Rejsebureau, København
Det gør mig lidt trist til mode, at så mange mennesker herinde og i andre bedømmelsessteder skriver så dårlige ting om Tyrkiet Eksperten.
Især fordi, at vi netop hjemkommet efter en uge i Bitez, Tyrkiet på Sirca Aparts har haft en fantastisk oplevelse, ligefra flyturen derover til hjemrejse, som var igår.
Flyet er lavpris, hvilket man udmærket er klar over ved bestilling, og derfor bør dette ikke indgå i en bedømmelse. Så kan man bare køre dyrere billetter fra dyrere selskaber.
Vi vidste hjemmefra, at vi ikke fik mad og drikke ombord, og derfor var vi smarte nok til at købe en sandwich samt lidt drikke i lufthavnen vi kunne tage med ind.
Og Tyrkiet Eksperten skal jo ikke have skylden for, at priserne i en lufthavn er noget dyrere, end hvis man vil i Netto eller Lidl.
Nuvel, velankommet til Milas lufthavnen ved Bodrum, Tyrkiet, som var til tiden 100 % blev vi hentet af en bus som transportede os til Sirca Aparts, Bitez ca. 45 minutter fra lufthavnen.
Formidabelt sted.
Vi kommer ind igennem en stenmur, i gammel siciliansk stil og ser den skønneste pool, med dejlige liggestole rundt omkring.
Det gode ved dette sted er, at det er et lejlighedskompleks med 24 lejligheder, og med deres egen bar og restaurant.
Maden var super god, og er lavet efter den måde man nu engang laver maden i Tyrkiet.
Et dejligt intimt sted, hvor der ikke kommer udefrakommende mennesker og bader, men var kun for stedets gæster.
Betjeningen fra personalet var helt i top, og selv om det engelske kneb, så var det ikke svært at kommunikere med dem.
Arbejdsdagene fra personalet var fra om morgenen kl. 7 og til de sidste forlader baren om aftenen/natten. Og uden en fridag i et halvt år, hvor deres løn er ussel, er det fantastisk at se en moral og arbejdsglæde, ved altid at kunne præstere et smil og give gæsterne en fornemmelse af, at de værdsat og specielle.
Hotellets værelser var helt kanon, og selv om den ene aircondition var gået i stykker, så nævnte vi det for personalet, og ½ time efter kom en mand og lavede den. Og sådan var det med alt. Manglede man noget, så satte de ALT i værk for hurtigst muligt at hjælpe.
Byen Bitez, som er en slags forstad til Bodrum er hyggelig og med en utrolig smuk fjord udover Middelhavet og med den græske Ø Kos i horisonten, kunne vi ikke ønske os en flottere udsigt.
Livet nede omkring strandprominaden er imponerende, og selv om nogle måske ville mene, at de forskellige spisesteder er lidt for ivrige efter at headhunte spisende gæster, så var stemningen altid god og smilende.
De varmeste anbefalinger herfra til Sirca Aparts skal lyde.
Håber at I læser dette, og ikke kun læser dårlige anmeldelser.
Husk på, at folk kan have forskellige opfattelser af den samme rejse.
Mange ting skal spille ind i en bedømmelse, og man kan have været uheldig eller man kan være typen som altid skal brokke sig.
Folk glemmer at tænke på, at for at gøre turerne så billige som muligt, bliver der sparet på andre ting.
Jeg har rejst med Tyrkiet eksperten 3 gange før og der har ikke været noget at klage over, indtil nu. Vi skal ud og rejse med dem igen i år og rejsen var bestilt allerede i Januar i år - 7 dage til Marmaris hvor vi altid tager hen. Men i år er deres flyselskab gået konkurs men gudskelov de har fundet et andet MEEEN rejsen er pludselig afkortet 2 dage og vi kan ikke få lov til at bestille 1 uge extra. Det hedder sig vi er afsted i 7 dage, men lander sent i Marmaris og hjemrejsen sker natten mellem den 6 og 7 dag, så vi har kun 5 hele dage dernede. De vil have at vi skal rejse hjem til DK for at få en uge extra dernede, men så sjovt er det alså ikke at flyve. Rejsen ligger på deres hjemmeside (den uge extra) men kan ikke købe/bestille den pga deres regel om vi skal rejse hjem. (Vores vennepar vi rejser med skal være der i 14 dage.) Jeg har forklaret, vendt og drejet det hele men de kan ikke se det. De påstår det har noget med hjemrejsen at gøre, at der ikke skulle være plads, men hvis vi bestiller pladsen kan jeg ikke se problemet.
