Rejsebureau, København
Udlejer poolhus uden virksom pool på 19-20 grader, selvom det er beskrevet den er 28.
Umiddelt vidste de godt der var problemer med poolen, da vi endelig fik fat i dem.
Dancenter mener 15% kompenstation er nok for et uvirksom pool, selvom et poolhus koster over det dobbelte at leje.
Huset var slet ikke rengjort, urin på toilettet, fedtede fingre, krummer og støv over alt.
Dancenter mener at støv er forventeligt og slet ikke en del af rengøringen.
De gav 600kr i kompensation for de møjbeskidte hus, vi selv måtte til at rengøre, selvom de selv tager 1200kr for det samme.
Grillen var ikke rengjort og fyldt helt op med aske, dancenter lyver og siger at den skal ikke gøres ren.
Da vi spørger om en liste over hvad der skal gøres rent, så står grillen og støv på vandrette overflader på.
Vi har lejet sommerhus på Fiskervej 36 i Mommark via Dancenter Sønderborg. Huset er lejet med spa og sauna. Spa er ikke anvendelig. Der kan kun fyldes op med varmt vand, og der er ikke vand nok i varmtvandsbeholderen til det. Varmtvandsbeholderen er så 3 timer om at varme op. Dancenter siger bare at de ikke kan gøre noget ved det og vi kan få 500kr retur for den mgl spa. I øvrigt er huset nedslidt og inventat følger laveste fællesnævner. F. eks. der er kun sengelys ved 1 ud af 3 soveværelser. Køleskabet er meget småt til 8 personer, internetforbindelsen er dårlig og har mange udfald, elvarmer får kun lille effekt og er derfor langsom, der var ikke gjort ordentligt rent. Flere lys virker ikke og der er ikke ekstra pærer. Huset går med under sortering med 2 badeværelset, men der er kun 1. Det andet er et lille toilet. Lej det ikke hvis I ønsker et luksussommerhus. Det Er ikke mit indtryk at DanCenter vil forsøge at forbedre forholdene
Har selv lejet sommerhus ud gennem Dancenter Sønderborg [..].
[..] gæsterne [..] betaler for rengøringen og der er ikke gjort rent.
[..] Der er stjålet ca. for 6000 kroner samt ødelæggelse af inventar.
[..] Kunderne har mailet til mig, vi kontaktede hovedkontoret i København, men de tog ikke telefonen.
Facit... Ikke leje sommerhus ved Dancenter i Sønderborg...
Oversat fra engelsk:
Vi besøgte Danmark fra Storbritannien i efteråret 2013. Vi valgte et sommerhus fra DanCenter ved Mossø, hvor vi deltog i et kajakevent. Sommerhuset var i en skammelig forfatning - beskidte senge, snavsede vinduer, plettede madrasser og puder, hullede lagener, glasskår i opholdsstuen, fyldt skraldespand i badeværelset... og der stank, de tidligere lejere havde efterladt en spand fyldt af rådnende fiskeindvolde ved døren. Parret, der boede i huset ved siden af, kom forbi og fortalte, hvor kede af det de var på vores vegne. Vi prøvede at kontakte DanCenter på deres "nødtelefonnummer", men de svarede ikke. Sommerhuset var ubeboeligt, og vi var nødt til at finde et andet sted at overnatte. DanCenter har på ingen måde taget ansvar for deres usædvanligt ringe service siden. Klageudvalgets dom var absurd (og længe undervejs) - deres eneste kommentar var, at vi havde afleveret nøglen tilbage og dermed afsluttet kontrakten med DanCenter uden at give dem mulighed for at rette op på problemerne. De mente ikke, DanCenter havde begået nogen fejl hverken ved at levere et sommerhus i så skammelig en forfatning eller ved at undlade at besvare vores anmodning om hjælp inden for rimelig tid.
Vi har rejst meget både i Europa og udenfor, men dette er den værste service, vi nogensinde har oplevet fra et ferieudlejningsbureau.
