Flyselskab
Jet Time er den dårligste fly og rejse oplevelse jeg nogensinde har haft.
Det var en joke af et gammelt nedslidt fly med for lidt plads og mange ødelagte ting ombord.
Det værste var at flyveren ikke kunne have brændstof nok med til at kunne flyve hjem!
Så Jet Time besluttede at efterlade al bagage, hvilket nu har efterladt os i et logistisk kaos fordi ingen ved hvornår det kommer hjem og vi selvfølgelig ikke kan komme i kontakt med Jet Time.
Deres hjemmeside fortæller dog at de som udgangspunkt ikke erstatte noget som helst på hjemrejsen og i øvrigt vil der gå mindst 8 uger inden økonomiske spørgsmål bliver besvaret.
Da vi selvfølgelig skal bruge noget af vores bagage indenfor den næste uge, som er lufthavnens gæt på leverings dato (baseret på tidligere dårlige oplevelser med Jet Time), så får vi nu også økonomiske og logistiske problemer ud af at have rejst med Jet Time.
Hvis du har dit liv kært, så vil jeg anbefale dig ALDRIG at rejse med Jet Time!
Aldrig har vi før fløjet med et SÅ slidt et fly. Dårlig sæder og MEGET lidt plads. På hjemturen fra Kreta havde vi betalt for sæder ved nødudgangen. Lidt mere (ikke meget) plads. Ledige sæder foran, hvor en børnefamilie med to små børn blev flyttet til en halv time efter start. Ved godt det ikke er nemt at rejse med spædbørn. MEN den yngste skreg stort set konstant under resten af turen. Det var TEMMELIG OG HØJLYDT meget generende. Det var en meget lang tur hjem
Vi Rejser aldrig mere med Star Tour/Jet time.
Jettime Boeing 737, er ikke noget for handicappede, vil jeg lige hilse og sige, det er ikke rimeligt at man skal kaste sig ned i sædet, grundet at armlænet ud til gangen er låst:-( Vi kan jo ikke alle få de foreste pladser, så hvad er der galt med at låse armlænene op?
Jeg var med Spies rejser fra Billund til Tenerife, og turen tager godt og vel 5-51/2 time, og det er vel ikke så underligt, hvis man gerne vil en tur på toilettet?
Jeg vil overveje at bruge Ryanair igen, da der ikke er nogen problemer.
Jeg vil meget gerne, hvis Jettime vil tænke lidt mere på de knap så rørlige passagerer :-)
Vi havde reserveret 1. række i venstre side af flyet og betalt ekstra for at få ekstra benplads, men havde på udflyvningen så lidt benplads, at vi måtte side på skrå med vore ben. Dette er ganske enkelt ikke i orden.
På vor klage til Jet-Time henvises der til at dette kan forekomme.
Jet-Time bør ikke tage betaling for et produkt, hvor man ikke kan vide, hvor meget benplads der er i det fly man stiger ombord på.
Vi flyver fremover aldrig med Jet-Time igen.
Vi havde købt specielle sæder for at få ekstra plads i flyet. Det fungerede fint på vejen ned til feriestedet. På vejen hjem gik det dog galt. På det sæde der stødte op til et af vores skulle der placeres en der burde have købt 2 sæder for ikke at genere nabo sædet. Det betød at et af vores sæder blev reduceret til et halvt sæde i stedet for som købt af selskabet et med ekstra plads.
Jeg mener man måske burde refundere den ekstra betaling fra os da det ikke er leveret den ydelse det er betalt for. Det mener jet time ikke så de stryger bare pengene til sig.
Vi vil i hvertfald fremover kigge efter charter selskaber der IKKE bruger jet time.
Har lige fløjet til Tenerife og retur med jet time sammen med min familie (3 generationer) og unge som ældre var vi enige om at maden var den bedste flymad vi nogensinde har fået serveret. Personalet de mest søde, smilende og jordnære personer og løbende informationer om flyveturen. Vil hellere end gerne flyve med dem igen.
At flyve på charterferie er jo aldrig en sand fornøjelse, men der er alligevel forskel indenfor denne knap så bekvemme rejseform. Vi fløj til tenerife med Jettime og Startour. Personalet var søde og rare, den ros skal de have. Det der undrede os, var at hele flyveturen derned nærmest foregik som en lang reklame. De fortalte hvor fantastisk deres mad var, henviste til den lille folder der forklarer hvor maden kommer fra, og at kaffen er fairtrade osv osv. Køb vores fantatiske tilbud på mascare, to for 100 kr og bl.a. bl.a. bla.
