Palle Bo Madsen
Vi havde en service-kontrakt med MS Total VVS. I flg. den skulle vi kun betale materialer ved reparationer/service. Ved et servicebesøg fortalte deres tekniker at vi nok skulle have skiftet ekspansionsbeholderen, men at der skulle 2 mand til opgaven. Vi ringede og aftalte en tid og fik i telefonen bekræftelse på at vi kun skulle betale materialerne. Den aftalte dag kom der en tekniker og bandede over at der ikke var sendt 2 mand ud. Han erkendte at de godt vidste at der skulle 2 mand til opgaven. Senere lykkedes det at få skiftet beholderen. Vi fik så en regning på materialer, ekstra kørsel (en gang forgæves jo) og timer på den ekstra mand til opgaven.
Vi betalte materialer og sendte brev med forklaring, men fik så en rykker. MS Total VVS ville ikke i dialog om problemet, og sendte blot flere rykkere.
Så sendte de sagen i fogedretten i Gladsaxe, hvor den blev afvist på baggrund af vores dokumentation. MS Total VVS sendte sagen videre til byretten i Glostrup. Her vedhæftede de deres nye servicekontraktbetingelser til sagen, som om de var gældende dengang vi skrev kontrakt med dem, men den går ikke når der ikke er datoer og underskrifter på det.
Deres advokat trak sig ud af sagen.
Da sagen kom for retten i Glostrup mødte MS Total VVS ikke op og retten afviste deres sagsanlæg...
Læren er at man ikke skal lade sig skræmme af den slags firmaer. Hvis du er tvivl om du skal betale, så søg juridisk bistand til at vurdere sagen, så du kan få en fornemmelse af hvad vej det vil gå og få råd om hvordan du stiller dig bedst i sagen, f.eks. korrekt information pr. brev osv. Det ser lidt bedre ud i en retssal.