René J.

#1
René J.
1 bedømmelse
01.12.2016
5,0/10 3,0/10 1,0/10

Vi købte i December 2015 en Ford Mondeo fra 2006 hos Høyer Automobiler i Odense ved indehaver [..]. [..] var ved første samtale flink og imødekommende så vi tog turen til Odense for at købe bilen. Jeg fik fortalt efter vi havde givet hånd på handelen ved underskrivelse af slutsedlen, at [..] ikke ville yde nogen form for garanti på nærmest alle de dyre ting som fartpilot, musikanlæg, sædevarme mm. Jeg valgte at skrive under men sagde samtidig til [..], at den ikke holdt i byretten. Der skulle ikke gå længe før det viste sig at sædevarme og forrudevarmen gik i stykker. Her nægtede [..] at reparere noget som helst og henviste til det jeg havde skrevet under på. Han følte sig dolket i ryggen, et udtryk han åbenbart bruger ofte. [..] var ubehagelig og truende i telefonen. Jeg var som en anden bruger også skriver, ikke tryg ved at overlade bilen til dem, og valgte derfor at give efter. Når jeg skriver dette knap et år efter, er det fordi jeg stadig tænker på måden [..] driver sin forretning på. Bilerne står til gode priser, og køber man en bil uden fejl og mangler er jeg sikker på man bliver godt tilfreds, men skulle der komme noget at reklamere, får man hurtigt en anderledes og ubehagelig oplevelse med Høyer Automobiler. Jeg kan på baggrund af min oplevelse ikke anbefale andre at handle med dem, med mindre man gør sig klart fra starten, at man har lige så meget krav på garanti, som hvis man havde købt bilen privat.

Høyer Automobiler
Jesper Høyer
01.02.2017
 

Til Rene J. og Mads Lûtsen.

Jeg har tilbudt jer begge at lave både sædevarme og fartpilot. Dette på trods af, at I inden handlen blev indgået, begge var klar over, at dette er et område jeg ikke dækker.

Desuden undre det mig, at man indgår en aftale med Høyer Automobiler , hvis man på forhånd vidste "at den ikke holdt i byretten" citat: Rene J.

Desuden er det vigtigt at pointere, at købsaftaler indgået med Høyer Automobiler, fra sælgers side altid overholdes. Derfor bliver jeg selvfølgelig både en smule skuffet og frustreret, når man selv er pligtopfyldende og holder sine aftaler, og andre ikke gør det.

Jeg har desuden tilbudt Rene J. at tage bilen retur, og give ham alle pengene retur, men dette blev fra købes side også afslået.

Endvidere informerer vi altid vores kunder om, at der ikke gives garanti på følgende: oliefyr, GPS-udstyr, musikanlæg sædevarme samt fartpilot.

Desuden er der i Danmark ikke krav på garanti, men derimod på 24mdr. reklamationsret på skjulte fejl og mangler på købstidspunktet.

Vi har heldigvis rigtig mange tilfredse kunder hvert eneste år, da vi er en virksomhed, der sætter fokus på den gode handel mellem sælger og kunde.

Jesper Høyer
Høyer Automobiler