Praktiserende læge, København
Et lægehus med meget ufleksibelt bookingsystem, samme døgnstider, SDT, som gør det utrygt og svært at være patient med behov for hjælp.
Kan ikke anbefales da det er svært at få hjælp når man skal bruge det.
Ingen sekretær eller forkontor at ringe til for hjælp. De henviser bare til IT løsningen SDT. Ingen fleksibilitet.
Kun velfungerende for hjemmegående uden forpligtelser.
Stjernerne er UDELUKKENDE for selve initiativet til at ville *Læge* folk...
Fordi min Livserfaring siger mig at Læger, generelt, mest er specialister i at føre ond sladder videre og at lave fejlbehandling ovenpå fejlbehandling!! Hermed vil jeg gerne signalere at dét system vi har idag ikke fungerer. Jeg foreslår : At alle alle skole-élever lærer Læge- videnskab (youtube com '7 years old surgeon'); at skolebørn fremover alle lærer anatomi, fysiologi, sygdomslære, om medicin og om ... healende planter. Således at befolkningens helbred ikke mere ligger på få, enkelte, skuldre fremover! Således at der ikke mere foregår fejl og magtmisbrug, som det for ofte sker i dag. *namaste*
Vi har været tilknyttet lægen i under et år, men det er umuligt at få en tid, selv i akut opståede situationer. Jeg har selv fået aflyst tider, som var bookede uger i forvejen, fordi de ikke havde andre, min søn på 2 år har måtte vente i timevis pga forsinkelser. Den værste oplevelse vi havde, var dog min 6 årig datter, der trods vedvarende hovedpine, som gjorde hun ikke kunne komme i skole, ikke kunne få en tid før 10 dage senere. Tre dage før hendes tid, aflyses den pr. sms, så kunne vi ringe ind, stå i kø og finde en ny tid. Alt dette på trods af, at de reklamerer med samme dag og drop in tider på deres hjemmeside.
Jeg er udenlandsdansker, men var tilknyttet VLH da jeg boede i Danmark. I sidste uge skulle jeg til graviditetsundersøgelse, da jeg skal føde i Danmark. Det var en virkelig middelmådig oplevelse, hvor jeg 3-4 gange i løbet af de 15minutter, jeg var til konsultation, fik at vide, at der ikke var tid til spørgsmål. Jeg gik derfra uden nogen idé om, hvad der venter forude. Denne middelmådige oplevelse blev toppet med en virkelig dårlig oplevelse i dag, hvor jeg ringede med corona-symptomer. Udover at telefonkøen til lægerne var så lang, at jeg ikke nåede at komme igennem, fik jeg en sekretær i røret som både virkede fortravlet og uempatisk. Jeg har en privat sundhedsforsikring og har tidligere betalt, alligevel var sekretæren mere fokuseret på at minde mig om at betale for en konsultation, end på at berolige mig og vejlede mig. Jeg talte ikke på noget tidspunkt med en læge, men skal alligevel betale en regning for en konsultation. Det mindste ville da være, at lægen selv ringede til mig, når nu han alligevel udskriver en regning.
Ved personlige konsultationer har lægerne været helt perfekte. Men min oplevelse af telefon/online/sygeplejerske/sekretær kontakt har ofte efterladt mig meget frustreret. Jeg har oplevet fejl ved urinprøver. Jeg har oplevet at blive irettesat for at kontakte lægen ved maveproblemer og høj feber. Jeg har oplevet irettesættende kommentarer om at min henvendelse skulle have været dirigeret til en anden ansat ved brug af onlineformularerne. På hjemmesiden er f.eks. åbningstider svære at finde, menuer fungerer ikke. Telefonopkald er ikke til meget nytte. Lang ventetid ved opkald og omstillingen har flere gange efterladt mig. Jeg oplever også at det svært at finde ledige tider i online booking systemet
Det ville klæde lægehuset hvis deres aftaler om hvilke funktioner de forskellige ansatte har var mere gennemskuelige for patienterne. Det er utilfredstillende at skulle ringe 4 gange, uden at finde en løsning og derefter få valget imellem at aflyse dagens aftaler eller vente 12 dage.
