Praktiserende læge, Ebeltoft
Hvilke dårlig tidsfornemmelse operer kun med akuttider hvilket ikke meddeles
Så altid 30 til 60 min bagefter
Ingen orientering på stedet.
Dette sammenholdt med at selv om telefonisk har bedt om en tid en læge så kommer man indtil en sygeplejeske samt at man kun kan foreligge et spørgsmål pr gang, gør at ethvert besøg efterlader en følelse af kun at have været til besvær og flere ubesvarede spørgsmål.
Er det mon en måde at få flere penge ud af systemet på?
Det er fysisk umuligt at få tider til alm. tider. De aflyser tider og kan derefter give måneder efter. 90% er akut tider og kan fåes hvis man ringer om morgen, hvis de alle ikke er givet ud kl. 8.15 eller hvis man er heldig og komme igennem.
Det sidder flere ubehøvlet og tager tlf, og mener de skal lave lægelig vurderinger.
Jeg ringede i lægehuset i går d. 12/4 med en formodning om at jeg har lungebetændelse… for det første var der meget lang ventetid ved telefonen, for det andet fik jeg næsten voksen skældud af sekræteren, der efterfølgende stillede en diagnose… hvad p….. foregår der, hun er da ikke læge. Jeg blev mødt med en afvisning og fik ikke en tid.. når folk ringer og siger man har ondt i lungerne forventede jeg da at få en tid.
Det er uforståeligt at der ikke findes en eneste ledig konsultationstid hele ugen frem. Vel at mærke hos samtlige læger. Hvornår første ledige tid findes, orkede jeg ikke at bruge tid på. I stedet må jeg henvende mig på skadestuen eller? Hvad mon lægerne egentlig forestiller sig man skal gøre.
Det er meget svært at få kontakt til en læge på Ebeltoft Lægehus. Og når man endelig får kontakt føler man sig mest af alt i vejen. Alt skal gå hurtigt. Der er ikke tid til uddybende spørgsmål og der er - næsten værst af alt - et stærkt præg af at flere af lægerne mener, at hvis et sygdomsforløb er kompliceret så er det nok "noget psykisk". Det virker som om, at ambitionen om at hjælpe mennesker ved virkelig at interessere sig for sit arbejde og løse svære opgaver er afløst af ønsket om at alt skal gå hurtigt og være nemt - for lægen. Der er samtidig stor mangel på almindelig venlighed og høflighed i fra lægernes side. Lægeløftet om at trøste, lindre og helbrede kan man kigge meget meget langt efter på Ebeltoft Lægehus. Og som borger er det utrygt at bo i en by, hvor det er det eneste lægehus man har.
Nærmest umuligt at komme i kontakt med lægehuset, kun en sygdom pr konsultation, har man flere spørgsmål må man have en ny tid (der kan ikke bestilles 2 tider efter hinanden - tidligst dagen efter kan man få en tid til sit spørgsmål nr. 2.
Receptfornyelse kan kun ske via E-konsultation (har aldrig været et problem tidligere).
Det har altid været svært at få tid hos sin egen læge i lægehuset. Man er ofte henvist til at booke tid hos en tilfældig læge, der er ledig. I ferier og helligdagsferier kan man ikke booke en almindelig tid i lægehuset, da lægehuset prioriterer at servicere turister i byen. I hele sommerperiode kan man som fast indbygger og borger således kun få akut tider eller tider til presserende undersøgelser. Pr. 1. marts 2016 har lægehuset forringet sin service yderligere, idet lægerne nu ikke længere tilbyder telefontid om morgenen. Ringer man i dette tidsrum, taler man i stedet med en sekretær, som vurderer, om man skal tale med en læge eller have en tid. Ydermere har man lukket for telefonerne ml. kl. 12 - 16, således at man ikke kan få fat på lægehuset om eftermiddagen, men skal vente til lægevagten åbner kl. 16. Det er ikke acceptabelt.
Som eneste tilbud om praktiserende læge i Ebeltoft området er Ebeltoft Lægehus forpligtet til at yde en høj service overfor borgerne i området.
Kan det være rigtig - bor i Ebeltoft, er pensionist-men har læge i Skødstrup(tryghed m.v.). Var oppe i lægehuset d.d. 07.10.2014 for at få en influensasprøjte. Sekretæren der sad i vagten var utrolig sød, og mente at det ikke var et problem, at jeg som kunde/klient/patient i Skødstrup lægepraksis, kunde få en pensionist betalt injektion. Men jeg skal da lige love for at det blev anderledes da jeg kom ind til en [..] læge, der mente at, da jeg ikke var kunde i lægehuset (undlad klient/patient) burde jeg kontakte egen læge i Skødstrup, begrundelse udtalt meget tydeligt: da du ikke er kunde hos os, får vi ikke årlig tilskud for dig.
Ps tjener lægerne i Ebeltoft lægehus for lidt, jeg tror det ikke.
Min hustru og jeg havde overvejet at skifte til lægehuset i Ebeltoft, men blev frarådet dette, da man meget sjældent kan komme til personlig læge.
Dette sammen holdt mod ovennævnte betyder at vi beholder Skødstrup lægehus.
Meget lang ventetid, har oplevet, at de har haft op til en måneds ventetid, hvis man vil ind til en bestemt læge. Derudover følte jeg ikke, at de lyttede til mig eller havde tid, men egentlig mere sad og kiggede på uret for at fortælle mig, at jeg ikke havde mere tid tilbage og derfor måtte bestille en ny tid, hvis jeg ville have undersøgt det andet jeg kom for, det var efter 10 min..
Del dine oplevelser og erfaringer med Ebeltoft Lægehus til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Ebeltoft Lægehus det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.