Autoforhandler, Rønnede
Kan kun støtte op om de dårlige anmeldelser. Min mand og jeg havde set på en citroen c4 grand picasso hos Berg auto. Vi aftaler en byttepris og en dato for afhentning men allerede dagen efter modtager vi en mail med slutseddlen, hvor han har lagt 10.000 til bytteprisen. Vi ringer til Berg og konfronterer ham med dette, han benægter alt og bliver meget grov i tlf.
Vi annullere handlen og vælger derfor at handle hos Bonus biler i ikast, hvor vi har fået en super god behandling.
Jeg kan kun sige vi er glade for ikke at være kommet i kløerne på ham, til alle andre hold jer langt væk fra Bergs automobiler.
Citroen C5 1,6, købt nov. 2011.
Vi var ude og prøvekøre denne Citroen, [..] talte meget varmt om bilen og var utrolig høflig og venlig. Vi prøvekørte bilen og imens lavede [..] et tilbud til os på evt. handel. Vi valgt dog at køre hjem og tænke over det, da det er mange penge (106.000,-). Vi bestemte os dog for at købe bilen og ringer og taler med [..]. Han vil gøre bilen klar, hvilket var nemt, da det bare var et servicetjek den skulle igennem. Så vi aftale at vi skulle hente den en onsdag, efter vi vores fyraften. På vejen derud, ringer kontordamen, for at fortælle at bilen ikke er færdig, der er en pære og bagsensor der skal skiftes. Vi må selv vælge, om vi vil hente den og så komme tilbage en anden dag og få lavet det som mangler, eller vente en dag yderligere på den. Vi vælger at vente til den er helt færdig, men siger at vi så først kommer fredag, da vi har et stramt program og umiddelbart ikke har muligheder for at hente bilen torsdag. Hvilket vi så aftaler. Torsdag formiddag ringer de fra Bergs Auto at bilen er færdig, og at vi gerne må hente den, da det kniber med pladsen på værkstedet. Så stik modsat vores tidligere aftale må vi hente bilen torsdag. Vi henter bilen og alt er godt.
Midt i januar mdr. opdager vi at klimaanlægget blæser koldt luft i passagersiden. Jeg kontakter med det samme Bergs Auto, og aftaler en dag de skal lave det. Jeg aftaler at jeg kan få en lånebil. Citroen bliver afleveret efter fyraften, så de har en hel arbejdsdag til at kikke på den. Vi nævner, da den bliver afleveret, at vi forventer, at det dækkes af garantien, da det kun er 2½ mdr. siden bilen er købt. En lånebil bliver stillet til rådighed, varebil, dog har vi på intet tidspunkt nævnt noget om at vi kan nøjes med en på gulplader, da vi har en alm. personbil. Men det giver ingen problemer så vi nævner ikke noget om dette.
Vi kontakter selv Bergs Auto sidst på eftermiddagen for at høre om Citroen er færdig, eller vi skal køre hjem. Beskeden er, at vi bare kan komme og hente bilen for den er ikke lavet. Dog har de fundet ud af at det er et spjæld som er knækket og vi skal ikke forvente at de laver på den garanti. Vi diskutere højlydt med medarbejderen (vist værkfører) og enden bliver, at vi kører ned for at hente bilen. Medarbejderen har i telefonen fortalt hvad delen koster, hvor mange arbejdstimer de forventer at bruge og hvilken timeløn de har. Dette regner jeg ud til ca kr. 6.500,-. Da vi kommer ned til Bergs Auto er det den samme medarbejder som tager imod mig. Igen tager vi diskussionen op omkring garanti og ikke garanti. Da vi mener, at delen er indbefattet i garantiperioden og at han bare skal se at få det lavet. Medarbejderen fortæller nu, at han bare er budbringer [..]. Dog er de blevet enige om at de godt vil give os et tilbud på reparationen på kr. 7.500,-. Til dette spørg vi bare, om han ikke synes at han skal prøve at regne han tilbud om, da det er højere end hvis vi fik det lavet på alm. regning. Samtidig er vi stadig af den opfattelse at vi ikke skal betale. Men at den diskussion skal vi nok tage med [..], da denne medarbejder pludselig ikke har noget at skulle bestemme. Dagen efter kontakter vi [..] på mail, og igen ridser op at der er garanti på bilen og at udgiften for at lave bilen er han.
