Haider Cykelværksted

Cykelhandler, København

2,0/10
#3
Alice M.
1 bedømmelse
09.03.2017
1,0/10 1,0/10 1,0/10

Kæden på min cykel var hoppede af, jeg henvendte mig i Haiders cykelværksted for at få den lavet.

Her fortæller Haider, at der skal en ny kæde på cyklen samt en ny tandhjul, og at det koster 300kr.

Næste dag henter jeg cyklen og kører ned af Nørrebrogade, jeg når ikke længere end til midten af Assistent kirkegården, da cykelkæden hopper af,efter utallige forsøg med at få cykelkæden på opgiver jeg og opdager også at cykelskærmen er knækket, i forbindelse med Haider har prøvet at sætte (ny kæde) på cyklen.

Over på den anden side af Assistent Kirkegården ligger en lille cykelværksted, han ville gerne hjælpe med at få sat cykelkæden på, jeg kunne hente cyklen om en halv time og det ville koste 49kr.

Kom tilbage efter en halv time, nu kostede det lige pludselig 149kr.

Han forklarede at han måtte tage baghjulet af, da det var skævt, og det var derfor kæden hoppede af, og at han måtte rette baghjulet op.

Syntes også at cyklen bummede, da jeg kørte fra Haiders cykelværksted.

Jeg vil ikke anbefale Haiders cykelværksted i Gormsgade.

1
0
Del | Svar | Rapportér
#2
Sole Fab
1 bedømmelse
14.06.2013

Jeg var på udkig efter en brugt cykel og faldt over butikkens store udvalg. Bestemte mig for at prøve en foldecykel og derefter en damecykel.

Han begyndte at blive mere og mere afvisende overfor mine spørgsmål.

Jeg ville gerne prøve en anden damecykel for, at kunne beslutte mig for, hvilken jeg skulle købe.

Det fik jeg ikke lov til da jeg havde brugt for langt tid, så jeg jeg kunne bare finde mig en anden forhandler.

Manden ejer ikke et gram service og jeg fraråder alle at bruge den cykelsmed.

2
0
Del | Svar | Rapportér
#1
Mette A.
2 bedømmelser
04.12.2010

For knap tre uger siden henvendte jeg mig [..], for at få monteret nye gear og en bag-magnetlygte på min cykel. Gearene virkede fint, men baglygten.. Da jeg bestilte lygten, sagde jeg den skulle være af den slags der stadig lyser når jeg holder (f.eks. for rødt) - forudsat at jeg havde cyklet i ca fem minutter først. Cykelhandleren grinede og sagde "Fem? Nej, to!". Så, jeg fik en lygte monteret.

Dagen efter tog jeg på miniferie, og tog derfor først cyklen i brug nogle dage senere (og har siden ikke cyklet på den dagligt). Efter yderligere nogle dage, bemærkede jeg, at lygten ikke lyser når jeg holder stille - ikke engang efter ture på 15-20 minutter.

Derfor gik jeg op til [cykelhandleren], der pure afviste at udskifte den. Han var fuld af dårlige undskyldninger og afvisninger: For det første var der gået for lang tid, i alt 14 dage - han hævdede bestemt, at jeg skulle være kommet efter 2-3 dage, for at han skulle kunne ordne den. Han var fuldstændig afvisende overfor at jeg havde været bortrejst, ikke bemærket fejle med det samme og derefter ventet et par dage, indtil jeg fik tid, med at henvende mig. Desuden vidste han ikke, hvad hans lygter kunne før han satte dem på (?), og så var der noget der var bøvlet, når han skulle bestille dem fra sin leverandør - hvad det havde med mig og min magnetlygte at gøre, kunne jeg ikke forstå. Og sluttelig kunne han jo ikke bruge min brugte lygte til noget (!). Han vendte mig ryggen og fortsatte med arbejdet på en cykel i lokalet.

Jeg gik så over og kiggede på de magnetlygter han havde på sin hylde, og fandt to pakker; én der fortalte at lygten blev ved at lyse og én hvor der ikke stod at den blev ved at lyse. Dette kommenterede jeg, hvortil hans kommentar var: "Hvordan kan du se det?", min: "Fordi jeg kan læse engelsk". Men nu, hvor man faktisk kunne se, hvilken lygte der lyser efter et par minutters cykling, afviste han fortsat at skifte den ud, refundere mig (175 kr for en magnetbaglygte inkl montering) eller give mig "den rigtige" med til selvmontering". Han kunne angiveligt ikke huske, hvilken af pakkerne min lygte kom fra - jeg tænker, den måske har været brugt?

Så, enten har han sat en forkert lygte på, eller også har der været en producentfejl på den han satte på (eller også har han solgt mig en brugt til fuld pris) - uanset hvad, mente han, at det måtte være mit problem, idet der var gået 14 dage! "Du kan bare klage", sagde han til mig - vel vidende, at forbrugerklagenævnet ikke modtager klager for varer under 500 kroner. Jeg henviste til købeloven, og det faktum at han havde solgt mig en forkert eller defekt vare, men han stod fast. "Du kan bare klage! Fjern din cykel fra min butik!"

21
5
Del | Svar | Rapportér

Del dine oplevelser og erfaringer med Haider Cykelværksted til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Haider Cykelværksted det rette omdømme.

Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.