Vi er noget ked af vores rejse er afkortet med 2 dage, især vores datter. Vi elsker Marmaris og det sted vi bor, men det bliver nok sidste år vi er dernede med den service de tilbyder folk. De vil åbenbart ikke have kunder siden de ikke vil sælge de rejser de har ledige.
Vi er netop kommet hjem fra en dejlig uge i Kusadasi, vi boede på Hotel Scanway Beach, et stort og udemærket hotel, med en rolig beliggenhed. Vi fik en dejlig lejlighed, med den smukkeste udsigt over havet. Sengene var ikke de bedste, men vi sov alligevel ok hele ugen. Hotellet var dog knap åbnet da vi ankom den 13 maj, og mange, ca 30 gæster valgte at forlade hotellet, da der ikke var gjort rent rundt omkring på hotellet, vi tog det som en oplevelse og valgte at blive, og heldigvis for det, for vi blev vartet op resten af ugen med god mad og drikke, og hotellet blev i løbet af ugen totalt shinet op. Synes dog at TE burde få styr på hotellerne inden gæsterne ankommer. Guiderne på destinationen og Pegasus Airlines var helt til UG. Rejser da helt sikkert med Selskabet igen.
Vi havde i år, 2011 bestilt en all inclusive rejse gennem dette bureau, til Arsi hotel som er vurderet 3 stjernet. Turen kostede 4500 pr person med all inclusive, og dermed regner vi ikke med vi skal ned og bruge penge på alt muligt andet.
Det var dog ikke hvad der skete. Vi ankom til et virkelig uhyggiejnisk hotel som slet ikke levede op til noget.
- Meget begrænset valgmuligheder af mad (all inclusive)
- Bartendere der ikke taler engelsk (all inclusive)
- Uren pool, man kunne næsten ikke se bunden
- Beskidte håndklæder
- Mug/fugt/svamp på væggene på værelset
- Virkelig beskidte og ulækkert WC på værelset
ovenstående er lige nogen af de værste ting der er nævnt, og de ting gør jo så at vi bestemt ikke havde lyst til at opholde os på hotellet, så det endte med vi kun sov der. Om dagen måtte vi ud på stranden og bruge penge på mad, drikkelse osv. Bestemt ikke noget vi vil gøre igen med scanway! Vi har siden da, sendt en seriøs klage ind til scanway men den blev selvfølgelig afvist. Never again!
Har rejst med TE for sidste gang. Mage til inkompetent guideservice skal man lede længe efter. Vega Star som vi boede på for henholdsvis 6. og 15. gang er virkelig gået ned i standard. Der var en meget dårlig stemning blandt personalet, vi hørte de ikke havde fået løn i flere måneder. Ved dog ikke om dette er rigtigt, men hvis det er så forstår man jo godt de ikke gider arbejde. Og så forstår jeg simpelthen ikke hvorfor TE sletter indlæg på deres Facebook-væg når det der bliver skrevet ikke er positivt? Tag dog diskussionen i stedet for at blokere for jeres gæster! Har skrevet en mail til firmaet, men den har de ikke svaret på. Og det er åbenbart typisk for dette firma, når det er negativt så ignorerer de bare folk! Kan absolut ikke anbefale dette firma til nogen. Og nej, så billige er de altså ikke mere! Man kan sagtens finde billigere rejser til Tyrkiet hos fx Falk Lauritsen
Tusind tak for advarslerne vedr. Kusadasi, Scanway Beach hotel. Vi var SÅ tæt på at købe en rejse i denne uge, 2 voksne, 2 børn. Men DET vil jeg simpelthen ikke risikere - Så mange tak, vi finder et andet selskab at rejse med.
