Praktiserende læge, Odense
Normalt sidder man og venter mellem en halv til en hel time uanset hvornår man booker sin tid, men den ene gang man er 3 min for sent, beklager den når vi ikke, skulle ikke engang checkes for noget bare referes videre. Typisk læge mentalitet der altid mener de og deres tid er vigtigere end alle andres. Normalt er de også ret arrogante
Har været patient siden de åbnede- og haft flere forskellige læger gennem årene. Jeg har haft fantastike læger. Men hende jeg har nu, har været min læge siden hun startede - hun er også læge for mine børn og jeg ville ikke undvære hende for noget i verden.
Altid muligt med en besked via nettet hvis man ikke kommer igennem på telefonen, altid mulighed for akuttid samme dag midt på dagen hvis det er nødvendigt. Svarer altid på beskeder hurtigt
jeg bruger min læge til mange forskellige ting men det er en tryghed at hun kender mig og min familie så godt - selv dage hvor de har travlt, er hun nærværende og tilstede og hun er altid klar til at være der for mig. De fleste sygeplejersker og sekretær er sød og hjælpsomme Jeg holder fast i lægehuset,
Dårlig service, dårlig håndtering af patient, tages ikke seriøs, svært at få en tid. Jeg har flere episoder oplevet at jeg ikke blev taget seriøst. Eksempelvis ringede jeg, og ville bestille tid, fordi jeg havde så ondt i maven, at jeg ikke fik sovet hele natten, og havde kastet op flere gange. De påstod det bare var en maveinfluenza, og jeg måtte insistere stærkt på, at jeg ville have en tid, og lige tjekkes. Jeg ringede så snart de åbnede, og fik en tid først kl. 11. Det viste sig så, at jeg havde blindtarmsbetændelse, og blev opereret få timer senere.
Selvom "min" læge ikke har tid før om lang tid, bestiller jeg tid hos en af de andre, og får så en privatbesked om, at jeg bedes bestille tid til "min" egen læge næste gang.
Jeg har aldrig prøvet at være hos nogle læger, og følt mig så utryg og utilpas.
Har været patient i over 40 år - siden jeg blev født - og haft flere forskellige læger. Hende jeg har nu, har været min læge i over 20 år - hun er også læge for mine børn og jeg ville ikke undvære hende for noget i verden.
Altid muligt med en besked via nettet hvis man ikke kommer igennem på telefonen, altid mulighed for akuttid samme dag midt på dagen hvis det er nødvendigt. Svarer altid på beskeder hurtigt
jeg bruger min læge til mange forskellige ting men det er en tryghed at hun kender mig og min familie så godt - selv dage hvor de har travlt, er hun nærværende og tilstede og hun har ved alvorlig sygdom fulgt op på eget intiativ flere gange for at sikre at jeg var ok. Jeg holder fast i lægehuset, også selvom der kan være lidt lang ventetid ind imellem
Jeg har den ene dårlige oplevelse efter den anden. Fx. Engang blev jeg efterladt "åben" med et åbneinstrument i mig til en gynækologisk undersøgelse. Lægen havde glemt noget og forlod mig med åben dør. Eller engang hvor jeg fik en akut-tid med en baby som havde 41-42 i feber for 3. dag i træk - jeg måtte vente en hel time i venteværelset efter jeg havde fået min tid. Eller senest hvor jeg fik en tid hos den samme læge, som jeg har været hos før, hvor jeg udtrykte min skuffelse over at jeg ikke var blevet oplyst over den forberedelse jeg skulle være kommet med. Jeg fik en ny tid og fik at vide hvordan jeg skulle forberede mig, men næste dag fik jeg en besked af lægen, at hun ikke ville behandle mig og beskyldte mig for læge-shopping. Jeg har brugt 2 forskellige læger. En mandlig og en kvindelig. Hvorfor må jeg pludselig ikke det. Nu har jeg fået nok. Det er et fortravlet lægehus som ikke tager sig godt nok af sine patienter. Ihvertfald ikke mig.
Er de uforskammede eller ligeglade med kunderne?
Var hos lægen i dag, skulle ha taget en blodprøve. Jeg stod ved skranken og ventede på at blive ekspederet. Der var 4 sekretærer, der gik frem og tilbage, talte med hinanden, slog noget op på computeren, men ikke een af dem henvendte sig til mig. Ikke et god dag eller et øjeblik. Efter ca. 5 min. henvendte en sig til mig. Føler, at de har mere travlt med at kommunikere med hinanden end med kunderne. Uforskammet opførsel.