Vi mailer frem og tilbage uden at komme videre, Bergs Auto siger, at det er en det spjæld er af platik, og dermed er det enten helt eller knækket. Det er en skade som på nogen måde kan strække sig over lang tid og dermed er skaden sket efter vi har købt bilen og dermed vores egne regning.
Da vi ikke kommer videre her, kontakter vi bilklagenævnet[..] og taler med en yderst kompetent dame. Vi bliver enige om, at vi sender mail korrespodancen til hende, så vil hun prøve at tale med Bergs Auto. Nogle timer senere skrive hun tilbage, at hun heller ikke kom nogle vegne, men at Bergs Auto nu har sat deres tilbud til os ned til kr. 6.000,-. Hun nævner, at vi skal huske, at oprette en sag koster kr. 500,00, der er 3 til 4 mdr. behandlingstid og at klagenævnet kun ser på hvad der er sendt ind til dem på skrift.
Vi taler om det over en weekend, og bliver enige om at vi takker nej til tilbuddet og går via klagenævntet. Dette meddeler vi klagenævnet og hun vil gå videre med det til Bergs Auto. Dette er en tirsdag.
Fredag kontaktes vi af medarbejderen fra Bergs Auto, som fortæller, at de endnu engang har talt om sagen og at de godt kan se at det er en svær situation at stå i for begge parter, så for at få løst sagen, vil de tilbyde at lave det for kr. 3000,-. Vi siger, at vi vil tænke over det og vil vende tilbage. Vi tager kontakt til vores kontakt hos bilklagenævnet og taler med hende. Hendes råd er, at vi skal sige ja-tak. Da vi ellers skal venter 4 mdr. på en afgørelse som kan gå imod os, og så skal vi betalte fuld pris for reparationen.
Vi kontakter derfor medarbejderen hos Bergs Auto, og aftale dato for reparationen. I den forbindelse spørg vi medarbejderen om det kan lade sig gøre at dele de kr. 3.000,- i 2 betalinger. Ingen problemer, er svaret det kan vi uden problemer, da det jo er en uforudset regning, så ingen problemer.
Vi kører ned og afleverer bilen, får en lånebil, en onsdag og fredag ringer medarbejder og siger, at nu er den færdig og vi kan komme og hente den.
Vi kører ned efter bilen og pludselig er det [..] som står og skal tale med os. [..] har kun deltaget i denne sag på mail og de gange der er lagt besked til ham om at ringe har vi intet hørt.
Da vi kommer ind og siger at vi skal hente Citroen, tager [..] bilnøglen, holder den i hånden og spørg: "har I penge med til mig?" Selvfølgelig har vi det svarer vi, og giver dankortet til [..]. Han terminal er en af dem hvor han skal taste først. Da [..] vender terminalen om mod os, så vi kan taste kode, står der kr. 3.300,- i displayet. Vi siger, at der er sket en fejl, først er der 300 kr. mere en aftalt. Det er 2 x lånebil, for intet er jo gratis som [..] siger. Vi nævner så at det er aftalt med hans medarbejder at vi skal dele regningen i 2. [..] svar til dette er, at [medabejderen] ikke bestemmer disse ting, og har lovet os noget han ikke har lov til. [..] står stadig med vores nøgler i hånden. Vi fortæller ham at vi jo ikke kan vide at hans medarbejder har lovet noget han ikke har lov til, men at det egentlig ikke er vores skyld, og dermed mener vi, at vi forsat skal have lov til at betale af 2 gange. Til dette er [..] svar, at hvis vi vil have vores bil med hjem må vi betale kr. 3.300,-.
Af hensyn til at sagen kun ville blive værre hvis vi forsatte diskussionen, valgte vi at forlade Bergs Auto, efter at have betalt kr. 3.300,-.