Vi har rejst 1 gang før med TE til Alanya, til Scanway Aqua resort, noget værre møg, og jeres beskrivelser minder meget om det vi oplevede på dette hotel... Hvor er det dog belastende at man ikke kan stole på TE... Men desværre bliver man fristet af deres 4* hotelbeskrivelser.. som jo i virkeligheden kun er 2 eller 2* - Hvornår lærer vi det? :-)
Dina + Familie
Vi har lige været på Scanway Beach Hotel ved Kusadasi et såkaldt 4 stjernet hotel. Men det var et nusset og nedslidt hotel, og fordi vi ikke havde bestilt havudsigt, og som ingen sagde noget om da vi bestilte rejsen kom vi til at bo med udsigt til en betonmur. Maden var det sammme hele ugen, istedet al den kage så få noget mer varmt istedet for de 3 retter.
Og så må der være noget gal med tilberedningen af maden
har nu ligget med maveonde siden vi er kommet hjem derfra og det var ikke kun mig der var 12 personer, som jeg ved der også havde det.
Desuden var liggestolene og hynder så nedslidte og beskidte, skulle være skiftet for fler år siden.
Ved godt at vi ikke for noget ud af klage for der bliver ikke gjordt noget aligevel.
MvH Mette & Guido Andersen
Ref nr kuc514969
Jeg er meget uforstående over at læse kritikken omkring dette Hotel og kan ikke nikke genkendende til hvad jeg læser - tværtimod.
Min veninde og jeg var afsted også i september 2011 på dette Hotel og havde absolut ikke noget at klage over.
Maden var alsidig og god og rengøring var fuldstændig i top. Hver dag når vi kom op var der gjort rent - der var rene håndklæder og bademåtte hver dag og sengelinned blev skiftet flere gange i løbet af ugen.
Der var ligeledes pænt rent i restauranten samt loungen - i det hele taget på alle fælles arealer.
Ja Hotellet er ved at være lidt slidt hist og her, men ikke noget jeg mener gik ud over standarden. Liggestolenes hynder kunne måske godt skiftes, men når man ser hvordan de bliver behandlet af både voksne og børn så er der måske en grund til at det ser ud som det gør !
Alt i alt havde vi intet at klage over :o)
Når det så er sagt har jeg også prøvet et virkelig skodhotel med dårlig mad, hygiejne og betjening. En kedelig oplevelse på Agean Park Hotel i Marmaris, men kan se de ikke har Hotellet mere og tak for det da vil jeg bare sige.
Vi havde selv spurgt til værelsets beliggenhed ift udsigt og fik at vide at vi ville få med havudsigt. Det fik vi og vi nød den lille altan med bord og stole hver aften.
Vi har lige været på en uges ferie i Kusadasi. Fedt sted.. Men vi boede på Scanway Beach Hotel, som står som 4 stjerner, Vil ikke anbefale det hotel til nogen. Det var simpelthen under alt kritik! Vil max sige 2-2+. Værelset var møg beskidt, og der lugtede af afføring fra faltstammen hver dag vi kom hjem, gulvtæppet var ligeledes ulækkert, køleskabet stank gammelt af mug, og rengøringen blev sprunget over et par gange. Pool-området var ligeledes beskidt og der flød med glas, tallerkner osv. fra dagen før, og glassene de samlede ind blev bare skyllet under den kolde hane og sat på hylden igen, det er da for ulækkert. Pool'en var helt mat og min kærestes lille søn fik vabler på hænderne, ligeledes gjorde et par andre børn fra hotellet, flere af gæsterne fik problemer med ørene efter de havde badet i poolen. Der var et barn der havde haft afførring i poolen, og den blev ikke renset efterfølgende, det er simpelthen for klamt! Stranden hotellet ligger på er rigtig ringe og ikke veligeholdt, der er ca 80-90 solstole til alle hotellets gæster, så man ska være rigtig rigtig heldig at få en stol, det lykkedes os 1 gang at få 1 stol til 4 mennesker.