Virkeligheden var så at deres mad var uden smag og kedelig. Mad er selvfølgelig en smagssag, men Jeg har personligt ikke tidligere oplevet kedeligere flymad. Jeg spiste til morgenmad/frokost en enkelt trist bolle med et par skiver spegepølse uden smag. Der var også et havlt æg med grå blomme og noget leverpostej, ingen af os have lyst til at røre. Og yougurten til dessert lod vi også stå. (Der skal lyde en stor tak til Lagkagehuset stand i Københavns lufthavn, der efter sikkerhedskontrollen kan give en et ordentlig morgenmåltid inden flyveturen)
Komforten - eller mangel på samme, er jo ikke eksisterende. Det var kun vores søn på 6 år, der lige kunne have sine ben. Sædet foran var "løst", hvilket i sagens natur ikke ligefrem gav bedre plads. Men det værste af det hele, er næsten så KLAMT der var. Altså tyggegummi på sæder, armlæn og borde. Gammelt mad (eller det der er værre) smurt rundt omkring.
Kære Jettime. At reklamere hele turen til Tenerife, for at i gerne vil gøre det lidt bedre for Jeres kunder, gør absolut ikke totaloplevelsen bedre. At kalde en spade for en spade kunne måske være vejen frem?
Vi skal til tenerife igen til december. Vi betaler med glæde et par tusind kroner mere for at slippe for Jettime og flyve med TUI hos startour. De er heller ikke noget at råbe hurra for, men der er trods alt lidt renere, og maden er varm, dog stadig uden smag.
Det er bare ikke noget at skrive hjem om m.h.t. JetTime. Det er gamle fly - ikke særlig rene - og personalet i kabinen er meget reserverede - trænger til at komme på et grinekursus eller lignende. Morgenmaden på flyet skal man heller ikke råbe for højt om, jeg er lige glad med om det er økologisk - bare tingene er gode, så kan det være lige meget, hvor brød og ko kommer fra.
Ved hjemtur fra Cypern have vi ikke fået kaffe, da stevardessen gik rundt anden gang, bad vi venligst om kaffe, hun blev lidt stød, tog vores kop og kom med et stort papkrus med kaffe - hendes kommentar: I kan få al den kaffe I vil have - det er absolut ikke en måde at behandle kunderne på. Vi er vant til at rejse og gør det ca. 5 g. årligt, så fly og personale kender vi godt til.
Håber at Århus Charter vil finde et bedre selskab til sæson 2013.
Rejser hovedsaglig med Å.C.
Fløj til Tyrkiet og hjem. Begge gange med super personale, rigtig god mad og pladsen i flyet var fin til mine ben. Vi fik prøvet deres nye "entertainment" maskiner og det fungerede rigtig fint. Så slipper man for de der skærme som man ikke kan se halvdelen af og i så en eller anden film man ikke gider se. Jeg kan kun anbefale Jet Time, jeg synes det er fantastisk hvad man får for prisen, det er trods alt charterbureau der bestemmer hvad vi får for pengene, men den oprigtige venlighed fra personalet er guld værd og sjældent oplevet i andre selskaber.
Netop hjemkommet fra Kreta (12.6). Stor ros til personale for den måde i taklede den forsinkelse der var som ingen var skyld i/kunne gøre for.
Blev som dansker flov over at nogle mennesker "står helt af" fordi der er forsinkelse og fordi security var streng men det er jo hverken Jet time eller rejse bureuets skyld. Selvfølgelig vil man gerne hjem når man står i lufthavnen, men sikkerhed frem for alt og vi blev vartet op med mad mm og løbende informeret.
Dejligt fly, lækket mad, håber bestemt at flyve med Jet time en anden gang.
STOR ros til Jet-time fra mig og min familie.