Jeg har en meget dårlig erfaring med lægehuset bondovej. Først har de et nummer skrevet på i min journal som slet ikke tilhøre mig og jeg ikke har oplyst om, samtidig fortæller de, at de har snakket med min kontakt person Maria, hvilket jeg ikke har en kontaktperson v navn Maria. Jeg føler de har krænket tavshedspligten og jeg vil gerne vide hvad de snakket med "Maria" om, men jeg blev ikke oplyst om det. Jeg er inde for at få lavet nogle test, da jeg er ude for at ligge en urin prøve og kommer tilbage overhøre jeg dem omtale mig som vi skal lige ha styr på den sindsyge. Jeg siger det ikke var fair sagt og jeg selvfølgelig følte en dårlig behandling, hun undskylder dette mange gange og indrømmer hun gik over stregen. Havde ikke snakket videre med hende. På de test der blev lavet satte de "stregkoderne" på i stedet for mærkaterne med Navn, Adresse og cpr nummer. + på testene som er lavet står en senere tid ind da jeg var inde ved dem. De gav mig slet ikke en fair behandling og jeg er bange for de manipulere med prøverne grundet der står en senere tid skrevet og de satte stregkode mærkater på i stedet for mærkaterne med mit navn, cpr og adresse. Efter jeg sagde jeg var utryg over hun omtalte mig sådan til hendes kollega, og hun overtog også total styringen for lægen [..]. Og de vendte det om til jeg gjorde dem utryg. Synes det er meget uproffesionelt af dem og har INGEN tiltro til dem, har valgt at skifte læge!
Har været inde ved 3 forskellige læger. Bestilte tid fordi jeg have ondt i maven.
Vente tid 14 dage. Skulle komme igen 4 uger efter, og igen 6 uger efter.
Mave problemerne kunne de ikke finde ud af, men mit kolesterol ville de give mig piller til ... Da jeg spurgte om bivirkninger, tja det kunne give ondt i maven ...
Nu har jeg endelig skiftet læge. Lægehuset på Bondovej ligner mere en fabrik end en lægekonsultation, med den fart lægerne har på. Det er meget stressende, bare at se lægerne ligefrem løber fra det ene lokale til det andet. Ordet diskretion er heller ikke kendt, når vi står ved skranken. Alle i venteværelset kan høre hvad der bliver sagt ved skranken.
Eneste ulempe er: lang ventetid for at få en tid, når man gerne vil ind til en bestemt læge. Men er det alvorligt kan man komme til med det samme. Har altid fået en god behandling af alle personalegrupper. Jeg har aldrig været en der skulle tit til lægen - gudskelov! Men da jeg fik en blodprop, blev der virkeligt gjort alt for mig. Personalet er søde, smilende, medfølende osv. Vi må huske på de har også tit en travl og stressende dag :-)
Med smil og glad væsen kommer man langt.
Har aldrig følt de ikke havde tid til en.
Jeg er meget glad for min læge, hun hører efter, og tager problemerne alvorligt. Et minus ved lægehuset er, at der er lang ventetid på at få en tid til konsultation. Den 4. oktober forsøgte jeg at få en tid, men kunne ikke få det før i det nye år. (Ville bestille tid på nettet). Personalet i lægehuset er venlige og hjælpsomme, og prøver altid på at hjælpe.
Jeg har slidt to læger op på Bondovej og er nu i gang med den tredje. Igennem årene, især de tidligere år, har jeg fået en god og sikkert kyndig behandling, samt service.
Der er blevet meget travlt med årene, hvad lægehuset burde gøre noget ved. Det er ikke betryggende, at alting skal gå så hurtigt og at der skal så mange patienter igennem møllen. Pga. vanskeligheden ved at komme til, før man bliver rask, er jeg nu begyndt at anvende alle lægerne i huset.
Selfservice a la computer er udmærket.
Jeg synes det er det mest forvirrende og håbløse sted at komme hen når man er syg, men så er problemet jo lige præcis hvornår kommer man der ellers. Der er måneders ventetid, medmindre man vil ind til en, bestemt læge, som jeg mener er en af de mest inkompetente læger jeg nogensinde har mødt. Har aldrig kendt mage til behandling! Og kommer man ind til en af de andre, bliver man ikke engang mødt med et håndtryk eller får navnet på vedkommende man kommer ind til. Jeg formåede at blive undersøgt på forskellig vis af tre forskellige mennesker og da jeg gik derfra havde jeg ingen anelse om hvem der var læge, sygeplejerske eller sekretær eller noget helt fjerde! Det er et lægehus der tager modet fra en. Og bestemt ikke hjælper folk til at dele hvad det egentlig er de kommer til lægen for. Dybt forargeligt!
Jeg kan kun tilslutte mig din bedømmelse. Der er meget meget lang ventetid på i det hele taget at få en tid, telefonen er nærmest umulig at komme igennnem på, og man føler ikke at de ønsker at hjælpe, tværtimod, man føler sig faktisk hjælpeløs.
Jeg har haft lægehuset i mange år og altid følt mig godt behandlet. [..] Er meget tryg ved [lægen] og føler at der er meget viden bag [..] behandling.
Minusset er den lange telefonventetid, men dette er også tilfældet i mange andre lægehuse, hvad jeg har oplevet gennem mit arbejde.
