Autoforhandler, Odense
Købte en bil i november sidste år. Da jeg kørte ud af forhandleren nærmest, havde den motorfejl. Fik rettet op på det efter 14 dage og to ture derind.
Bilen har drillet i gearene og bruger rigtig meget olie. Jeg ringer til dem ca. 7 mdr. efter køb og snakker med ejer om det. Han vil under ingen omstændigheder hjælpe, for der var kun garanti på 6 mdr. nu står jeg efter 12 mdr. med en bil der er ved at falde fra hinanden og som jeg ikke har råd til at lave.
Jeg køber aldrig en bil hos dem igen. Jeg er så skuffet og ked af at jeg købte noget “gammelt” lort.
Jeg gav 52.000 for bilen og kan nu sælge den for en tredjedel hvis jeg er heldig.
Hej Stephanie og tak for din bedømmelse
Jeg undre mig når du skriver: at efter 14 dage lyste motorlampen på den bil du har købt, men du blev afhjulpe og unden beregning på din garanti, så tænker jeg ikke det kan være anderledes.
Da du fik lavet motorlampen ub. og var på vores værksted, var der ingen snak om gear der driller, ej heller olie forbrug, som der i øvrigt er på næste alle biler mere eller mindre, men hvad er meget ?
Du skriver så denne bedømmelse et år efter, og som du selv skriver, ringer du 7 mdr. efter, hvor din garanti er udløbet !!
Jeg tænker også at man kender olieforbruget før 7 mdr.
Mvh. jesper Høyer
Kan varmt anbefale Høyer Automobiler. Sindssyg god service og virkelig hjælpsomme. Alt vi nævnte som bekymrede os inden et køb fik de fikset, og derudover, så oplevede vi problemer med en pære, som vi ikke selv kunne skifte, dette hjalp de med samme dag vi ringede! Fuldt tilfredshed! Og især stor ros til Daniel, som virkelig tog hånd om os!
Vi købte en Peugeot 207 1,6 SW ved Høyer, og det var den største fejltagelse. Den var på værksted 2 gange inde for den første måned, hvorefter de ville købe den tilbage, men for 10.000 mindre end vi havde givet.
Sælger glemte at nævne nogle af de ting som er galt med den bil, blandt andet mht. medfødte fejl i motoren som meldte ud der manglede olie efter 10 dages kørsel. Aircondtion virkede ikke osv.
Så tænk jer om, og kør bilen til et uvildigt værksted for at blive tjekket før i køber bil her. Garantien de giver er heller ikke noget at råbe hurra for.
Hej Frederik!
Må sige vi er meget uforstående over for det du skriver.
Bilen var på værksted 1 gang, hvor vi som forretning gerne vil afhjælpe vores kunder, hvis der er en reklamation på bilen som her, der efter fik i en tid mere, da der skulle bestille resevedele hjem til bilen, som vi gjorde. Da i kommer til den anden aftalte tid , finder i lige pluslige ud af at i ikke har toldmodighed til at venter på vi laver bilen her og nu, og spørger hvad vi vil gi for bilen, jeg giver jer et tilbud på bilen, og vi vil stadig gerne lave bilen som aftalt.
I vælger selv, at i vil sælge bilen her og nu til os, men husk! vi havde resevedele til bilen og klar til og lave den også. Alt var købt hjem til bilen som aftalt.
I fik et tilbud på bilen, som i selv takket ja til.
Vil gerne fortælle at den nye ejer, er super glad for bilen.
Mvh. Jesper Høyer
Har for nyligt købt ny bil hos Høyer og er utroligt glad for den, fik den til en super skarp pris som ikke kunne matches andre steder jeg kigget!
De har nogle rigtige gode biler holdende til nogle fine priser som næsten alle kan være med på.
Servicen er i top og Jesper er rigtig rar og snakke med!
Det er helt sikkert et sted jeg vil komme igen!
Jeg har købt to biler hos Høyer Automobiler.
Jeg kan kun varmt anbefale dem til andre. De tog sig god tid og vi prøvede en del, før vi fandt det rette bil. Prisen var billigere end jeg kunne finde andre steder. Som køber tjekker man jo lige nettet, så jeg købte den. Service var super fik gode råd til vedligeholdelse. Kan med garanti sige at næste gang jeg skal have bil, så smutter jeg forbi der først og kigger.
