Mette A.
Denne cykelhandler/-smed har jeg brugt i mange år, da jeg boede i Taastrup. Siden er jeg flyttet, og leder nu på 2. år efter en god afløser.
Hos HC Cykler får man god og ærlig vejledning og hurtige reparationer - til rimelige priser.
Han er hjælpsom, kvalitetsbevidst og serviceminded - og tager individuelle hensyn. Et eksempel: Min cykel trængte til lidt hjælp og jeg trængte til min cykel, men jeg havde ikke mulighed for at afhente den i åbningstiden. Så cykelsmeden parkerede den foran sin butik, med en kodelås om og en seddel med "Hej Helle. Cyklen er klar, ring til mig for koden." Jeg hedder Mette, men han ville selvfølgelig undgå at andre ringede og udgav sig for mig. Jeg fik koden, hans lås kom gennem brevsprækken og jeg havde min cykel igen - dagen efter gik jeg så ned for at betale regningen.
Det kalder jeg service!
For knap tre uger siden henvendte jeg mig [..], for at få monteret nye gear og en bag-magnetlygte på min cykel. Gearene virkede fint, men baglygten.. Da jeg bestilte lygten, sagde jeg den skulle være af den slags der stadig lyser når jeg holder (f.eks. for rødt) - forudsat at jeg havde cyklet i ca fem minutter først. Cykelhandleren grinede og sagde "Fem? Nej, to!". Så, jeg fik en lygte monteret.
Dagen efter tog jeg på miniferie, og tog derfor først cyklen i brug nogle dage senere (og har siden ikke cyklet på den dagligt). Efter yderligere nogle dage, bemærkede jeg, at lygten ikke lyser når jeg holder stille - ikke engang efter ture på 15-20 minutter.
Derfor gik jeg op til [cykelhandleren], der pure afviste at udskifte den. Han var fuld af dårlige undskyldninger og afvisninger: For det første var der gået for lang tid, i alt 14 dage - han hævdede bestemt, at jeg skulle være kommet efter 2-3 dage, for at han skulle kunne ordne den. Han var fuldstændig afvisende overfor at jeg havde været bortrejst, ikke bemærket fejle med det samme og derefter ventet et par dage, indtil jeg fik tid, med at henvende mig. Desuden vidste han ikke, hvad hans lygter kunne før han satte dem på (?), og så var der noget der var bøvlet, når han skulle bestille dem fra sin leverandør - hvad det havde med mig og min magnetlygte at gøre, kunne jeg ikke forstå. Og sluttelig kunne han jo ikke bruge min brugte lygte til noget (!). Han vendte mig ryggen og fortsatte med arbejdet på en cykel i lokalet.
Jeg gik så over og kiggede på de magnetlygter han havde på sin hylde, og fandt to pakker; én der fortalte at lygten blev ved at lyse og én hvor der ikke stod at den blev ved at lyse. Dette kommenterede jeg, hvortil hans kommentar var: "Hvordan kan du se det?", min: "Fordi jeg kan læse engelsk". Men nu, hvor man faktisk kunne se, hvilken lygte der lyser efter et par minutters cykling, afviste han fortsat at skifte den ud, refundere mig (175 kr for en magnetbaglygte inkl montering) eller give mig "den rigtige" med til selvmontering". Han kunne angiveligt ikke huske, hvilken af pakkerne min lygte kom fra - jeg tænker, den måske har været brugt?
Så, enten har han sat en forkert lygte på, eller også har der været en producentfejl på den han satte på (eller også har han solgt mig en brugt til fuld pris) - uanset hvad, mente han, at det måtte være mit problem, idet der var gået 14 dage! "Du kan bare klage", sagde han til mig - vel vidende, at forbrugerklagenævnet ikke modtager klager for varer under 500 kroner. Jeg henviste til købeloven, og det faktum at han havde solgt mig en forkert eller defekt vare, men han stod fast. "Du kan bare klage! Fjern din cykel fra min butik!"