Er netop hjemvendt efter en dejlig tur til Tyrkiet, hvor vi fløj med Jet Time. Det var en god og positiv oplevelse med SUPER service hele vejen igennem. Fly-maden var helt perfekt. Økologisk og lækker med bla pålæg fra slagteren på Kultorvet og lune italienske brød. Vi blev også forkælet med chokolade og læsestof undervejs... Pladsen i flyet er godt nok lidt trang, men så kommer man jo hinanden lidt ved, og det er da ikke så ringe endda. :)
Er lige kommet hjem fra en tur til Gran Canaria hvor vi har fløjet med Jet Time.
Pladsen er noget trang men ok til kortere flyveture.
Personalet meget venlige og hjelpsomme. Maden rigtig god.
Kaptajnen var god til at underrette under hele turen, både hvor vi fløj henne og hvorfor flyet var urolig, hvilket var beroligende for min veninde, der ikke er så glad for at flyve.
Vi flyver gerne med Jet Time en anden gang.
Vi glæder os til at flyve til Grand Canarie med Jet Time i marts. Vi har rejst med dem sammen med Star Tour mange gange. Det er da gamle fly, men der er da ingen problemer med flyene. Vi har fløjet med SAS med nogle meget arogante kabinepersonale. Så vi glæder os til at rejse til GR. med god mad og behandling ombord på Jet Time.
Vi fløj fra Billund [..] til Las Palmas og retur [..]. Vi havde betalt extra for at blive placeret ved nødudgangen men det var en blandet oplevelse. Der er 10 pladser i forbindelse med nødudgange men de 6 passagerer var efter vores mening overvægtige og især [passageren] nærmest nødudgangen havde besvær med at komme ud og måtte opgive at anvende bordet da maden blev serveret da der ikke var plads for maven. De var alle søde mennesker men 6 af 10 pladser ved nødudgange med overvægtige mennesker siger noget om manglende sikkerhed. Jeg spurgte en stewardesse om kravet for at være ved en nødudgang og svaret var at kunne de spænde sikkerhedsselen var det ok (de er meget lange).
Læser man pjesen om Nødudgangsplads skriger det til himlen og her i familien tør vi ikke mere at rejse med jt. Desuden var det et meget nedslidt fly i vores øjne.
Kære Knud har du læst hvad du skriver? Tag du og kør i en bil! Dit fj...
Kære Torben Hansen,
Uvidenhed omkring flyvning kan ofte lede til en dårlig bedømmelse. 20 år "gamle" fly er helt normalt. Man kan ikke sammenligne det med en Lada fra 1991. Vedligeholdelsen er i højsædet, og alt bliver tjekket i henhold til gældende JAR regler samt diverse EU restriktiver. SAS flyver med fly som er 20 år gamle, såvel som Cimbersterling også har fly med 20 år på bagen. Disse fly er nogle af de mest pålidelige fly man kan flyve i. De kan nærmest lande og lette i alt slags vejr, modsat de helt nye top moderne. Så kan vi altid diskutere komfort. Men sikkerheden er i top! Jeg vil til hver en tid vælge en ældre stabil flyver, hvis valget foreligger :-)
Venlig hilsen en "gammel" i faget.
Vi er lige kommet hjem fra en tur til Lanzarote med Startour. Vi var noget betænkelig ved at skulle rejse med Jettime, da vi havde læst alle de negative kommentarer. Men det var slet ikke hvad vi oplevede. Servicen var 100% i orden, maden var ligefrem god (aldrig oplevet før) og sæderne var ganske udemærkede. Vi havde bestilt de forreste sæder så der var god plads (jeg skal ikke kunne sige hvor lidt/hvor meget plads der var på de andre sæder eller hvor god i stand de sæder var), men dem vi sad på var der ikke noget i vejen med. Toilettet var som et flytoilet nu engang er (lille og ildelugtende sidst på turen).
De får ingen negativ kritik fra os. :-)
Vi har fløjet flere gange med Jettime, og vi mener, at det er som at gå tilbage til tiden med Conairs gamle B 720 b og Sterlings gamle caraveller. Comfort er der ikke noget af, personalet fremhæver hele tiden Jettime, og fortæller hvor gode de er, og hvor godt deres mad er, man fortæller ikke der ikke er tv- skærme i de ældgamle fly, men prøver, at få det til at lyde som det er en service, at man kan leje film fremvisere, og betale for disse.
Utroligt, at der er rejsearrangører der vil benytte dette selskab.