Maden var af lav standart og det samme igen og igen, intet at råbe hurra for, vi havde All inc. men brugte kun morgenmaden et par gange.
Alt ialt et dårligt hotel som jeg ikke vil anbefale! I forhold til det sku være et 4 hotel, så ku jeg godt tænke mig at se et 5*.
Det er standart 2-2+ og det kan jeg sige med sikkerhed da jeg har rejst til Tyrkiet de sidste 20år, og har boede på utallige af gode hoteller.
Personalet i Receptionen var yderst venlige og imødekommende.
Efter at min søn og jeg lige er hjemkommet fra Kusadasi, så lige et par ord om Scanway Beach Hotel. Har været der med min familie i 2010 og beskrivelserne svarer meget godt på tilstandene på det tidspunkt. Men har nu været med Tyrkieteksperten 2 gange på samme hotel i 2011, (maj og juli måned). Der er sket meget positivt på hotellet, bla. er der kommet en ny manager, stort set nyt personale, hvor bla. chefkokken gør en stor forskel. Der er nymalet og rengøringen og i det hele taget servicen er meget forbedret. Samtidig ligger hotellet i en perfekt afstand til byen, i et roligt kvarter med meget lidt støj fra trafikken. Kan varmt anbefales.
Jeg giver selskabet 8 i karakter fordi man får det man betaler for. Man får en meget billig rejse, og hvis man sætter forventningerne efter dette går det ikke så galt. Vi har rejst med dem to gange til Tyrkiet, og har begge gange valgt at tage det som en oplevelse, at alting ikke fungere helt som vi forvente Danskere er vandt til. Det er faktisk en lidt morsom oplevelse hvis man vælger at se på tingene fra den lyse side. Vi har så godt nok været i den situation at vi har rejst rundt i landet på egen hånd og kun brugt hotellet til overnatning den første og sidste nat. Jeg kan anbefale at rejse med selskabet hvis man vel og mærke ikke forventer for meget service - sjov oplevelse.
Hvad i alverden er det for en måde at drive forretning på, lige så snart man har kørt dankortet igennem og betalt for rejsen og hotel (4+) forsvandt alt form for service. Ankom til Tyrkiet og her starter så en uge med stort set ingen søvn, for på et 4+ hotel ligger man åbenbart direkte på fjedrende og mad var så dårlig at vi kun forsøgte os med det 1 gang. [..] Med egen ihærdighed og udbetalig af nye flybiletter (dog ikke Tyrkiet Eksperten) rejste vi tilbage til DK. En uge før tid!
Ja, så kom vi hjem fra Kusadasi. Ja, guiderne kunne vi da ikke klage over for dem så vi ca. 5 minutter, da vi var i lufthavnen. Da vi bestilte hotellet, måtte vi ikke få at vide om der var andre danskere på hotellet, det var der så ikke, så vi endte med 598 hollændere. Tak for en lorte ferie Tyrkiet Ekperten. Utrolig at man kan drive en forretning på dårlige sælgere og utrolig dårlig guide service.
Min bedre halvdel og jeg havde tlf. booket Litera Gümbet Relax i Gümbet i uge 31, tæt på Bodrum via Tyrkiet Eksperten. Dette gjort ud fra de kriterier vi ønskede og også ud fra salgstalen fra sælgeren [..]. Alligevel landede vi på Litera Marmeris Relax i Marmeris og måtte betale kr. 4.643, for ingenting.. et såkaldt baggårdshotel, hvor alt var totalt nedslidt. Dårlige senge, gardiner der hang i en tynd tråd, dårlig og kedeligt hotelpersonale, vand på gulvet fra airconditionen, hullede og slidte håndklæder. Dårligt uddannede guider fra Tyrkiet Eksperten. Destinationschefen ville tage sagen og med det samme og kontakte DK. Dette fik hun intet ud af. Vi havde booket som vi havde booket. [..]