Meget skuffet over Vesterbro Lægehus. Havde [..] som min læge gennem længere tid. Hvilket var fint hyggelig fyr. Blev opereret i 2014 for en diskus prolaps. Efter det været meget sengeliggende der er efterhånden opstået andre problemer. Smerter i brystet smerter i mave regionen. Jeg prøvede forgæves igennem mere en 6 måneder. At få en tid hos [..] hvilket ikke lykkedes. Jeg kunne bestille nogle akut tider hvor man bliver tilset på klinikken af en vikar. Denne vikar noteret hvad jeg sagde hvorefter intet skete. Ingen behandling Ingen diagnose eller forsøg på en af dem. skiftede til [..] som jeg mødtes med og fik ret hurtigt henvisning til
Hjerte specielt. samt. henvisning til en ultralyds skanning af min lever. Resultat begyndende fedt lever men normal hjertelyd. Derefter skete der ikke rigtig noget. Stadig smerter men ingen diagnose og ingen behandling. Oven i det er der stadig problemer fra min operation smerter i nakke og skuldre delvist følelsesløse fingre. Hovepine besvær med at synke trække vejret. Plus at jeg har meget mindre energi end jeg plejede at have. Bliver tit udmattet og må gå i seng. Sidste gang jeg var hos [..]. Fortalte [..] mig at [..] lige havde måtte give den foregående patient den meddelelse at vedkommende var døende. Jeg skiftede kort tid derefter læge.
Vi har haft Vesterbro Lægehus som læger i 5 år og kunne ikke ønske os et bedre sted at komme med vores skavanker :) Jeg har i perioden været gravid 2 gange og født to børn.
Jeg har ALTID følt mig velkommen med stort som småt og altid er mine bekymringer blevet taget seriøst.
Det er rigtigt at der somme tider er kø på telefonene, men da man så endelig kommet til lægen eller deres søde sygplejersker, så får man altid den bedste og mest proffessionelle behandling.
Pga flyt blev vi for 6 måneder siden nødt til at skifte læge. Det var en stor fejl og vi bytter nu tilbage (på trods en lang køretur hver gang) fordi vores tiltro til [Vesterbro Lægehus] ikke kan erstattes.
Stedet er altid rent og pænt og der er fuldstændig orden i sagerne.
Så mine varmeste anbefalinger til Vesterbro Lægehus.
Jeg har mange gange oplevet at sidde i telefonkø 20-25 min og når jeg så endelig får en aftale, bliver det altid hos en eller anden ny uddannelseslæge, der jævnligt udskiftes.
Jeg aner knap nok hvordan de "faste" læger ser ud.
Der er ingen nærhed eller personlighed over stedet. Der skal bare hurtigst muligt køres et alt for stort antal patienter igennem.
Efter 3 år i Odense, skulle jeg have ny læge i København. Jeg valgte Vesterbro Lægehus, men vil meget gerne skifte læge igen. Det er næsten umuligt at komme igennem pr. telefon og svært at få behandlingstider. Jeg har flere gange oplyst, at jeg kun vil undersøges af en kvindelig læge, når det drejer sig om de mere intime steder, men de fleste gange, får jeg en mandlig læge. Engang fik jeg en slem hold i nakken og kom til en mandlig læge. Han sagde tillykke med min graviditet og jeg måtte fortælle ham, at det drejede sig om en hold i nakken. Et års tid efter fik jeg tid ved samme mandlige læge, som spurgte mig om ikke jeg bare var hypokonder, da jeg bad om en test for sukkersyge. Jeg går yderst sjældent til læge, det ville han vide, hvis han tjekkede mine journaler. I dag skulle jeg bruge en lægeerklæring, da jeg ligger med influenza. Jeg ringede og fik en tid ved lægen og fik ved samme lejlighed at vide, at den koster 700 kr. På mit studie fortæller de mig på kontoret, at prisen normalt er 200-400 kr. Det lader til, at læger selv kan bestemme prisen, så nu vælger jeg at skifte læge.
Del dine oplevelser og erfaringer med Vesterbro Lægehus til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Vesterbro Lægehus det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.