Så til alle bilkøbere, gå langt uden om Bergs Auto.
Vi købte for nogle år siden en brugt Peugeot 406 ST 2,0.
Siden købte vi også en campingvogn [..].
Der var lidt småfejl med begge, men det blev lavet uden beregning.
Vi er altid blevet behandlet til UG-
Vi går nu med tanken om køb af en anden bil hos Berg Auto.
Vi kan slet ikke genkende alle de dårlige indlæg.
MVH Anne og Leif Nielsen
PS. Værksted og salg står bare til UG.
Havde jeg bare kendt denne side da jeg handlede bil havde jeg nok aldrig købt bil hos Berg Automobiler. Min oplevelse ligger et par år tilbage, men jeg kan se at de ikke har ændret metoder.
Jeg købte en Ford Galaxy årg. 2000 hos Berg automobiler. Bilen var annonceret og blev solgt som nysynet. Jeg syntes dog ikke at bagdækkene var i orden så dem bad jeg om at få skiftet, dette blev gjort men sjovt nok på min regning. Jeg blev gjort opmærksom på at de ikke ville skifte tandremmen, dette accepterede jeg og fik det senere gjort hos egen mekaniker. Allerede efter prøveturen gjorde jeg opmærksom på at bilen lugtede af varm kølevædske inde i kabinen. Dette ville man selvfølgelig kigge på.
Jeg fik bilen hjem ca en uge efter handelen og betalte desværre hele beløbet kontant. Ca seks uger efter købet blev bilen indkaldt til syn (den var solgt som nysynet). Jeg ringede selvfølgelig til Berg, som ville bilde mig ind, at det syn [..] angiveligt havde haft bilen til, var et registreringssyn som [..] var et andet slags syn end periodesyn. Gad vide om jeg ser meget dum ud.
[Berg Automobiler] indvilgede dog i efter lidt tovtrækkeri at betale for synet. Bilen blev kasseret på de nye dæk [Berg Automobiler] havde sat på (vægtangivelse da det er en van) og [Berg Automobilers] bemærkning til dette var, at hvis [..] selv var kørt til syn med bilen var den gået igennem. [Berg Automobiler] betalte dog to nye bagdæk igen efter lidt råben frem og tilbage.
Bilen blev med at lugte mistænkeligt inde i kabinen og samtidig fór temparaturen i køleren op og ned... Under en tur til Kbh. blev bilen meget varm og jeg ringede for en gangs skyld til Berg. [..] sagde jeg skulle komme ud med bilen... Fik den tilbage et par dage efter med besked om at den intet fejlede. Efter at have brokket mig adskillige gange over samme fejl påstod de at de havde skiftet kølerdæksel da de mente at det var stoppet til. Det var dog det samme gamle dæksel der sad på da jeg fik bilen tilbage efter ca en uge, så den har formentlig bare stået og samlet støv uden at de har lavet noget ved den.
Jeg endte med at køre bilen til min egen mekaniker, da jeg var træt af deres ubehagelige måde at optræde på hos Berg. Det viste sig at toppakningen var gået, så jeg måtte ofre ny toppakning, renovering af topstykke, samt udskiftning af varmeapparat da dette også var utæt....
Jeg prøvede selvfølgelig, men naturligvis forgæves at få Berg til at betale bare noget af regningen, men gæt selv resultatet.
Jeg burde måske nok have blevet ved med at henvende mig til Berg med mine fejl på bilen, men så havde bilen stadig ikke været i orden. Så mit råd til alle der tænker på at købe brugt bil... Hold jer laaaaangt væk fra Berg.
Hjælp mig, da jeg har et kæmpe problem med Berg Auto.
Jeg købte en Peugeot 407 1,6 hdi for ca to måneder siden.
