Tine M.
Jeg er udenlandsdansker, men var tilknyttet VLH da jeg boede i Danmark. I sidste uge skulle jeg til graviditetsundersøgelse, da jeg skal føde i Danmark. Det var en virkelig middelmådig oplevelse, hvor jeg 3-4 gange i løbet af de 15minutter, jeg var til konsultation, fik at vide, at der ikke var tid til spørgsmål. Jeg gik derfra uden nogen idé om, hvad der venter forude. Denne middelmådige oplevelse blev toppet med en virkelig dårlig oplevelse i dag, hvor jeg ringede med corona-symptomer. Udover at telefonkøen til lægerne var så lang, at jeg ikke nåede at komme igennem, fik jeg en sekretær i røret som både virkede fortravlet og uempatisk. Jeg har en privat sundhedsforsikring og har tidligere betalt, alligevel var sekretæren mere fokuseret på at minde mig om at betale for en konsultation, end på at berolige mig og vejlede mig. Jeg talte ikke på noget tidspunkt med en læge, men skal alligevel betale en regning for en konsultation. Det mindste ville da være, at lægen selv ringede til mig, når nu han alligevel udskriver en regning.