Rasmus N.
Jeg har i december købt billetter med KLM/Alitalia: Milan – Accra T/R via Amsterdam på flybillet.dk
Det sidste fly fra Amsterdam til Milan blev aflyst og jeg er blevet rebooket til et andet fly, så jeg nu ankommer 5 timer og 15 min. Senere til Milano og har uforholdsmæssigt lang ventetid i Amsterdam.
KLM har bekræftet i telefonen, at det ikke vil koste mig en krone at ændre afgangen, da jeg ikke har skyld i sagen, men det skal foregår igennem flybillet.dk
Flybillet.dk derimod, nægter at gøre noget før jeg betaler dem et ekstra gebyr på 165 kr.
Ligeledes skal jeg betale et (endnu højere) gebyr for at få mine billetter refunderet.
Altså er jeg, sat på spidsen, i en situation, hvor jeg er tvunget til at acceptere mere end 5 timers ekstra rejsetid eller betale en ”bøde”, alt sammen pga. flybillet.dk som af principielle årsager ikke vil ændre den billet jeg har betalt dem for, uden at modtage betaling for det, selvom det ikke koster dem en krone.
Det er ikke store beløb det drejer sig om, men principielt synes jeg det er grotesk og gebyret kunne jo lige så godt have været større, for jeg har åbenbart ingen rettigheder.