Samme dag jeg får bilen hjem, vil den ikke starte og ABS lamberne lyser. Jeg blev nød til at få skubbet bilen igang. Jeg ringer derefter til [Berg Automobiler] og fortæller at lamberne lyser og at når blæsseren køre så er der ikke mere strøm på bilen. [..] spørger mig om jeg overhovedet drejer ordentlig med nøglen. To dage efter vil den ikke starte, hvor jeg derefter er nødsaget til at bruge strømkabel. Jeg skal til at køre en tur i bilen hvor jeg så mærker at bilen hakker når jeg giver gas, som om den ikke tager imod gassen. Igen ringer jeg til [Berg Automobiler] og fortæller hvad der sker, hvor [..] siger at det nok er mig der ikke kan køre bil. Samme dag begynder motorlamben at lyse, hvor jeg ringer igen og [..] siger så at jeg skal komme op med den. Den ansatte kigger på bilen og tager en prøvetur i den og siger at der ikke er noget i vejen med den. Jeg køre derefter en tur til Næstved hvor jeg næsten ikke kan give gas da den ikke kan trække og at den hakker, jeg vælger at køre ind til side og derefter lyser motorlamben igen. Dagen efter om morgenen ville bilen ikke starte, der var ikke noget strøm på. Siden jeg har købt bilen er der samme fejl på den og de vil ikke lave den, fordi de mener at når bilen kan køre så burde det ikke være et problem.
Der er nu gået to måneder, og siden jeg har købt bilen har den været på værksted. Jeg havde den kun i 3 hverdage og resten af ugen var den på værksted.
For 2 uger siden sagde jeg til [Berg Automobiler] at hvis [..] ikke kunne rette på fejlen så ville jeg annullere handlen. [..] blev vred og sagde at [..] ikke ville gå med til det. Min far fortalte [Berg Automobiler] ville høre fra advokaten [..].
Efter at vi blandede advokaten ind i dette og advokaten sendte [Berg Automobiler] breve omkring at vi gik efter at få handlen annuleret valgte [Berg Automobiler] ikke at svare på brevene og derefter sagde at [..] ikke havde modtaget noget. Fik en opringning fra advokaten om at jeg skal køre bilen op til [Berg Automobiler], så de ville sende den til et autoiseret værksted i Næstved hos Peugeot. Men inden jeg afleverede bilnøglerne sagde [advokaten], at jeg skulle få [Berg Automobiler] til at skrive under på at det blev på [Berg Automobilers] regning og at hvis Peugeot Næstved ikke kan rette på fejlen så at vi annulere handlen. [..] blev vred og sagde at [..] aldrig nogensinde gik med til at annulere handlen (man kan jo ikke bare købe noget og derefter annulere det fordi bilen ikke er god nok) siger [..]. Jeg valgte ikke at aflevere bilen og gik derefter. Nu venter jeg svar fra advokaten omkring hvad vi gør med dette problem.
- hvis der er nogen af jer der står i samme problem som mig, eller har oplevet noget lignende så er i velkommen til at skrive, da jeg har brug for lidt mere viden omkring hvad jeg kan gøre for at få handlen annuleret eller at bilen bliver lavet.
Jeg søgte efter en kassevogn da jeg skulle åbne firma i starten af 2011. Hos Berg Automobiler i Rønnede fandt jeg så hvad jeg søgte, en Renault Trafic fra 2004. På nettet skrev [..] at kilometer standen var 119.000 og ikke ryger. Da jeg besøgte virksomheden for at prøve køre bilen så jeg til min undren at kilometer-tælleren viste 121,000 km. Og altså ikke 119 som på nettet. På prøveturen køre bilen perfekt og synes fejlfri.
Efter den første tur i bilen ser jeg at det ene sæde er der et dybt brændemærke efter en smøg hvilket jeg nævner for [..]Berg Automobiler, da [..] jo reklamere med at bilen har været en ikke ryger bil.
Under vores samtale fortæller [sælgeren] at netop den model jeg kigger på er en 2.5 diesel motor, hvilke er klart det bedste og at den også findes som 1,9 diesel, men deres gear kasser slides hurtigt op pga. det træk som den jo kan udsættes for. [..] fortæller 2.5 motoren ingen problemer har med gearkassen. Jeg vælger at købe bilen og 3 dage efter henter jeg den så, [Berg Automobiler] fortæller at reserve nøglen er bestilt og er på vej.