Hej Mette H..
Jeg kan se du har bedømt os her på siden.
Det der undre mig meget, hvem er du?? Vi har ingen kunder som heder Mette H. eller kendskab til nogle der har været her i butikken, eller prøve kørsler eller andet!?
Hvis du findes! venligst gi dig til kende, og måske fortælle hvorfor den dårlige bedømmelse, så vi har mulighed for at gøre det beder i fremtiden :)
Ellers vil jeg gerne be Bedømmelse fjerne indlæg.
Jesper Høyer
Høyer Automobiler-Odense
Jeg købte bil hos Høyer for et par måneder siden, et køb som jeg er tilfreds med. Dog opstod der problemer med bilen, hvorfor jeg henvendte mig til sælger. I den forbindelse fik jeg den fineste service og kunne køre derfra med min bil glad og tilfreds.
Høyer får helt klart min varmeste anbefaling.
Vi købte i December 2015 en Ford Mondeo fra 2006 hos Høyer Automobiler i Odense ved indehaver [..]. [..] var ved første samtale flink og imødekommende så vi tog turen til Odense for at købe bilen. Jeg fik fortalt efter vi havde givet hånd på handelen ved underskrivelse af slutsedlen, at [..] ikke ville yde nogen form for garanti på nærmest alle de dyre ting som fartpilot, musikanlæg, sædevarme mm. Jeg valgte at skrive under men sagde samtidig til [..], at den ikke holdt i byretten. Der skulle ikke gå længe før det viste sig at sædevarme og forrudevarmen gik i stykker. Her nægtede [..] at reparere noget som helst og henviste til det jeg havde skrevet under på. Han følte sig dolket i ryggen, et udtryk han åbenbart bruger ofte. [..] var ubehagelig og truende i telefonen. Jeg var som en anden bruger også skriver, ikke tryg ved at overlade bilen til dem, og valgte derfor at give efter. Når jeg skriver dette knap et år efter, er det fordi jeg stadig tænker på måden [..] driver sin forretning på. Bilerne står til gode priser, og køber man en bil uden fejl og mangler er jeg sikker på man bliver godt tilfreds, men skulle der komme noget at reklamere, får man hurtigt en anderledes og ubehagelig oplevelse med Høyer Automobiler. Jeg kan på baggrund af min oplevelse ikke anbefale andre at handle med dem, med mindre man gør sig klart fra starten, at man har lige så meget krav på garanti, som hvis man havde købt bilen privat.
Til Rene J. og Mads Lûtsen.
Jeg har tilbudt jer begge at lave både sædevarme og fartpilot. Dette på trods af, at I inden handlen blev indgået, begge var klar over, at dette er et område jeg ikke dækker.
Desuden undre det mig, at man indgår en aftale med Høyer Automobiler , hvis man på forhånd vidste "at den ikke holdt i byretten" citat: Rene J.
Desuden er det vigtigt at pointere, at købsaftaler indgået med Høyer Automobiler, fra sælgers side altid overholdes. Derfor bliver jeg selvfølgelig både en smule skuffet og frustreret, når man selv er pligtopfyldende og holder sine aftaler, og andre ikke gør det.
Jeg har desuden tilbudt Rene J. at tage bilen retur, og give ham alle pengene retur, men dette blev fra købes side også afslået.
Endvidere informerer vi altid vores kunder om, at der ikke gives garanti på følgende: oliefyr, GPS-udstyr, musikanlæg sædevarme samt fartpilot.
Desuden er der i Danmark ikke krav på garanti, men derimod på 24mdr. reklamationsret på skjulte fejl og mangler på købstidspunktet.
Vi har heldigvis rigtig mange tilfredse kunder hvert eneste år, da vi er en virksomhed, der sætter fokus på den gode handel mellem sælger og kunde.
Jesper Høyer
Høyer Automobiler
Vi har købet en Ford Focus st.car i vinters, hos Høyer automobiler, som vi er super godt tilfredse med, bilen køre som den skal og er som beskrevet ved salget. Vores oplevelse er, at de er meget ærlige med deres ting, og det er nok noget af det vigtigeste ved en bil handel. Vi havde en reklamation på Forden, hvor den smed vand efter 2 mdr., det blev lavet uden problemer med det samme. Alt i alt en god service og oplevelse.