Vi rejste ud med SAS til Fuerteventura og fløj hjem med Jet Time. Det vil jeg gøre alt for undgå fremover. Jeg sad på sæde 5a-gammel stol med meget lidt plads. Det er så, hvad det er på sådan en gammel sag. Under hele turen stod der en strid iskold vind ind. Ved start og ved landing løb der så meget vand ned, at jeg måtte beskytte mig. Syv tæpper var ikke nok til at holde mig varm, mine tæer var dybfrosne.
Stewarden fortalte mig, at de tit havde is på gulvet i cockpittet.
Ærgelig afslutning på en ellers dejlig varm ferie.
Personalet var meget serviceminded.
Jeg kan kun sige, at jeg heller vil gå end flyve efter tur med jettime! Ikke på grund af personalet for de er både søde og service minded, men men kære venner gamle fly mere 20 år gamle er altså at gamble med sikkerheden: Ikke at jeg tror der mangler service eftersyn, men det mærkes tydeligt og SES at de er udtjente, ukomfortable og snavsede, og med visse mangler hist og her et sæde er i stykker, låse virker ikke, toilettet puhhhh! Ja ok charter, men derfor skal der vel alligevel være fokus på sikkerheden, og den falder altså med det antal år flyene er! Svarer vel lidt til at køre i en gammel Lada fra krigens tid på motorvejen ha ha jo! Og kære venner hvorfor ikke kalde en spegepølse for det det er dansk og hyggeligt!
Fløj med Jettime på netop overstået ferie i Tyrkiet! rejsearrangør Startour. Har fløjet med forskellige flysselskaber, men dette skraber godtnok bunden! De startede fint med at ændre bording fra den ene ende af kbh. lufthavn til den anden, her sad vi så en 20 min uden at vide hvad der skete. Vi blev så hentet i bus og kørt et helt andet sted hen, hvor vi måtte entre flyet via bag indgangen, spurgte hvorfor de var forsinkede og fik svaret at det var på grund af nogle tekniske regler i kbh.lufthavn. Flyets personale er søde og hjælpsomme! Flyet er nedslidt beskidt over alle grænser! toiletterne er værre end en grøn koncert, og stinker forfærdeligt.
Flyturen ned var bedre end turen hjem som også var med 28. min forsinkelse, de kom først ind i dalaman, da de rent faktisk skulle have bordet. Tju hej smid bagagen ombord og læs folk på så fløj vi, i et meget ulækkert fly, ventede i evigheder på lidt af spise, personalet var dog så søde at stikke mig et stykke knækbrød da jeg var ved at blive meget dårlig af mangel på mad. Det havde været en lang dag! Vi lettede og vupti gik døren til cockpittet op frit udsyn til kaptajnen og besætning. :-(( Mere end jeg havde brug for at vide! Sikker på at det er en alvorlig fejl på div. regler vedr luftfart!
Den var i stykker og vi fløj hele vejen hjem med udsigt til kaptajnen. :-) Pladsen er mega trang og ubekvem, vælg tui nordic når i flyver med startour det koster det samme!
Har fløjen med Jettime til Egypten fra Aalborg i December, 2010.
Man skal være opmærksom på at deres flyflåde er af ældre type.
Jettime har deres egen måde at behandle deres gæster på. (Både negativ og Positiv).
I skal være opmærksom på at deres måltider ombord, kan IKKE anbefales.
Hvis man flyver med Scandinavian Airlines eller et andet selskab får man en forret, hovedret og dessert på Economy charter men ombord på Jettime får du et halv æg, to stykke ost og tre stykker kød. Derefter kommer der en pose æbler til dessert samt en jogurt som kan drikkes.
Som sagt rejste jeg til Egypten fra Aalborg hvor rejsetiden er på 5 timer og 20 minutter.
PS. Ofte oplever Jettime´s gæster at man skal nødlande i København eller andet, fordi de ikke har brændstof nok!
Vi fløj senest med Jet Time i maj 2011 og til Skiathos. Vi har ofte tidligere fløjet med det gode selskab, men synes efterhånden, at flyene er ved at nå lavmålet af, hvad man kan være bekendt. Tekniske problemer er ved at være normalt, og det er meget frustrerende både på ud- og hjemrejser, når tiderne ikke holder.
