Tom Larsen
Bondefangeri!
Jeg blev ringet op af en [..] telefonsælger som tilbød et abonnement og en lækker Smartphone som et KUN IDAG TILBUD. Jeg havde ikke behov for en ny telefon, men tilbuddet lød fornuftigt. Jeg har ikke forstand på mobiltelefoner, men sælgeren sagde at telefonen var superlækker og normalt kostede mindst 2500 kr. Jeg ville få den gratis med erhvervs abonnementet. Da jeg var på ude at handle ind, måtte jeg skynde mig at acceptere tilbuddet via PDF på min smartphone. Jeg læste ikke tilbuddet igennem, da jeg havde travlt før butikkernes lukketid. Få dage efter modtager jeg en telefon som vel knap nok kan kaldes en smartphone. Jeg tjekkede prisen på nettet og så at den kostede 800 kr. i de fleste butikker.
Af telia fik jeg beskeden at det var telefonen som jeg havde accepteret via PDF. Den godtog jeg ikke og fik fat i afdelingslederen i erhvervsafdelingen.
Her fik jeg en lovning på at han ville sørge for at jeg fik en bedre telefon uden omkostninger. Jeg returnerede telefonen og fik en bedre telefon som på nettet koster 2900 kr hos de fleste forhandlere og tog dette for at være en kolanceydelse som erhvervskunde. Til min overraskelse modtog jeg halvanden måned senere en EKSTRA REGNING PÅ 2500 kr. fra Telia for telefonen. Jeg fik oprettet en sag. Kort efter modtag jeg en besked på at Telia havde forsøgt at ringe EN GANG uden held og at sagen ville blive lukket hvis jeg ikke ringede tilbage inden 7 dage. På 8. dagen modtog jeg brevet som nu pludselig var sendt til en gammel adresse? En kvinde fra kundeservice ringede en dag og sagde at sagen var afsluttet og at man havde accepteret mit tilbud om at jeg kun skulle betale 2500 kr for telefonen? Kort efter fik jeg en chef i telefonen som påstod at telefon som kostede 800 kr. uden abonnement hos alle deres konkurrenter altså kostede 2500 kr. hos Telia og at sælgeren ikke kunne klandres for at mene at den første telefon jeg modtog til 800 kr var bedre end den telefon som jeg i forvejen ejede til 4500 kr. Diskussionen var håbløs og uprofessionel med min nu nyerhvervede DYRE telefon og DYRE abonnement hænger jeg på et useriøst plattenslagerfirma i 12 måneder. Aldrig mere Telia! Konkurrencen på telemarkedet er så stor så selv de store udbydere må ty til bondefangeri på grænsen til tyveri. Køb en telefon uden abonnement og hold dig fra Telia.