10 dage efter afhentning af bilen starter min første arbejdsdag så, jeg køre ca. 5 km da bilen pludselig sætter ud. Jeg forsøger forgæves på at starte bilen og efter ca. 10 min beslutter jeg mig for at ringe til Berg Automobiler. [..] siger jeg bare skal komme op med den så vil de straks se på den, men efter som bilen jo ikke kan starte er det jo lidt svært. [..] siger at de ingen muligheder har for at hente den, men at [..] har en låne bil så jeg da kan komme videre på job samme morgen.
Da jeg dukker op i Rønnede er det en ansat jeg snakker med og [..] ville gerne sørge for at min bil ville blive hentet og lavet. [..] havde også fortalt at jeg skulle ha en låne bil i mellemtiden og den ansatte udlevere nøglen til en gammel Ford Mondeo (person bil) og som gulvsliber er det jo ikke helt plads nok, så jeg spørger pænt om de har nogle kasse biler man kan låne og den ansatte siger at det har de ikke. Jeg tænker jo at Mondeo'en er bedre end slet ikke kunne komme frem.
3 dage senere er min bil klar igen. [..] fortæller at de måtte sætte helt ny generator og kilerem på bilen da den generator der sad på var slidt ned. På vej hjem den samme dag høre jeg høje lyde fra motorrummet så vælger at køre ind til siden da bilen holder helt stille høre jeg et højt smæld fra motorrummet og lade-lampen begynder derefter at lyse. Det var så den nye kilerem der var knækket. Da Berg Automobiler er med i Mekonomen beslutter jeg mig for at finde den nærmeste Merkonom, så jeg kan få en ny kilerem på. Mekonomen (Herlev) som jeg tager til, tager kontakt til [Berg Automobiler] og får grønt lys til at sætte ny kilerem på bilen. Kileremmen betaler jeg, og de ordner resten indbyrdes, og jeg tænkte jo "Fint nok bare jeg kan komme hjem så er en kilerem billigt sluppet". Jeg når kun lige at komme hjem (ca. 80 km) hvorefter jeg hører de samme høje lyde fra motorrummet. Dagen efter skifter Berg Automobiler så kileremmen og den ansatte fortæller at den generator som er blevet sat på ikke er helt den sammen som den originale, og derfor bruger en anden kilerem, Jeg ringer selv [Berg Automobiler] op senere samme dag for at spørge til den uoriginale generator og [..] fortæller den skam er original men bare en anden type/model og det intet har af betydning. [..] beder mig blot om at være opmærksom næste gang remmen skal skiftes.
3 mdr. og 13 dage (ca. 10.000 km) efter jeg købte bilen, fik den en tikkende lyd fra venstre side i motoren. Samtidig havde mit 3. og 4. gear, pludselig fået en mislyd - som om nogle tandhjul kørte skævt af hinanden,
Hos Berg Automobiler prøvekøre [..] selv bilen og udtaler at [..] intet kan høre i 3. gear men at der er en svag mislyd i 4. [..] fortæller at den tikkende lyd er en utæt dyse, men at det ikke er noget problem at skifte og ikke er specielt dyrt.
Jeg spørg ind til reklamation på bilen men bliver afvist med at den jo er overskredet. I øvrigt mener man heller ikke at en slags mislyde fra gearet ikke er unormalt og at man sagtens kan køre videre med det. Som han siger: "Så tit bruger man jo ikke 4. gear."
Jeg fastholder min bekymring og spørger om Berg Automobiler kan kigge nærmere på bilen.
Jeg udtrykker samtidig min bekymring for at få en stor regning for renovering af gearkasse, men [..] siger: "Det er ikke sådan vi laver forretning. Vi ringer altid før vi går i gang så kunden har en ca. pris." [..] vurderer dog at det kommer til at koste omkring 6.000,-
[Berg Automobiler] finder en tid hvor jeg kan få lavet bilen og for at være sikker gentager jeg mig selv overfor [..], og siger "Ring før I laver noget, så jeg ikke bliver overrasket over en regning på 15.000 kr."
