Palle Stenbøg
Så er der gået noget tid siden jeg skrev sidst, og for god ordens skyld skal siges at til trods for vores start vanskligheder håber og tror jeg at at bilen modsvarer kilometer antal nu.
Den har fået renoveret dyser til en formue, og sidst har den fået skiftet EGR ventil.
De fejl som bilen havde lader det til at være rettet, dog kan jeg først give 100% tomlen op når kulden kommer igen, for det er der at fejlen optræder, men her i sommervarmen ryger den kun lidt ved koldstart, ellers går den pænt i motoren.
Jeg vender tilbage når vinteren indtræffer og jeg ved om alt er i orden.
Efter nogle startvanskeligheder, er der nu god kontakt med forhandler, og han beklager forløbet, han har nu har nu min bil på det tilknyttet værksted, og der arbejdes på problemerene der var med bilen, jeg venter spændt på at få den tilbage, jeg regner med at bilen bliver så god at det er til en væsenlig bedre karakter, i forhold til første indlæg.
Jeg var søndag d. 1-4-2012 nede og kigge på bil hos SH Bilsalg i Kirke Hyllinge, jeg havde kig på en Cit-roen C4 9/2006 som havde kørt 142.000km. Jeg prøvekørte bilen og syntes at den umiddelbart virkede ok, dog var der lidt småting som jeg lige kunne finde.
Jeg vente så tilbage dagen efter om mandagen medbringende fruen som normalt ville køre bilen, vi prø-vekørte en tur mere og mente stadigvæk det var ok.
Vi lavede derfor aftale med sælger [..]. Vi aftalte at jeg skulle sørge for at min gamle bil var serviceret og lige så med den han solgte til mig, der var nogle "kødben" der skulle skiftes og så skulle nøglen til bilen skiftes til en ny da den ikke virkede, samt jeg ville have et par sommer dæk med i handlen.
Da det var lige op til påsken kunne vi ikke hente bilen før efter påske d. 10, og vi glæde os til det.
Allerede ved afhentningen kunne vi godt se at der var lidt ugler i mosen.
Bilen var så beskidt og ulækker inden i, der var slikpapir, dimser og andet godt, og den havde slet ikke set en støvsuger, ligesom den var hammeren beskidt, sorte finger og støv på instrumentboret, ruderne var så beskidte at man næsten ikke kunne se igemmen.
Vi valgte ikke at kommentere det da vi regnet med at han havde brugt tiden med klargøring som vi hav-de betalt 2876kr for, hertil kommer det beløb han skulle bruge til omregisteringen.
Bremser begyndte at hyle og pibe allerede på hjemturen, det viste sig at alle 4 var rustet sammen og det var nødvendigt med nyt på hele vejen rundt.
Ved koldstart næste morgen ville den næsten ikke starte, den hakkede og lagde hele vejen i røg, det viste sig at være fordi olien som heller ikke var skiftet efter aftalen, var så slidt den ikke kunde holde olietryk, og da bilen har hydrauliske ventilløftere kunne den ikke holde ventilspillerummet og derfor gik den så dårligt.
Og dels så virker gløderørene heller ikke.
Luftfilteret var heller ikke skiftet.
Vinduesviskerne der mangler gummiet simpelthen så konen kunne ikke komme på natarbejde da det regnede og viskerne ikke virkede.
Der er en del pære der ikke lyser.
Kileremmen er lige før den springer, er helt flosset.
Radioen som jeg allerede ved testkørslen havde sagt ikke virkede, har jeg også selv skiftet.
I og med alle ruder var så beskidte kunne jeg ikke se at forruden er ulovlig, den har SÅ mange ridser at den på ingen måde ville kunne klare et syn.
Han spurte til undervognsbehandling på min byttebil og den havde lige fået, og så fortalte [sælger] meget malende hvordan Citronen også havde fået, bare ikke lige inden for de sidste par år, dette er heller ikke korrekt. Det er muligt den har holdt i nærheden af et værksted der laver undervognsbe-handling, men den er stadigvæk malet med orginalfarve neden under så dette er også 100% usandt.
Jeg har så forsøgt at kontakte [sælger], på mail, telefonisk, og ved fremmøde, men sjovt nok er han totalt umulig at kontakte.
Så derfor får han den dårligste mulige anmeldelse, han lever 100% op til bilforhandlernes ry som fuskere.
For at vende tilbage til nøglen så skulle jeg bare lige smutte forbi Citroen i Frederikssund så fixede de det lige mens jeg ventede for den skulle kodes til bilen. Dette var ikke korrekt, der blev booket tid og bilen skulle ind på værkstedet i en time for det, så det krævede hele 2 gange til Citroen i Frederikssund.
Efter nogle startvanskeligheder, er der nu god kontakt med forhandler, og han beklager forløbet, han har nu har nu min bil på det tilknyttet værksted, og der arbejdes på problemerene der var med bilen, jeg venter spændt på at få den tilbage, jeg regner med at bilen bliver så god at det er til en væsenlig bedre karakter, i forhold til første indlæg.
Så er der gået noget tid siden jeg skrev sidst, og for god ordens skyld skal siges at til trods for vores start vanskligheder håber og tror jeg at at bilen modsvarer kilometer antal nu.
Den har fået renoveret dyser til en formue, og sidst har den fået skiftet EGR ventil.
De fejl som bilen havde lader det til at være rettet, dog kan jeg først give 100% tomlen op når kulden kommer igen, for det er der at fejlen optræder, men her i sommervarmen ryger den kun lidt ved koldstart, ellers går den pænt i motoren.
Jeg vender tilbage når vinteren indtræffer og jeg ved om alt er i orden.