Original bedømmelse:
We visited Denmark from the UK in autumn 2013. We chose a DanCenter cottage near Lake Mosso where we were taking part in a kayaking event. The cottage was in a disgraceful condition - dirty beds, filthy windows, stained mattresses and pillows, sheets with holes, broken glass in the living area, unemptied bathroom bin... and it stank, the previous tenants had left a bin full of rotting fish intestines at the door. The couple who lived in the house next door visited to say how sorry they were for us. When we tried to contact DanCenter on their "emergency" number they failed to respond. The cottage was uninhabitable and we had to find alternative accommodation. Dancenter have since taken no responsibility for their exceptionally poor service. The board of appeal's verdict was absurd (and long delayed) - their only comment was that we had returned the key and thereby ended the contract with DanCenter without giving them the opportunity to rectify the faults. They found no fault with DanCenter for presenting a cottage in such a disgraceful condition and for failing to respond to our request for help in a reasonable time.
We have traveled widely in Europe and beyond. This is the worst example of service from a holiday letting agency we have experienced.
Jeg har igennem de sidste par år lejet en del sommerhuse på Marielyst, igennem Dancenter, da jeg er bosat i UK. Jeg har hele tiden været en meget glad og tilfreds kunde og har slet ikke overvejet, at leje igennem nogle andre. Derfor er jeg dybt chokeret over den behandling, jeg har modtaget af Dancenter; da jeg lejede et poolhus, med mange problemer.
Fra et professionelt punkt undre Dancenters kundepolitik mig meget, da jeg selv er selvstændig. Jeg forstår ikke hvordan, at det kan være en sund politik for Dancenter. Sådan tror jeg bestemt ikke, at man får kunder til, at vende tilbage på. Det er under al kritik og meget professionelt
Min sag er denne:
I december 2012 lejede jeg to sommerhuse igennem Dancenter. Først et fra d.7 til 22 december, hvilket var et dejligt sommerhus og jeg var igen glad og tilfreds.
Fra d.21 dec 2012 til d.4 januar 2013, lejede jeg et såkaldt pool sommerhus til en pris af 22.660 kr for to uger; til vores familiejuleferie. På [..]. http://www.dancenter.dk/danmark/sommerhus/falster/marielyst/41235
Leje: 22660 kr
Depositum: 3000 kr
Rengøring: 1325 kr
El/vand: 5188,20 kr
I alt: 32173,20 kroner
Da vi før har lejet poolhuse igennem Dancenter og kun har haft positive oplevelser, var vi sikre på at dette sommerhuse ville være til sammen standard og leve op til kontrakten, som altid. Desværre var dette såkaldte pool sommerhus en meget stor skuffelse og gav os desværre ikke den poolferie, som vi ønskede.
Vi fik nøglen fredag d.21 december kl. 14.00 af [..] på Dancenter Marielyst.
Da vi ankom til sommerhuset var der en meget grim lugt af kloak i hele sommerhuset.
Sommerhuset var beskidt og ikke gjort ordenligt rent i meget lang tid. Bl.a. er der fugt og sort mange steder i sommerhuset.
Køkkenet er ikke ordenligt rent. I skuffer er der beskidt. Køkkenting er gamle og gået i stykker!
Gulvtæpperne er fyldte med pletter.
Det største problem er POOLRUMMET. Herude var det meget koldt!. Det var koldere i poolrummet end i resten af huset.
Spabadet virkede heller ikke som det skulle.
Der er simpelthen en ramse af ting, der ikke er i orden.
For for os, var det STORE problem med [..], at der var ALT for koldt i poolrummet. Vi var på familieferie og havde planlagt, at bruge mange timer i poolen, hvilket desværre ikke er muligt. Vi voksne frys derude, og vores børn rystede og fik blå læber.
Lørdag d.22 december kl lidt over ti om formiddagen, tog jeg ned på Dancenters afdeling på Marielyst. For at afvikle det første sommerhus; og for at gøre dem opmærksomme på alle de problemer med [..]. Jeg fik at vide, at det vil sende en ud for, at kigge på det.