Nyere og mere komfortable fly er påkrævet for at klæde det gode danske selskab på til fremtiden.
Håber Jet Time snarest mulig vil modernisere flyflåden og dermed øge vi andres tryghed.
Besætningen på alle vore flyvninger har hver gang været hel i top, hvad info og service.
Vi har bestilt en ny rejse til Gran Canaria i dec 2011 hos Star Tours. Vi frygter næsten på forhånd for turen, men vil alligevel på trods af det hele prøve at være positive.
Underligt at der altid kommer nogle fantastisk positive kommentarer kort tid efter, at nogen har ytret sig negativt om Jettime. De personer, som roser Jettime, har de aldrig fløjet før? Har de ingen referencer? Selvfølgelig er det en subjektiv oplevelse at bedømme et flyselskab, men der findes jo faktiske tal. Parametre som rettighed. Hvor ofte bliver passagerne forsinket pga. tekniske fejl, mangler eller hændelser? Er nervøs for at Jettime ligger ret lavt på det parameter.
Super oplevelse. Vi er netop hjemvendt fra Mallorca hvor vi på vejen ned fløj med Jet Times nye 7373-700 fly og på vejen hjem med de gamle 300. Begge oplevelser var meget positive. Jeg var særligt imponeret over den service de ydede til familier med yngre børn. Maden er blandt det bedste jeg har fået på alm. flyvninger inden for Europa.
Jeg var her for at læse bedømmelser inden vi tog af sted og der er da enkelte der negative og alle kan vel have en dårlig oplevelse i periode med ekstra travlhed men vi oplevede intet andet en super service og at alt ting fungerede.
Den eneste anke man kunne have skulle være at det jo nok er ved at være på tide at sende de gamle 300 modeller på pension men det ser jo også ud til at være undervejs.
Jeg flyver rigtig gerne med Jet Time igen og jeg vil helt sikkert anbefale dem til andre.
Oversat fra engelsk:
Ikke en eneste anke! Fantastisk selskab at flyve med. Vidundelig man, konfortable sæder og hjælpsomme, effektive stewarder/stewardesser.
Original bedømmelse:
Not a complaint in the world! Fantastic company to fly with. Beautiful food, comfortable seats and helpful, efficient stewards/stewardesses.
Gytha and Cliff Dennis
Tyggegummi på sædet, ødelagte bukser, kabinepersonalet vedkendte sig fejlen, men passagerservice ikke til at få i tale, tværtimod svarer de tilbage i en meget arrogant tone. Har altid været glad for Star Tour, må nu kvitte dem, da de benytter sig af det ringe flyselskab Jet Time.
Godt personale, god information når vi flyver - desværre er det gamle slidte fly de bruger og det trækker bedømmelsen ned. Vi rejste med dem til Gran Canaria og det er for langt i så gamle fly og med så lidt plads. Der er ikke skærme osv i flyveren, men de sender et kort rundt - meget charmerende :-). Havde de moderne fly fik de topkarakter for service osv. Vi flyver gerne med dem igen blot ikke på lange ture over 2 timer.
Hvis jeg skal sammenligne Air Greenland med Jet Time kan jeg kun sige positive ting med hensyn til besætningen om bord. Smilende søde stewardessser og servicen om bord er i top. Gratis drinks, toldfrie varer i lange baner med meddelelse om priser over højtaleren.
Jeg håber, at Jet Time på et tidspunkt får opgraderet deres fly med skærme TV om bord, så man hele tiden kan se hvor man er i forhold til positionen osv. De er hjertelig velkommen igen til Grønland.