Datoen hvor bilen skulle laves lå en uge frem. Lånebil, så jeg kunne komme frem til mine kunder, var intet problem forsikrede [Berg Automobiler] mig om. Ugen efter afleverede jeg bilen og spurgte ind til en lånebil, hvorpå [..] svare at [..] ikke lige havde en ledig. Jeg fortæller [..] at jeg ingen anden mulighed har for at komme hjem. [..] finder pludselig en ledig partner (lille varevogn) men den skulle bruges senere samme dag, så jeg fik beskeden at bilen skulle afleveres Berg Automobiler igen samme dag.
3 dage ringer en ansat fra Berg Automobiler af og fortæller at 8 lejer i gearkassen skal skiftes og at de er bestilt hjem. Jeg spørg om pris hvorpå svaret er: "Det aner jeg ikke noget om men jeg ligger en besked til [..] og beder [..]kontakte dig hurtigst muligt".
På 6. dagen ringer jeg selv til Berg Automobiler og snakker med samme ansatte som sidst. Igen beder jeg [..] om at lægge besked til [..] om at kontakte mig.
På 8. dagen ringer jeg igen og ligger en besked [..].
På 9. dagen bliver jeg ringet op [..] som fortæller bilen er færdig og klar til afhentning.
[..] fortæller endvidere at jeg ikke skulle have været kommet meget senere, for så skulle jeg have haft en helt ny gearkasse. Jeg minder [..] om at [..] jo selv indledningsvis mente at jeg godt kunne kører videre med mislydene, hvortil [..] svare: "Nåh ja.. Altså.. Du kunne godt have kørt en måned endnu. Det var det jeg mente.".
Da jeg møder op sider [..] på kontoret klar med 2 regninger til mig. Den ene af dem er tætning af dyse 2750,- kr. Den anden er renovering af gearkasse 12.701,- Kr. Jeg forklare [..] at det jo netop var denne situation jeg ikke ønskede at stå i og spørger hvorfor [..] ikke havde ringet til mig som aftalt? [..] mente at en ansat havde fortalt mig det og ingen besked havde fået om at ringe til mig. Sagen her ende med at [Berg Automobiler] slår 2000,- af prisen på gearkassen, så den samlede regning er på 13.451. Jeg betalt regningen på den utætte dyse kontant med det samme, hvorpå [..] ønsker yderligere 5000. kr. på den anden regning før jeg kan få bilen udleveret. Dagen efter fald en slange af i motorrummet, som jeg selv kunne spænde på igen. Dagen efter at have hentet min bil hos Berg Automobiler begyndte ABS- og Servo lamperne lyse. [Berg Automobiler] er så ubehagelig at snakke med at jeg nu ikke længere har lyst til at køre til [dem].
Når jeg bede [..] om at forklare alle mine problemer siger [..] blot: "Hey – sådan er det, at købe brugt bil."
Jeg har nu fundet en anden mekanikker og vil råde alle andre til ikke at gøre forretning med Berg Automobiler.
Købte en c3 hos dem for en uge siden.
Forhandleren annoncerede med bilen var fra 2003, men papirne var den fra 2002.
Da vi købte bil var den den gal med styrtøjet, lygter, fugt. bøsninger, bremseskiver/klodser, varme. Vinduesvisker var sat fast med strips.
Dette skulle jo laves. Det var så ikke blevet og efter lange samtaler med Berg Automobiler og DAF og FDM blev [..] bilen pludselig afhentet på add. hvilke blev meldt til politiet, og som loven er bliver bilen jo leveret tilbage til ejer (Fogede).
Jeg for alt i verden aldrig hverken sælge eller købe biler her...
[..].
Købte en brugt bil hos Berg Automobiler, som viste sig at have en masse fejl (løb tør for benzin på trods af tankmåleren viste der stadig var benzin på, defekt hjulleje, defekt radio). Nogle af tingene blev lavet for sælgers regning, men gik efterfølgende i stykker igen, hvorefter de kun ville lave det mod betaling. Derudover lovede sælger en masse mundtligt, som fx service ok og 1 ejer. Det viste sig at bla. at bilen havde været lejet ud, og at der ikke fandtes nogen service bog.