I løbet af eftermiddagen kommer [..] ud. Han siger, at rengøringen ikke er i orden. Han mener dog, at det kun er en halv rengøring, det drejer sig om.
Ud over det siger [..], gang på gang, at der intet problem er med varmen i poolrummet. Selv om det er meget koldt derinde og ubehageligt! Han mener bare, at det lige skal have tid til at varme op først. Til trods for, at vi allerede har været i huset 24 timer. Hvor det slet ikke er blevet varmere imellem tiden!
Efter, at vi gør [..] opmærksom på, at blæseren ikke puster varm luft ud, må han så indrømme, at den ikke virker. Så han tænder for den og prøver, at skrue op for varmen på vandet i poolen. Han kan godt se, at spabadet ikke virker efter hensigten! Men han kan ikke selv lave det.
Søndag d.23 december ringer jeg igen til Dancenter, da der stadigvæk er enormt koldt i poolrummet. Blæseren er stoppet og blinker med et gult lys! De lover, at sende [..] ud igen. Der går nogle timer og ingen kommer ud, så jeg ringer igen. Jeg får fat i [..], som ringer til [..] og inden for en halv time, kommer [..] igen ud. Han prøver igen, at nægte at der er et problem. [..] indser dog, at varmen i poolrummet ikke virker som det skal, efter at have efterforsket sagen videre. Men desværre er det et problem [..] ikke selv kan løse. Derfor er [..] nødt til, at skulle have en smed ud. Da det er d.23 december, er dette ikke muligt. Så vi har på dette tidspunkt stadig lejet et sommerhus med et poolrum, der er alt for koldt til brug. Når man er derude, fuldt klædt på, for man gåsehud! Vi har forsøgt at bruge det, men det er jo ikke muligt, når vi ryster af kulde alle sammen, specielt er det værst for vores børn.
Jeg spørger derfor [..] om, de kan sætte nogle varmeblæsere op eller noget lignende. [..] kommer tilbage sidst på eftermiddagen med to små radiatorer. Disse to små radiatorer bliver sat op i poolrummet. De hjælper en lille smule på varmeproblemet, men desværre ikke nok. Det gør bare, at der er næsten, er lige så varmt som i resten af huset. Det er stadig ikke nok til at bruge poolen, når vandet i den er så koldt. Normalt er det fint nok, at vandet er koldt i poolen, når luften er så varm. Men når luften er så kold, i forhold til normalt, så er det ikke behageligt, at bruge poolen. Da man fryser og ryster af kulde. Vi er alle meget skuffet.
Torsdag d.27 december, ringer jeg til Dancenter igen, lige så snart der er åben. Jeg vil høre hvornår smeden kommer. Det er [..], jeg snakker med. [..] siger, at han lige har snakket med smeden. Smeden er i området. Så [..] kommer ud indenfor en halv time og låser op. Kort efter kommer [..] igen med smeden, De går ud i teknikrummet og poolrummet. Efter noget tid kommer de ind igen. Smeden henvender sig til mig. Han fortæller, at det er dårligt nyt. Der er en del, der simpelthen er gået i stykker. Han håber på, at kunne få fat i en ny snart. Smeden tror ikke, at dette er muligt inden nytår. Jeg kan tilføje her, at delen aldring kom! Så problemer blev aldrig løst i de to uger.
Senere d.27 december, kommer en elektriker ud for at se på spabadet. Her er der også en del, som skal udskiftes. Igen er beskeden den sammen. Den del kan nok ikke skaffes inden det nye år. Igen bliver problemet ikke løst i de to uger.
Vi har betalt 22.660 kr for lejen af et poolhus; hvor poolen ikke kan bruges, hvor der er et lidt større badekar end i et almindeligt hus, hvor der er beskidt og forfaldent, og en lugt af kloak. Dette er ikke acceptabelt. Da [..] er ude d.27 december unskylder han. Jeg spørger ang. kompensation. Han siger, at det har vi selvfølgelig krav på, og han har informeret [..].
