Uffe Karlsson

#1
Uffe Karlsson
1 bedømmelse
24.06.2009

Mit møde med FedEx som kurér har vist sig at blive både første og helt sikkert også sidste gang. Deres service eksisterer slet ikke, og deres ansatte er direkte ubehøvlede.

Jeg skulle have tilsendt to forsendelser fra USA, men begge er takket være FedEx' totalle inkompetence blevet returneret uden varsel.

Da jeg undrede mig over forsendelsernes udeblivelse, kontaktede jeg først afsender og derefter FedEx. Først fortalte FedEx, at de havde forsøgt aflevering på adressen, men at der ikke var nogen hjemme og derfor havde sendt forsendelserne retur. Det er den første af mange løgne, som FedEx står bag. Jeg er selvstændig og har kontor hjemme, så jeg er med andre ord altid på adressen.

Siden blev forklaringen da også ændret til, at adressen var forkert, så de derfor havde forsøgt at ringe til mig og lagt en besked. Dette er heller ikke korrekt. Jeg har hverken modtaget noget opkald eller nogen besked. Jeg kan kun til dels tilslutte mig, at der er fejl i adressen. Første bogstav skulle være et 'ø', men pga. afsenders computersystem - gætter jeg på - er det blevet erstattet af et kolon. Ikke desto mindre var resten af adressen intakt, og enhver ville kunne finde ud af at aflevere forsendelserne til rette modtager.

Da miseren blev opdaget lå forsendelserne stadig hos FedEx i Kastrup til fortoldning. Alligevel havde man fra FedEx' side ikke lyst til at levere forsendelserne, da de ifølge sig selv havde forsøgt. Her vil man åbenbart hellere genere kunden mest muligt og sende varen retur. Jeg kontaktede endda Toldvæsenet, som meldte ud, at der ikke fra deres side ville være noget problem i at ændre toldpapirerne, så forsendelserne alligevel kunne afleveres hos mig. Men det afhang af FedEx, som altså ikke havde lyst til at samarbejde.

Ud over den dybt kritisable håndtering af forsendelsen, så har kontakten med FedEx også efterfølgende været under al kritik. Der har ikke været den mindst lyst til at gøre noget som helst for at løse problemet. Ikke det mindste. Der havde formentligt været større forståelse fra min side, hvis det havde virket som om, der blev gjort en indsats, eller at det rent faktisk ikke var muligt at gøre mere. Det hjalp selvfølgelig heller ikke på indtrykket, at FedEx flere gange blev grebet i løgne.

Kort sagt: Hold jer langt væk fra FedEx. Brug hellere flere penge på en anden kurér. Jeg har ofte og ganske gnidsningsfrit brugt andre af de førende kurérer, som åbenbart i modsætning til FedEx ved, hvad de laver.