Rejse til Litera Marmaris Relax. 6 personer. Meget nedslidt hotel og sengene helt uacceptable. Madrasserne var så slidte og fjedre var sprunget, så det var ikke på ferien, man skulle forvente en god nats søvn. Vi skulle selv spørge om håndklæde, som var så slidte, urene og hullede. Vi oplevede, at to personer skulle dele et håndklæde. Øv.
Der skal så lidt til, at gøre feriegæster glade, og det kan undre, at Tyrkiet Eksperten ikke gør sig mere umage med, at gøre deres kunder tilfredse og derved opnå glade feriegæster.
Det store samtaleemne, blandt feriegæsterne, var derfor ikke de spændende ferieoplevelser og hvad dette indbefatter, men samtale om alt det mangelfulde og problemfyldte, som ofte overskygger, det, det hele handler om, nemlig ferie og afslapning. "Come On" T E, det kan gøre bedre. Og indtil da, er I selv ude om min bedømmelse.
Er lige kommet hjem fra et dejligt ophold på Scanway Beach Hotel i Kusadasi.
Hotellet er meget fint - betjeningen helt i top - både hvad angår hotelpersonalet og guiderne. Dette hotel kan varmt anbefales.
Det er 4.gang, vi rejser med Tyrkiet-Eksperten - og ikke sidste gang!
Et lille minus: På flyet var der hurtigt udsolgt af mad - det kunne måske organiseres bedre - evt. med forudbestilling.
Jeg har rejst med Scanway/Tyrkiet Eksperten 8 gange. 2x Alanya. 2x Marmaris. 1x Fethiye. 2x Bitez. 1x El Gouna/Hurghada. Og det har jeg været godt tilfreds med. Det er billige rejser, ikke høj standard af hoteller, men har altid fået hvad jeg er blevet lovet og har betalt for. Jeg kan kun anbefale rejseselskabet, og vælger at rejse med dem igen til efteråret.
Har lige været i Hurghada med Tyrkietexperten. Mit oprindelige hotel åbnede ikke, blev opgraderet til et bedre hotel. Super service, yderst hjælpsomme guider på stedet. Var på tur købte en video fra dagen, virkede desværre ikke da jeg kom hjem. Kontaktede Tyrkietexperten om hjælp. Var ærgelig, en uge efter kom en ny video med posten, ikke fordi de var ansvarlige. Yderst service i topklasse. Kan kun anbefale dem. Intet at udsætte fra min side. Tværtimod.
Kære jer alle sammen, har rejst meget med Tyrkiet X (Scanway)også med fam. børn og børnebørn, altid været tilfreds..
Var på Goa jul og nytår 19/12-03/01-10. Var så tilfreds at jeg har købt en tur mere d. 21/03: 14 dage samt nu d. 21/02 til Phuket: 14 dage.. Så rejs i trygt, men brok-måse er der alle vegne.
ADVARSEL:
Hold Jer langt væk fra Tyrkiet Eksperten!
Den 13.december 09 rejste vi til Alanya i 14 dage.
Hvert år er jeg sammen med mange andre enlige og par rejst til det samme hotel (Vega Star) for at holde jul. Vi plejer at være mange gengangere og kender personalet særdeles godt.
Det første man bliver mødt med i lufthavnen er, at vi ikke kan komme på det bestilte hotel. De fortæller hotellet er lukket i mindst én måned.
Vi tvivler meget på om det er sandheden, da der forlyder mange forskelligartede meldinger.
Dagen før var gæsterne, der boede på hotel Vega Star blevet flyttet med en ½ times forvarsel til at pakke. Vi blev i øvrigt placeret på forskellige hoteller.
Havde intet fået at vide forinden.
Samme dag lukker Scanway/Tyrkiet Eksperten kontoret i Alanya til et kontor ved Atatyrk statuen - et vidt begreb. Ingen guide kan/vil opgive adressen.