Jeg fløj med Jettime i december fra Billund til Lanzarote. Jeg kan kun sige, at det er en fantastisk service man får ombord på Jettimes fly. Virkelig lækker mad og super servering af kabine personalet. Masser af ekstra brød og dejlige varme grovboller. Vi fløj fra Billund d. 10/12-2010 og hele Jylland og ikke mindst Billund lufthavn var dybfrossen, ca. -14 grader. Vi skulle derfor have isen af vingerne og det tog noget ekstra tid og så kunne man jo godt sidde der og tænke; Hvorfor flyver vi ikke og hvorfor tager det så lang tid? Det nåede vi aldrig at tænke fordi cockpittet på bedste vis informerede os om hvad der foregik og gav os en udemærket estimat på hvornår vingerne var isfri og vi kunne lette. På hjemturen havde vi desværre et mindre teknisk problem der forsinkede os men igen blev vi straks informeret løbende om situationen og fik igen en god service af cockpittet. Kabine personalet var på hjemturen også vældig flinke til at hjælpe mig med at få byttet nogle toldfri varer som jeg havde bestilt forkert. Alligevel så var der store smil og lynhurtigt fik kabine personalet hjulpet mig med at få de rigtige varer. Piloterne fik iøvrigt på trods af forsinkelsen nede i lufthavnen på Lanzarote hentet en del tid og dette fik vi også en glimrende information om. Mange tak til personalet ombord på Jettime d. 10/12 og 17/12 2010 på turen til og fra Billund/Lanzarote.
Dette er ikke kun brok men også nogle forslag til hvordan det kan blive bedre. Just hjemkommet fra Malta, dejligt land. Vi skulle med JT 345 d. 27 nov. Vi blev ca 8 timer forsinkede og det forstår jeg udmærket kan ske, det der ikke må ske er at gatepersonalet/kaptajnen ikke kommer med et beklagende ord eller en forklaring på forsinkelsen, det er barnelærdom at folk kan acceptere hvad som helst bare de får en forklaring. Vi fik i øvrigt ingen kompensation da vi sad i Diners Loungen. Der var der ingen der kunne forestille sig at der sad nogle. Nemt et korrigere. Vi havde bestilt mad, den var ikke med så vi fik en sandwich og en muffin. Ok. Vi havde også bestilt en større ordre til hjemturen og handlede derfor ikke på Malta. Det viste sig så at Jettimes leverandør havde problemer. Mao ingen varer med hjem, hvis man havde kontaktet Folkeferie på Malte kunne vi bare have handler der, no problem. [..].
Vi har rejst med mange flyselskaber, men Jet Time er absolut noget af det bedste selskab vi har fløjet med. vi rejste til Santorini den første uge i september med Bravo Tours. Sjælden har jeg oplevet et personale der er så smilende og venlige. Orientering fra flypersonalet i cockpittet var perfekt. Det er ikke sidste gang vi flyver med dette selskab.
Har netop været på Azorerne, en rejse arrangeret af Bravo Tours. Alt var godt undtagen flyturene med Jettime. Da vi skulle til Azorerne var flyet forsinket 2 timer pga. tekniske problemer. Men dette var intet mod det vi oplevede på hjemturen.
Først lang tid uden information. Boarding blev bare mere og mere forsinket. Endelig nåede vi til boarding, blev kørt ud til flyet, holdt og ventede i en varm bus og blev så kørt tilbage til lufthavnen. Stadig ingen info! Her sad vi så endnu engang og ventede længe, før vi lettede hørte i højttaleren at nu var der boarding igen. Vi gik hen til gaten og stod og gloede. Det viste sig at meddelelsen var en fejl. Efter at have opholdt os i lufthavnen i mange timer kom der endelig info: Tekniske problemer, ingen der kunne reparere flyet. Derfor måtte de bestille et nyt fly, som skulle sendes fra København. Vi blev hentet af Bravo Tours og kørt på hotel, hvor vi fik mad. Vi fik besked på, at vi ville blive hentet igen og kørt til lufthavnen klokken 19 og det nye fly ville afgå klokken 20. Den oprindelige afgangstid var 11.15! Ret hurtigt blev denne besked ændret: Nu ville vi blive hentet på hotellet klokken 20 og flyet ville allersenest afgå klokken 21.15.
Vi blev hentet klokken 20 og sad endnu engang og gloede i lufthavnen. Der skete ikke en skid. På displayet ved gaten stod afgangstiden stadig til at være 11.15. Flyet blev endnu engang forsinket, men vi fik absolut ingen info. Først klokken 22.20 kom vi afsted. Dette var 11 timer og 5 minutter for sent.
Bravotours var hele vejen igennem fantastiske i deres service, men det er beskæmmende for dem at de har valgt så udueligt et flyselskab. Flyene er desuden meget trange. Det er næsten ikke til at holde ud at sidde i dem i så mange timer.
Maden var fin og personalet ok. Den ros skal de have.
Fatter ikke Spies vil lægge navn til et så dårlig produkt som Jettime leverer.
