Post og fragtfirma
[..] Jeg bestilte noget musiksoftware som de skulle levere. De påstod at de ikke kunne finde adressen, trods den skulle leveres i et større firma der hver dag modtager pakker.
Og kort tid efter siger de at de har destrueret pakken.
Stedet jeg bestilte hos siger at det er fragtfirmaet jeg skal kontakte, og omvendt.
Nå, men så smed jeg da 2500,- i skraldespanden. [..]
PS. Man kan desværre ikke gi' nul stjerner, hvilket de burde ha - da jeg selv har fået nul ting, men betalt i dyre domme.
Jeg havde skrevet en lang anmeldelse, men siden kan desværre kun tage 1500 tegn.
DERFOR long story short:
FedEX påstår de har forsøgt levering på trods af at jeg, min søster og hunden er på adressen. Derefter siger kundeservice at jeg enten lyver eller at ringeklokken ikke virker. Det er bare mærkeligt at den virkede for manden fra UPS et par timer efter! Mærkværdigt ikke sandt?
Ikke nok med det, så lægger kundeservicemedarbejderen telefonen på når man insisterer på at de skal leve op til deres leveringsforpligtigelse samme dag. De tager en hel del ekstra i betaling for den garanti, men de ønsker åbenbart ikke at honorere den!
Konklusion: HUSK at klage til afsenderen over FedEX mildest talt ringe service. Forhåbentlig trækker han betaling og endnu bedre skifter han kurer-leverandør i fremtiden. Fremover vil jeg når jeg placerer ordre online skrive en besked til sælger om, at såfremt leveringen sker med FedEX ønsker jeg ordren annulleret. Private selskaber har kun respekt for én ting og det er mistet profit.
Har haft pakke fra England til levering på adresse i Aarhus med store forsinkelser.
Først smed man bare en seddel i postkassen.
Den reagerede vi på og gav dem mulighed for at levere hos naboen, en akkupunkturklinik der har åben fra 9 morgen til 18.
Det hjalp ikke. De havde også telefonnummer på modtager, men det er ikke en service man tilbyder. Altså man kører hellere tilbage til Kolding med pakken. Jeg har ikke tænkt mig at køre de mange kilometer til Kolding og tilbage for at få min pakke. Derfor bliver den afhentet af Post Danmark som
sender den til mig. Aldrig Fedex igen.
Mit møde med FedEx som kurér har vist sig at blive både første og helt sikkert også sidste gang. Deres service eksisterer slet ikke, og deres ansatte er direkte ubehøvlede.
Jeg skulle have tilsendt to forsendelser fra USA, men begge er takket være FedEx' totalle inkompetence blevet returneret uden varsel.
Da jeg undrede mig over forsendelsernes udeblivelse, kontaktede jeg først afsender og derefter FedEx. Først fortalte FedEx, at de havde forsøgt aflevering på adressen, men at der ikke var nogen hjemme og derfor havde sendt forsendelserne retur. Det er den første af mange løgne, som FedEx står bag. Jeg er selvstændig og har kontor hjemme, så jeg er med andre ord altid på adressen.
Siden blev forklaringen da også ændret til, at adressen var forkert, så de derfor havde forsøgt at ringe til mig og lagt en besked. Dette er heller ikke korrekt. Jeg har hverken modtaget noget opkald eller nogen besked. Jeg kan kun til dels tilslutte mig, at der er fejl i adressen. Første bogstav skulle være et 'ø', men pga. afsenders computersystem - gætter jeg på - er det blevet erstattet af et kolon. Ikke desto mindre var resten af adressen intakt, og enhver ville kunne finde ud af at aflevere forsendelserne til rette modtager.
Da miseren blev opdaget lå forsendelserne stadig hos FedEx i Kastrup til fortoldning. Alligevel havde man fra FedEx' side ikke lyst til at levere forsendelserne, da de ifølge sig selv havde forsøgt. Her vil man åbenbart hellere genere kunden mest muligt og sende varen retur. Jeg kontaktede endda Toldvæsenet, som meldte ud, at der ikke fra deres side ville være noget problem i at ændre toldpapirerne, så forsendelserne alligevel kunne afleveres hos mig. Men det afhang af FedEx, som altså ikke havde lyst til at samarbejde.
Ud over den dybt kritisable håndtering af forsendelsen, så har kontakten med FedEx også efterfølgende været under al kritik. Der har ikke været den mindst lyst til at gøre noget som helst for at løse problemet. Ikke det mindste. Der havde formentligt været større forståelse fra min side, hvis det havde virket som om, der blev gjort en indsats, eller at det rent faktisk ikke var muligt at gøre mere. Det hjalp selvfølgelig heller ikke på indtrykket, at FedEx flere gange blev grebet i løgne.
Kort sagt: Hold jer langt væk fra FedEx. Brug hellere flere penge på en anden kurér. Jeg har ofte og ganske gnidsningsfrit brugt andre af de førende kurérer, som åbenbart i modsætning til FedEx ved, hvad de laver.
Del dine oplevelser og erfaringer med FedEx til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give FedEx det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.