Det giver os klart følelsen af at selskabet er ved at lukke helt ned.
Vi ensomme, der havde planlagt at skulle holde jul sammen bliver placeret på mange forskellige hoteller. Det er ikke en jul, jeg ønsker at opleve igen.
Jeg selv boede på et hotel, hvor der ikke er udendørs arealer. Der er en overdækket swimming pool og ellers kun få borde udendørs ved vejen. Der opholdt sig altid rygere. Jeg er ikke ryger. På Vega Star plejer vi at ligge i læ ved poolen og kan normalt i december få 4-5 timers sol i badetøj.
På Vega Star plejer vi juleaften at få andesteg. Vi fik fisk!
Nogle dage efter ankomsten beder guiden nogle af os om at pakke, da der vil komme en bus og køre os til Vega Star. På Vega Star blev vi overraskende mødt med ordene "Her er lukket af politiet og I kan risikere at blive smidt ud af politiet midt om natten." Hvormed vi måtte tage tilbage til det første hotel.
Hele tiden er der mange forskellige meldinger og rygter.
Til min store undren viser det sig at der til stadighed kommer gæster, der har bestilt og regner med skal bo på Vega Star. Det vil sige, der bliver stadig solgt billetter, selvom de på rejsebureauet må vide, der er lukket i en måned. Helt op til den 30.12. konstaterer jeg at man stadig kan købe billetter til Vega Star.
Folk stod tit grædende overfor guiden, andre var rasende i deres afmagt.
Guiden vil ikke modtage skriftlige klager og herhjemme siger de, at man skal klage på destinationen.
Flere ønsker at komme hjem fra dette kaos, når de ikke kan komme på ønsket hotel med de mennesker de plejer at fejre jul sammen med. Dette kan kun lade sig gøre ved at de betaler over 2000 kr.
Typisk Tyrkiet Eksperten at de sælger billetter på trods af de ved, der er lukket.
Jeg vil råde Jer til at vælge er andet.
Jeg er lige kommet hjem fra en dejlig ferie på Gran Canarie, vi havde en middel god lejlighed på Green Garden, der var bare lige et minus, der var lopper i sengene så vi blev rigtig godt gennem gnasket, udslet over alt, det er meget ærgeligt for vi har rejst med jer flere gange og har aldrig oplevet noget lignende, vi boede på værelse nr. 208 håber at i får rettet op på dette, håber at få en kommentar fra jer.
Jeg vil gerne sende en klage vedrørende Pegasus rejser deres bagapolitik er under al kritik, når man har købt rejsen gennem Tyrkieteksperten må det være deres ansvar, og så er ledelsen i kundeservice totalt blottet for det man kalder service, det ord kender de ikke. Man svarer ikke på mails, giver misvisende informationer - efter mere end 10 års rejser med dette selskab er det nu slut, uigenkaldeligt.
Vi har flere gange rejst med selskabet mindst 12 gange, kun 1 gang har jeg været lidt utilfreds. Er lige kommet hjem efter en dejlig uge på Vega Star i Alanya.
Igår d. 22 juni ville jeg bestille en rejse til Alanya igen med afrejse d 24 juli, af tekniske årsager kunne jeg ikke gennemføre min betaling, jeg ringede til konsulenterne hos Tyrkiet eksperten, de kunne godt hjælpe med at booking, det ville koste mig 400 kr. ekstra. Hvor blev lige servicen af?
Jeg har købt en tur til Alyna Med Star Tours.
Rejsen levede helt op til vores forventninger. Vi var i Bodrum en dejlig gammel by, som ikke bærer så meget præg af turisme. Det var helt perfekt. Nu gjorde vi ikke brug af de arrangerede ture, så her kan vi ikke bedømme guiderne. Med de var venlige og hjælpsomme, når der var behov herfor.
Del dine oplevelser og erfaringer med Tyrkiet Eksperten til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Tyrkiet Eksperten det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.