Vi fløj til Tenerife. Deres fly kan knap nok flyve derned uden at skulle mellemlande, hvilket kraftig reducere sikkerhedsmarginen. Ingen andre charter selskaber bruger 737-300 længere. De skriver selv på deres hjemmeside at deres fly har en rækkevidde på 4000 km og maks flyvetid på 5 t og 40 min. Lige præcis nok til Tenerife. Velbekomme.
Vi har rejst med Jet Time mange gange, da det er dette flyselskab, Folkeferie desværre nu benytter til Malta. Og Malta har vi, pr. tradition, besøgt mindst 1 gang årligt, de sidste 25 år. Som alle skriver, har de et utroligt sødt og venligt personale om bord, som kraftigt prøver at kompensere for de dårlige nedslidte fly. På hver tur, har mindst én af os, haft et ryglæn foran os, som ikke kan rettes i lodret stilling. Og så er man meget begrænset, på den i forvejen snævre plads. Desuden har mindst ét af toiletterne været ude af drift på hver tur, og derfor aflåst.
Vi rejser mange gange årligt, og kigger altid efter, om rejsebureauet benytter Jet Time - for så skynder vi os at finde noget andet. Desværre må vi fortsat lide, på turen til Malta, som jo er vores "2. hjem".
Lige hjemkommet fra Mallorca, hvor Jet-Time har været med til at gøre det til en god rejse. Dejligt med god og veltillavet mad både på ud- og hjemrejse. Har ikke tidligere fået så velsmagende mad ombord på flyrejse. Al personale var smilende og meget professionelle. Personalet ville kun gøre det bedste for deres gæster. Næste gang jeg skal ud og rejse vil det afgørende være at det er Jet-Time som jeg skal flyve med.
1. gang vi har fløjet med Jet Time og kan varmt anbefales. Smilende og omsorgsfuldt personale, der trods travlhed gav sig tid til en god bemærkning her og dér. Rigtig god orientering fra Kaptajnen om bl.a hvor vi var i luften, årsag til ventetid på afgang osv.. Desuden god mad :)
Har lige været på ferie til Mallorca, hvor jeg fløj med jet time. Alt var perfekt. Smilende personale, god mad, chokolade under både start og landing, og meget god informationer fra kaptajnen om hvor vi fløj, og om lyde og bump fra flyet. Også benpladsen var ganske udemærket. flyver bestemt med jet time igen, for så god service har jeg godt nok aldrig fået på et fly.
Vi har netop været på ferie med Jet Time på Rhodos.
Personalet i flyet var helt fantastisk, med en fantastisk velvilje til at kræse for passagererne. Herudover var kaptajnen/copiloten i cockpitten meget meddelsom omkring hele turen og vi følte os rigtig godt tilpas med turen med Jet Time.
En stor tak fra os.
Vi har netop fløjet tur-retur til Tyrkiet med Jet-time. Første gang med dette selskab, men helt sikkert ikke sidste. Supergod service ombord, meget venligt personale og mange informationer fra piloten undervejs. Vi grinede lidt da han allerede undervejs ud på startbanen fortalte lidt om gravhøjene i Billund. :-) Rigtig god information inden afgang om hvad der skulle ske (lyde, bump osv. under opstart - supergodt for de der er lidt nervøse for at flyve, incl. min kæreste..) Rigtig god og velsmagende mad. Godt gået Jettime!
Lige hjemkommet fra Kefalonia vil jeg gerne her udtrykke min store tilfredshed med Jet-time. Rigtig god løbende information fra kaptajnen undervejs og et meget venligt, hjælpsomt og tiltalende personale ombord. Jeg er bange for at flyve (har dog gjort det adskillige gange), men denne tur er den bedste jeg har oplevet og det bliver ikke sidste gang.
Tak for turen.
Vi har rejse med Jettime flere gange og ønsker at gøre det igen. God og venlig service samt med en fantastisk udsøgt flymad. At flyve med Jettime er hvad service og betjening angår som i de gode gamle dage med Spies og Conair. Til min skræk har jeg nu erfaret at Spies nu er blevet en del af Thomas Cook, så vi må jo nok skifte Spies ud med et selskab som benytter Jettime. Godt Gået Jettime.