Hvis andre oplever lignende kan det kun anbefales at skrive til Forbrugerrådet, der gerne hjælper dig med din sag. Så længe det er inden for 2 år efter køb (husk der altid er 2 års reklamationsret (også på defekte dele), også når sælger siger noget andet!
Vi købte en Ford Ranger hos Berg automobiler d. 10.01.05. pris: 88.250,00 kr. Lige fra starten var der problemer med bilens gearskift, sprang selv i 4 hjulstrækket, med store rystelser i styr tøjet. Var gentagne gange hos Berg Automobiler grundet dette, men de fandt aldrig fejlen og ifølge [mekanikeren] fra Berg Automobiler fejlede den ingenting.
Det endte dog med at Berg Automobiler tog bilen retur, hvis vi købte en anden bil hos [dem]. D 21.06.05 valgte vi derfor en Citroen Xsara 2,0 HDI til 168.600,00 kr. Vi gav Ford Rangeren i bytte og fik 80,000.00 for den, dvs. vi tabte 8.250,00 kr. på en bil vi ikke havde haft synderligt glæde af i de 5 mdr. vi nåede at have den.
I slutsedlen på Citroen Xsaraen stod der i bemærkninger: tandrem skiftes kr. 1500,00, og nye 17" alufælge 5000,00. Ca. 3 mdr. efter købet d. 08.09.05, modtager vi efterfølgende en regning på udskiftning af tandrem, vandpumpe, remskive. Vi ringer til Berg Automobiler og gør [mekanikeren] opmærksom på at vi har betalt til udskiftning af tandrem, og at det står i slutsedlen, og at vi intet har aftalt om yderligere. [Mekanikeren] fra Berg Automobiler svarer til dette, at vi skal betale for resten også (2657,55 kr.), dette nægter vi da dette ej er aftalt.
Vi hører intet fra Berg Automobiler før D. 06.04.10 dvs. ca 5 år senere hvor Vi modtager en rykker for beløbet (nu på 3483,00 kr.).
Vi kontakter derfor Berg Automobiler og får følgende svar: Jeg har haft udgifter på dette, og nogen skal betale..
Enden på dette må jo blive advokatbistand, for betale vil vi ikke. [..].
Jeg faldt lige over denne her bedømmelse, og kan kun være enig i at dette sted virkelig er en brugtvogns forhandler af værste skuffe.
Jeg havde på nettet set en fin bil, som jeg var meget interesseret i at komme og kigge på. Jeg fik på telefonen fat i en sympatisk ung mand, og vi aftalte jeg skulle komme og kigge når det passede mig.
Da jeg så ankommer [..] viste [det] sig ved selvsyn at ingen af bilerne på pladsen havde oplyst korrekt kilometer tal og årgangene var heller ikke til at stole på. Efter en kort samtale med [Berg Automobiler] vendte jeg om, da jeg havde en rigtig dårlig fornemmelse i maven over dette sted. Den måde [de] talte til mig, var direkte ubehagelig. Det sted besøger jeg aldrig igen!
Dette var om mit besøg ved Berg Automobiler..
Jeg købte en BMW318TI af Berg Automobiler. Bilen var annonceret til at være fra 1996, med udfyldt servicemotor og 1.9l motor. I realiteten var der tale om en bil fra 1995, servicebogen var ikke udfyldt, og der var en 1.8l motor i bilen.
Bilens alder blev opdaget inden handlen blev gennemført, og Berg Automobiler indvilgede og der blev indgået et kompromis desangående. De øvrige ting blev først opdaget efter handlen.
Jeg valgte at lade handlen gå tilbage, hvilket efter noget besvær dog lod sig gøre. I første omgang fik jeg dog en dækningsløs check som tilbagebetaling for bilen! Men dette er sidenhen heldigvis gået i orden (trods alt).
Jeg var meget skuffet over denne handel, brugtbilsforhandler af værste skuffe!
Del dine oplevelser og erfaringer med Berg Automobiler til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Berg Automobiler det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.