Oversat fra engelsk:
Måske er alle biler repareret med sort lak. De sprayer det på komponenter for at skjule rust. Det er lige som en børnehave, ingen professionalisme. Hold dig væk, hvis du vil købe en god bil, der holder i årevis, og ikke kun en, der er fikset op til salg.
Original bedømmelse:
Probably every car fixed with black lacquer, they spray it on rusted components, to hide it, that's like kindergarten, no professional, stay away if you want to buy a good car for years, not a car that is only fixed for sale.
Købte en 10 år gammel skoda Octavia med kun 75.000 km på tælleren til en fin pris.
Sælger gør ved underskrivelse af købskontrakt tydeligt opmærksom på at der ikke er hverken garanti eller reklamationsret på bl.a. fartpilot. Få uger efter begynder fartpiloten med en periodisk fejl. Jeg kontakter FDM der siger at dette hører under reklamationsretten og at det ikke er lovligt at fraskrive sig denne.
Jeg konfronterer sælger med ovenstående. Denne bliver både vred og "skuffet" (føler sig "dolket i ryggen").
Han indvilliger i at se bilen. Computeren genstartes og fartpiloten virker igen. 2 uger efter begynder den at svigte igen. Jeg tager igen kontakt til sælger. Samme reaktion... Denne gang tilføjer han dog at han ikke kan "garantere en god service". Han ønsker dog ikke at uddybe dette yderligere.
Taget sælgers retorik og generelt usympatiske ageren i betragtning, vælger jeg på den baggrund ikke at indlevere bilen til yderligere undersøgelse af fartpiloten hos ham. Det er naturligvis kun gisninger, men jeg stoler ikke på at bilen efterfølgende vil være i samme forfatning hvis jeg gør det.
Han har under hele sagen argumenteret for at jeg var bekendt med fraskrivningen af reklamationsretten på fartpiloten, og at jeg på den baggrund bare kunne lade være med at skrive under. Retrospektivt må jeg jo give ham ret. Ikke fordi man skal acceptere at bilforhandlere bøjer reglerne til egen fordel, men snarere fordi at dette burde have fået nogle alarmklokker til at ringe hos mig selv.
Problemer allerede fra starten, kunne ikke starte, bremser hang efter parkering og efter 2 mdr tydelig gennemtæring ved skærmkanter.
Forhandler fuldstændig ligeglad, ikke mit problem.
Vil bestemt ikke anbefale at man handler med dette firma.
Tager tydeligvis røven på kunden uden blusel.
Er selvfølige ked af kritik, og ta den gerne til os, vi kan alle sammen forbedere os, og prøve at gøre tingene enu bedere!
Men der er altid to sider af sagen..
Har i dag snakket med John villadsen i tlf., fordi vi er ked af den kritik og bedømmelse han har givet os her..Men ret skal være ret!!
John skriver der var problemer med bremser og start vanskligheder efter han fik bilen, det er helt rigtigt, det skal siges at problemerne kom i vinters da vi havde minus 20 garder, en 10 år gammel diesel bil er ikke vild med det vejr, men selvfølig skal det jo virke!
Vi tog bilen på vores værksted og satte et nyt batterie,og en ny starter på bilen,bremserne blev selfølige også lavet..
John fik bilen igen, og der har ikke siden været nogen problemer med bilen, heller ikke med start eller bremser!
John klager senere igen, over der er kommet noget overflade rust i de bagerste skærm kanter, efter vinteren... må der til sige: er ikke Herre over at en 10 år gamle biler begynder at ruste efter en vinter hvor der har været over saltet...Det er kosmetisk og det vil vi ikke dække.
Syntes det er ok med kritik, så længe man holder sig til sandheden!, og ikke skriver vi er lige glade og ta røven på folk, når dette ikke er sandt.
Jesper Høyer
Høyer Automobiler-Odense
Del dine oplevelser og erfaringer med Høyer Automobiler til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Høyer Automobiler det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.