dig". Jeg siger at det er min rettighed ikke at få den videresendt og jeg vil IKKE diskutere det. Sekretæren presser på og jeg gentager yderligere 3 gange at jeg vil IKKE diskutere det, før jeg bliver vred. Det følger en 11 minutter lang samtale i telefonen, hvor hun vil blive ved med at presse mig til at de skal have min journal og jeg bliver ved med at sige nej. På et tidspunkt begynder hun at sidde og grine i telefonen, og til sidst siger hun "nu vil jeg afslutte samtalen, jeg synes ikke det er rart". No shit Sherlock? Du skulle prøve at sidde i den som patient, der ikke får respekteret mine rettigheder og hvor et NEJ ikke bliver respekteret.
Jeg er i det store og hele særdeles tilfreds. Jeg får altid en god og professionel behandling. Fint med de unge medicinstuderende, som er dygtige og søde. Dog har jeg en kæmpe anke. Når en læge har ferie eller fridag, kan man ikke skrive en besked eller bestille tid ved den pågældende. Det er frustrerende. Jeg forstår godt, at det kan være voldsomt at returnere til et hav af sms’er, men de kommer jo alligevel, for man kontakter ikke sin læge for tidsfordriv, så hvorfor give patienten det irritationsmoment? At der kan være halvanden måneds ventetid, er ikke optimalt, men det er der nok ikke så meget at gøre ved.
Jeg og mine 3 børn har været tilknyttet Lægehuset i Bellinge i snart 40 år, og jeg giver dem mine allerbedste anbefalinger. Jeg kommer der ikke så tit, og jeg kender ikke de nye læge, men dem jeg kender har altid behandlet mig professionelt og med overskud og tid. Har min egen læge lang ventetid, vælger jeg den først ledige. Jeg er altid blevet henvist videre, når behovet har vist sig, og der er ikke lang ventetid.
Jeg er yderst tilfreds.
Har haft dem som læger i 5-6 år, og har altid været tilfreds. Seriøse, kompetente og empatiske læger og sygeplejersker. Sekretærer også søde og venlige.
Desværre er det svært at få en tid hos den, tit er der en måneds ventetid, hvis det ikke er akut, men sådan er det vist de fleste steder
Jeg er desværre blevet sygemeldt fra mit arbejde og i den forbindelse rettede jeg henvendelse til min læge.
Jeg blev mødt af min læge som meget forstående overfor min sygemelding og yderst professionel i hendes handlinger. Min læge er meget lyttende har overskud til at give gode råd, behandling og er yderst kompetent og dygtig. Jeg kan på det varmeste anbefale min læge
Jeg vil give dig ret i at at de virker komplet ligeglade og man føler at man spilder deres tid. [..]
Jeg har benyttet mig af min ytringsfrihed og skrev hvor useriøs en praksis det var og hvor lidt de gad hjælpe deres kunder. Man er bare et nummer i køen og jeg har præsteret at sidde med en læge i de maks 5 min man får uden nogen form for øjenkontakt. Jeg ville skifte nu alligevel men ville lige forklare dem hvorfor. Men vidste sku godt nok ikke at de kunne smide en ud med et brev ;) (det har de så gjort efter min ellers sobre besked til dem) Jeg synes det er synd at vores hårdt tjente penge går til de ligeglade pengepugere (her mener jeg ikke alle.... nu skal jeg bare finde de læger der ikke er sådan). Jeg har hørt mange lignende ting fra andre der har/ har haft dem.
Jeg er meget tilfreds med min læge i lægehuset. [Lægen] er meget kompetent, god til at lytte og handle ud fra de problemer jeg kommer med. Hvis min læge har ferie eller andet så kommer jeg til en [anden] læge i lægehuset som er utrolig kompetent og meget imødekommende. Ligeledes er der en god atmosfære i huset og altid venlige sekretærer og sygeplejersker.
Min mand og jeg samt vores 2 store børn på 17 og 18 går meget sjældent til læge.
Når vi med års mellemrum endelig kommer på Bellinge Lægehuse - så er det med et problem som vi forventer en læge tager alvorligt og kan hjælpe os med.
De seneste 3 gange en af os har taget fri fra arbejde eller skole for endelig at tage ned til Bellinge Lægehus, for at blive undersøgt i forbindelse med et specifikt problem, har vi følt, at vi "spilder lægens tid" og er individuelt blevet spist af med sætninger så som: "Har du googlet det?" eller "Det kan du sikkert finde noget om på google eller netdoktor når du kommer hjem!".
På baggrund af ovennævnte oplevelser, så er vores holdning i dag, at hvis Bellinge Lægehus forventer at vi klienter stiller vores egen "Gør-det-diagnose-og-evt-behandling" via google INDEN vi kommer og forstyrrer lægen - så send os for p.... en receptblok og et "GU-gør-det-selv-kit" og så forsøger vi at klare os på egen hånd!
Summa-summarum!
Min familie og jeg er meget skuffet over den dårlige service vi de senere år har modtaget som klienter ved Bellinge Lægehus og vi arbejder nu på at skifte lægehus!
Del dine oplevelser og erfaringer med Lægehuset Bellinge til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Lægehuset Bellinge det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.