Den 10. marts fløj jeg med Jet Time fra London til DK. Flyet var chartret ind som erstatning for et Cimber Air fly, der havde fået tekniske problemer.
Efter at have rejst i 33 timer fra Sydney, Australien og været igennem fire lufthavne og diverse personale var det en ekstremt positiv oplevelse at komme om bord i Jet Times fly. Jeg har aldrig før oplevet så stor imødekommenhed, god service, højt humør, humor og så mange smil fra et flypersonales side, som vi alle oplevede på turen til DK - og jeg har rejst meget og med mange forskellige flyselskaber både nationalt og internationalt. Det var en fornøjelse at opleve. Stor ros - jeg flyver gerne med Jet Time igen.
Min kone og undertegnede har rejst 3 gange med Jet Time inden for et år. Det bedste råd Jet Time kan få er: Få anskaffet nogle nyere og bedre fly. Det er en hån at byde flypassagerer sådanne gamle fly. Service og personalet er helt i top, så skal flyene også være det. Der har også været gode informationer om bord. Vi rejser nok gerne igen.
Lis og JC Christensen
Har lige været en tur i Egypten (Sharm el Sheikh).
Det var en alletiders ferie, lige bortset fra flyvningen.
Der var usansynlig dårlig plads, det var alle dem vi talte med
enige i, det var på vej der ned, det var en ting. Hjem var et
ren H.....
Vi sad bagerst i flyet, og den foran siddende havde lagt sædet ned. De skulle nemlig ikke spise, det var med det resultat, at vi ikke kunne slå vores bord ned. Der sad vi med alle vores talenter i 5 1/2 time på nogle elendige sæder uden at kunne røre sig, samtidig med, at det lugtede meget af opkast fra den tidligere rejsende.
Hvor hyggeligt tror I lige det var.
Og der var bare ikke nogen medfølelse fra personalet. Som der blev sagt, "Det kan vi ikke gøre noget ved."
Jet Time, dem vil vi prøve at undgå for eftertiden.
Er netop vendt hjem fra en tur til Kreta. Både ud- og hjemrejsen var en fornøjelse udover det sædvanlige. Cockpit- og kabinepersonalet havde stor fokus på sikkerhed, service, og information - alt leveret på en venlig og uhøjtidelig måde, som skaber tryghed hos rejsende, som dybest set har det bedst på landjorden. Vi er selv meget rejsevante (primært business), og vi erindrer ikke, hvornår vi sidst har fået mad af en sådan karat i Det Høje. Mageløst og tak for det Jet Time.
Har været med Jet Time til Tennerife og Malta. Har ekstremt dårlige og nedslidte fly. Da vi skulle rejse første gang havde flyet 2 tekniske problemer, som skille ordnes inden vi fik lov at gå om bord på flyet, men fik så problemer med brændstof og måtte mellemlande. Da vi så skulle hjem, blev afrejsen forsinket p.g.a tekniske problemer..
2 gang vi rejste med dem, skete det kun fordi vi ikke var opmærksome på at dansk folkeferie benyttede sig af Jet Time, da de plejer at stå for kvalitet. Her var der dog ikke problemer med det tekniske, men flyet var meget slidt. Personalet er helt i top, men hvad hjælper det på sikkerheden, som dog må være det vigtigste.
Fløj med Jet Time i August 2009 fra Kbh til Malta. Flyet var noget slidt og især siddepladsen var meget trang. Til gengæld var personalets evner til at løse probler i top. De var desuden meget smilende og venlige. Maden var god og rigelig. Så personalet trækker karakteren op fra en middel til god.
Vi fløj med Jettime til Kreta. Flyet var lidt slidt, og det bemærkede vi da vi havde fundet vores plads. Benpladsen var ikke imponerende, og sæderne smalle.
Hvad angår personalet var de meget smilende og venlige. Maden var rigtig god, og man fik et reelt måltid der var til at blive mæt af. Også rigtig fint med legetøj til vores to børn. Vi fik desuden både slik og frugt på turen, hvilket vi ikke har prøvet før. Jettime ville med nye fly og en videoskærm ligge helt i top. Vi ser bort fra flyvemaskinen og vægter præcise ankomster og personalets velvillighed istedet.
Gerne igen!
Del dine oplevelser og erfaringer med Jet Time til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Jet Time det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.