Jeg har altid haft læge på Bondovej og jeg har aldrig rigtig oplevet noget negativt der.
I forhold til telefonisk ventetid syntes jeg den er rimelig, det gode er at man får af vide hvilket nummer man er i køen det er dejligt. Til dem der beklager sig over ventetiden, så vis mig den læge hvor man altid kommer igennem med det samme man ringer op, vil påstå at det findes ikke.
Angående ventetiden når man er kommet frem til lægen, så får man oplyst at ens tid kun er vejledende og der kan forekomme forsinkelser.
Syntes generalt at de gør hvad de kan for at få folk behandlet, men der er mange patienter så det er svært og holde tiderne.
Synes at ventetiden ved telefonisk henvendelse er alt for lang og kan ikke forstå at man ikke kan henvende sig telefonisk hele dagen da der er pesonale i lægehuset som godt kunne svare på opkald og hvor man så kunne få lægen til at ringe op på et senere ca. aftalt tidspunkt.
Og ja der er meget forskeld på hvem af lægerne man kommer ind til vedr. om lægen har tid til at man får snakket sit problem ordendeligt igennem. Den [..] læge som vi nomalt bruger har altid haft tid at få snakket ordenligt med os, men min mand har også prøvet at være inde ved en [..] læge som føles meget arogant og afferdigende (bliver vi tilbudt en tid ved [denne læge] venter vi heller en dag med at komme derover så vi har mulighed for at komme ind til vores personligende [..] læge, hvis det ikke er meget akut).
Vedr: Reseptfornyelse bruger jeg min pc hvilket gør at man så ikke skal sidde og vente på at komme igennem, men kommer heldigvis sjældent i lægehuset.
Ja jeg vil godt med i bedømmelsen af lægehuset. Jeg har skiftet læge for ca. 3 måneder siden, og jeg må sige, at den lange ventetid der er på telefonen, er et stort minus. Ligeledes at der er så lang ventetid på at komme til. Akuttider er en by i Rusland. Når jeg så har sagt sådan, må jeg sige at da jeg kom ind til den læge jeg nu har valgt, undersøgte hun mig grundigt, og jeg er nu kommet videre i systemet, så noget godt er der, men ventetider og den måde vi bliver behandlet på når vi kommer, er ikke tilfredsstillende. Det bør man se på, og få rettet op på, da det jo går igen fra flere af de indlæg der er.
Ventetiden er frygtelig. Ingen servicemindedhed, ingen diskression i venteværelset overfor patienter, generelt ingen øjenkontakt eller nærvær i samtaler med lægerne. Lægehuset har alt alt for travlt. Samtlige vores besøg har været meget skuffende. Jeg håber denne bedømmelse kan hjælpe huset til at forbedre deres infrastruktur, for der er noget galt med den.
Jeg havde [booket] en tid, men stod ikke på listen så jeg skulle bestille en ny tid. Så kom der en sygeplejerske og spurgte om der var noget hun kunne hjælpe med. Jeg forklarede min nød, inden for 10 min. kom hun tilbage med det svar at der var en læge der se på mig. Det var min redning.
Min store tak til den sygeplejerske.
Derfor mit 8 tal.
1. Du kan risikere at vente i 1½ time på at komme igennem telefonen.
2. Du kan risikere slet ikke at komme igennem.
3. Du kan ikke få en tid samme dag medmindre du eller dit barn er livstruende syg.
4. Du får en generel uhøflig og uproffesionel kontakt. Jeg havde ikke indtryk af, at patientens gøremål i lægehuset var så vigtig.
5. Er faktisk blevet afvist med min 5 uger gamle datter, fordi jeg var 10 min. forsinket. Boede forholdsvis langt væk og der var meget trafik.
6. Der er aldrig afsat tid nok - det virker stressende på en patient.
7. Du kan som regel først få en tid efter 2-3 uger.
Nej, man skal vist ikke være syg, hvis man ringer til Bondovej.
Jeg er lidt skuffet over at der så lidt tid inde ved lægen, jeg var inde ved lægen og lige med et blev der nu er tiden gået, og jeg var ikke færdig! Men det blev jeg.
Med tiden er lægen blevet meget menneskelig og har tid til at høre på mig! Andre gode oplevelser er at jeg for det meste kommer ind til tide, det skyldes nok det gode persjonale der er i lægehuset.
Jeg føler mig meget tryg derhenne. Jeg føler at min læge tager mig alvorligt og hører på hvad jeg har at tilføje. Jeg føler at de meget gerne vil hjælpe og gøre deres bedste.
Der er dog et minus at der er så mange læger.... Så man nogle gange skal tale lidt højt for at få samme læge hver gang... Hvilket jo er optimalt for så kender lægen jo en.
Del dine oplevelser og erfaringer med Lægehuset Bondovej til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Lægehuset Bondovej det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.