Fredag d.4 januar kl.10.00, tager vi ned på Dancenter Marielysts afdelig. Ind til da har min oplevelse med Dancenter været positiv. Men da der faktisk er problemer, er Dancenter ikke gode til, at indrømme, at der er problemer.
Det er [..], jeg snakker med, da jeg aflevere nøglen. ([..] ankommer senere, midt i samtalen.) Ind til jeg nævner kompensation, er der ingen problemer. Men fra jeg siger kompensation, begynder situationen at blive ubehagelig. Først opfører [..] sig som om, at hun intet kender til sagen. Til trods for, at [..] har gjort hende opmærksom på problemerne. Jeg har selv har snakket i telefon med hende, samt været inden hos Dancenter d.22 december. Ud over det har Dancenter heller intet gjort for, at have noget klart, da vi aflevere nøglen d.4 januar 2013. Tværtimod bliver [..] irriteret over, at jeg vil vide hvor meget kompensationen er på. Men jeg insisterer og [..] begynder, at ringe landet og riget rundt; som om at hun intet ved og ikke tror på os. [..] ringer til [..], smeden, elektrikeren og Dancenters hovedkontor.
[..] fortæller os, at vi kan få 2071,96kr i kompensation i alt! Denne firgur er Dancenter kommet frem til: 10% på spa ind til d.27 dec og så 5% for resten af perioden. Så 971,14 og 647,42 kroner for spabadet. Derud over tilbyder Dancenter kun 2% for den manglende varme i poolrummet i hele perioden.
Under min ubehagelige samtale med [..] og [..] fredag d.4 januar 2013, snakkede vi kort om [..]. Da jeg bestemt mener, at [..] har et ansvar for hans ejendom. Dette blev for fejet under tæppet. Det ville have gjort en meget stor forskel for mig, hvis Dancenter havde forsikret mig om, at de ville snakke med [..]. [..] bør bestemt skulle stå til ansvar for [..] ejendom. Det kan ikke være sandt, at [..] kan slippe af med, at holde huset i sådan en en dårlig stand.
Der ud over, er jeg ikke tilfreds med [..] på Marielyst kontor. Så længe, at der ingen problemer er, er [..] helt okay. MEN lige så snart, at der er et problem er hun starks i forsvarsposition. Hendes kunde service evner er under al kritik og hendes sprog er bestemt ikke pænt. [..] er kort beskrevet ubehøvlet og uprofessionel. [..] derimod forsøgte, at være en slags diplomat og undskylde mm.
Jeg sendte en reklamation til Dancenters hovedkontor i Lyngby. Jeg har mailet frem og tilbage med [..] fra Dancenter, men Dancenter nægter simpelthen, at de har brudt deres del af kontrakten og har kun givet os 2071,96kr i kompentation, samt halvdelen af rengøringen tilbage.
Jeg er virkelig skuffet over den behandling, jeg har fået af Dancenter denne gang. Jeg forstår ikke hvordan dette kan betale sig for Dancenter? Jeg havde tænkt mig, at leje igennem Dancenter gang efter gang i de næste mange år. (Jeg lejer ca 4 sommerhuse om året, i ca 9 uger i alt.) Jeg kan simpelthen ikke forstå, at Dancenter har råd til at have sådan en usund kundepolitik!
DanCenter lader ejerne selv gå ind og foretage rengøring uden at DanCenter selv har bedømt rengøringsniveauet. Regningen sender de blot videre til lejerne - fuldstændigt ukritisk. Som lejer har man ingen mulighed for at gøre indsigelser. Vi har forsøgt at vise, at vi har gjort rent efter afrejse - fuldstændigt lige som vi plejer, når vi forlader et sommerhus. DanCenter udviser ingen lydhørhed - også selv om de slet ikke selv har besigtiget sommerhuset efter vi havde forladt det. Så lad være med at leje sommerhus gennem DanCenter, hvis du ikke vil have ubehagelige ekstraregninger.
Del dine oplevelser og erfaringer med DanCenter til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give DanCenter det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.